[PRIJSVRAAG] 15 jaar Vuurwerkcrew - Prijsmaand SEPTEMBER

Afgelopen zondag toch ook nog maar even meegedaan. De teaser belooft een mooie radio! Ik neem aan dat er nog een bevestingsronde komt voor de laatste inzendingen?

Toffe prijsvraag! Ook meegedaan, helaas (nog) geen bevestiging ontvangen maar zal vast wel goed komen :).

Helaas is deze prijsvraag zojuist afgelopen, maar niet getreurd, de nieuwe staat alweer live. Wij zullen zsm met de winnaars komen.

Mijn antwoorden :)

November
1986
Slade – Merry Xmas Everybody
The Pretenders - 2000 miles
Gerard Ekdom
Hij stond in de file

Neem aan dat de winnaars nog wel bekend worden gemaakt op korte termijn :wink:

Mijn antwoorden, toch één antwoord anders gevonden / geïnterpreteerd.

1. Oktober
2. 1986
3. Slade
4. 2000 miles - The Pretenders
5. Gerard Ekdom
6. File

Leuke vragen om op te zoeken en stiekem al een paar kerstnummers te luisteren:p

Mijn antwoorden:

1) Tegenwoordig is Sky Radio Christmas het gehele jaar te beluisteren via het online station van Sky radio, maar welke maand ging dit voorheen live?

Sinds 2017 is dit op de radio vanaf 20 november. De jaren ervoor was dit vanaf 6 december.

2) In welk jaar werd het geweldige nummer Last Christmas van Wham uitgebracht?

1984 (ik weet het nog goed, het was een hit toen ik in de wieg lag)

3) Welk kerstnummer van welke band brengt elk jaar het meeste geld op door de uitkering van royalties?

Slade - Merry x-mas everybody (ca. €600.000,-)

4) In het topic Kerstmuziek in de countdown van 2019 werd op 12 oktober 2019 een bekend nummer gedeeld, welk nummer was dit?

The pretenders - 2000 miles

5) Welke bekende radio dj deed zich voor als iemand anders en brak in 2014 door met zijn kersthit?

Gerard Ekdom, a.k.a. Gary Fomdeck

6) Waarom kwam Chris Rea bijna te laat voor het kerstfeest?

Door een file tussen Londen en Middlesbrough waar hij in stond. Zijn vrouw reed, in een Austen Mini.

Ik heb daar ook 1986.

Er staan 2 jaartallen op internet:

Google 1986
Wikipedia 1984

Ik was -4 of -6 jaar dus ik heb geen idee hahaha

Shit, had ook 1986, maar dat klopt inderdaad niet. In 1986 is WHAM al opgedoekt lees ik net ... :sad:

We mogen 3 leden blij maken vandaag met het winnen van deze prijsvraag.
Er waren zeer weinig volledig goede inzendingen, uiteraard hebben we vraag 6 wat ruimer geïnterpreteerd, maar vragen 1 en 2 waren de boosdoeners.

Wij feliciteren de volgende 3 leden met een toffe DAB+ radio die wij speciaal wat gestyled hebben! We verklappen het nog niet, volgende week kunnen ze uitgepakt worden en dan is de verrassing daar. :) Gefeliciteerd!

Fausto
Mikosje
Fompert

En natuurlijk nog even de juiste antwoorden:

1. (1) oktober
2. 1984
3. Slade - Merry Christmas Everybody
4. The Pretenders - 2000 Miles
5. Gerard Ekdom (Gary Fomdeck)
6. Hij stond in de file - top to toe in tailbacks

Van harte gefeliciteerd winnaars. Hier gaan jullie echt heel veel plezier aan beleven!

Back
Bovenaan