Moeilijk om positief te blijven over deze hobby

Er zijn weinig dingen zeker in het leven maar dat de dieren- en bomenknuffelaars dit rond deze tijd zouden gaan opperen zag een blinde aankomen. Dan rest nog de vraag hoeveel waarde je hieraan moet hechten.

Bijzonder om te lezen dat veel leden compleet de moed in de schoenen zinkt na een uitspraak van Jesse, die bijzonder doorzichtig is onder het motto 'een goede aangelegenheid om als een klein kind je eigenwijze zin door te drukken'.

Natuurlijk gaat O&N anders worden, maar om direct van het ultieme rampscenario uit te gaan is ook weer een uiterste. Kom op jongens en meisjes, laten we met twee benen op de grond blijven staan en zien hoe het gaat lopen.

Wat er exact gaat gebeuren is van veel factoren afhankelijk en de mening van Jesse staat zeker niet in de top-10 van mijn lijstje met factoren.

Kortom, wel zorgen hier maar zeker geen paniek (laat staan het nu al annuleren van bestellingen).

Nu de overheid de horeca dicht heeft zitten, is het nu tijd om de vuurwerkbranche aan te pakken.
Met smoesjes dat als er
vuurwerkslachtoffers zijn, de druk op de ziekenhuizen niet aan kan. Corona bepaald alles in dit land. Als je andere ziektes heb, dan wordt je niet of nauwelijks geholpen, omdat natuurlijk corona patiënten voorrang heeft.

Er zijn weinig dingen zeker in het leven maar dat de dieren- en bomenknuffelaars dit rond deze tijd zouden gaan opperen zag een blinde aankomen. Dan rest nog de vraag hoeveel waarde je hieraan moet hechten.

Bijzonder om te lezen dat veel leden compleet de moed in de schoenen zinkt na een uitspraak van Jesse, die bijzonder doorzichtig is onder het motto 'een goede aangelegenheid om als een klein kind je eigenwijze zin door te drukken'.

Natuurlijk gaat O&N anders worden, maar om direct van het ultieme rampscenario uit te gaan is ook weer een uiterste. Kom op jongens en meisjes, laten we met twee benen op de grond blijven staan en zien hoe het gaat lopen.

Wat er exact gaat gebeuren is van veel factoren afhankelijk en de mening van Jesse staat zeker niet in de top-10 van mijn lijstje met factoren.

Kortom, wel zorgen hier maar zeker geen paniek (laat staan het nu al annuleren van bestellingen).

Nou, noem me naïef maar ik had echt gehoopt dat we elkaar wat zouden gunnen in deze rare tijden... Dat er nu op deze manier geprobeerd wordt om iets er door te drukken vind ik echt lager dan laag. Ongeacht of het lukt of niet. Met het oog op iets gunnen heb ik mijn bestellingen ook maar niet geannuleerd nog. (Sommige) Ondernemers/winkeliers hebben het al moeilijk genoeg nu. Mocht er een verbod komen dit jaar al, ben ik benieuwd hoe het allemaal opgelost gaat worden...

Nou, noem me naïef maar ik had echt gehoopt dat we elkaar wat zouden gunnen in deze rare tijden... Dat er nu op deze manier geprobeerd wordt om iets er door te drukken vind ik echt lager dan laag. Ongeacht of het lukt of niet. Met het oog op iets gunnen heb ik mijn bestellingen ook maar niet geannuleerd nog. (Sommige) Ondernemers/winkeliers hebben het al moeilijk genoeg nu. Mocht er een verbod komen dit jaar al, ben ik benieuwd hoe het allemaal opgelost gaat worden...

En uitgerekend Jesse Klaver komt met dat idee, komt ze lekker uit dat Corona,.... vals

Lijkt me erg sterk dat we dit jaar geen vuurwerk mogen afsteken, VVD is er op tegen en dat is de grootste partij. Daarnaast zijn het altijd de groene rakkers die alles aangrijpen om er een verbod doorheen te rammen, en nu gebruikt men heel slap en laag aan de grond het Corona. Duurt nog twee maanden de daling / afvlakking is nu ingezet.... dus ja nu kunnen ze Corona nog als reden aandragen.
Stel gewoon een regel in, dat iedereen op eigen terrein of rond zijn of haar eigen woning moet blijven.
Iedereen die zich in groepen door de stad beweegt is strafbaar. Hou het feest rond je eigen woning en vier het met max 3 gasten.
Daarnaast vallen de meeste slachtoffers onder de toeschouwers, ten minste dat zegt men al die jaren,..... die heb je dit jaar dan een stuk minder dus tevens minder slachtoffers. Daarnaast zijn de vuurpijlen en onze Nederlandse bommen verboden dus ook dat zou volgens hun theorie minder slachtoffers opleveren. Kortom ze proberen het weer eens, maar dit jaar over een andere boeg en spelen in op het gevoel. Ik zag Jesse Klaver gister bij Jinik zitten, maar sjonge jonge wat heeft die man een slecht inlevingsvermogen en heeft het over schadeloos stellen van de vuurwerk branche en dergelijke? Volgens mij heeft hij geen benul hoe de bunkers er nu voor staan, geen idee wat voor een militaire operatie het is om alles terug te draaien. WInkeliers zijn ook hun voorraden aan het opbouwen, die voorraden zouden dan weer terug naar de importeur moeten, die heeft zijn bunkers ook vol.... kortom leuk verhaal maar werkelijk onuitvoerbaar. Los van de enorme economische schade.
Er is nu al 15% meer vraag naar vuurwerk wat resulteert in een omzet van tegen zo niet over de 80 miljoen, 21% gaat daarvan naar de staat. Ook niet geheel onbelangrijk.

is er dan een kort geding?
Dan ga ik dit weekend nog een tripje Belgie doen!!
Rechtszaak over afsteekverbod vuurwerk Rotterdam

Bij de rechtbank in Rotterdam dient vrijdag een kort geding waarin het afsteekverbod van vuurwerk in de Maasstad de inzet is. De Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN), Stichting VuurwerkCheck en 15 Rotterdamse vuurwerkwinkeliers hebben de gemeente voor de rechter gedaagd om helder te krijgen wat wel en wat niet mag.

Rotterdam is de eerste gemeente van Nederland waar een afsteekverbod voor het hele gemeentelijke gebied in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV, gemeentelijke regels) is opgenomen. Dit heeft grote gevolgen voor de Rotterdamse vuurwerkondernemers, aldus de organisaties.

De Rotterdamse gemeenteraad stemde in april in met een wijziging van de APV waardoor een vuurwerkverbod mogelijk werd. Nadat de gemeente bezwaren van de branche naast zich had neergelegd, werd besloten tot een gang naar de rechter.

De branche heeft geen bezwaar tegen vuurwerkvrije zones, maar ziet een algeheel afsteekverbod niet zitten. Zij vindt dat een kleine groep raddraaiers het niet voor de rest van Rotterdam mag verpesten.

https://www.nd.nl/nieuws/varia/1000109/rechtszaak-over-afsteekverbod-vuurwerk-rotterdam

Er spelen zoveel variabelen waardoor mijn hoofd er eigenlijk ook geen raad mee weet. Mijn gedachten schieten van links, naar rechts, van boven naar onder. Soms heb ik zelfs de neiging om er politiek linkse gedachten op na te houden. Vooral als het gaat om de zorg. Als het daadwerkelijk zo'n drama is in de ziekenhuizen(feiten ontbreken voor mij nog) kan ik mij heel goed voorstellen dat het merendeel in dit land voor een tijdelijk verbod is. Maar welke rol speelt de media hierin? Welke politieke belangen spelen er? En dan heb ik het nog niet eens over variabelen zoals overmatig alcoholgebruik, onkunde, illegaal vuurwerk etc. die naar mijn mening een veel grotere onbelichte rol spelen in de vuurwerk discussie. Helaas zijn wij freaks maar een zeer klein gedeelte van onze bevolking. En wij worden het hardst geraakt. Of dat nu dit jaar is of over 15 jaar. We zullen in de minderheid blijven en dus altijd deze bullshit moeten ervaren. In een ideale wereld stoken alleen de "verstandige" mensen met enkel legaal vuurwerk. Helaas is de wereld niet ideaal.. Ok, nu stop ik. Doei.

Ik snap met wat je bedoeld. Laten we ons niet wegzetten, dat is iets wat ze juist willen. De media is al jaren bezig met terror en verdeeldheid. Ze zijn het mondstuk van de regering. Maar laat ik maar niet teveel hierover doorgaan haha. Maar laten wij ze zien dat de meesten er goed mee om gaan. Vuurwerk is kunst.

Er zal ooit een keer een eind aan komen. Hopelijk wat later dan verwacht.
Ik stook elk o&n alsof het de laatste is in ieder geval :D

Back
Bovenaan