Balkonconcerten en massaal applaus onderbreken de stilte op straat in Valencia!

pyrofan#1

VWC lid
Op social media verschijnen de afgelopen dagen meerdere filmpjes die bij menigeen kippenvel bezorgen. Zo staan de inwoners 's avonds massaal op het balkon of hangen ze uit de ramen om massaal te applaudisseren en zo de mensen die in de vitale sectoren werkzaam zijn een hart onder de riem te steken en hun waardering te uiten.

Mooi om te zien hoe de cultuur stand houdt en hoe diep dit zit bij de mensen daar.

Klik op onderstaande afbeelding om de video af te spelen:'

Falla Escalante Amparo Guillen:

Klik op onderstaande afbeelding om de video af te spelen:

Falla Ausias March de Alzira Nos

Falla Escalante Amparo Guillen

Falla de San Mercelino:

Traca

Geweldig om te zien hoe die mensen daar alles beleven en ook samen met de buurt doet. Was dat hier in NL ook maar zo.

Idd, dat eenheidsgevoel is onbeschrijfelijk hoe iedereen door deze uiting ook elkaar een hart onder de riem steekt! Hier hoorde ik om 20:00 op straat wat mensen schreeuwen en joelen! Ook is hier aardig wat vuurwerk de lucht in gegaan! Asociaal? Nee dat gevoel had ik niet! Ik vond het zelfs wel mooi om te horen dat de waardering ook middels wat vuurwerk tot in de verte weerklonk!

Ik heb ook nog getwijfeld om een mooie cake of de Great Hearts de lucht in te schieten om 20:00.
Was bij ons verder weinig te merken van de actie op wat vuurwerk in de verte na.
Maar zag filmpjes van familie in de Randstad waar wel veel mensen meededen... kippenvel hoor

Gebeurde hier weinig maar gingen ook her en der wat cakes de lucht in. Ik denk dat er na de piek opnieuw zo'n moment komt, door de premier geïnitieerd en dan voeg ik ook een cakeje en applaus bij :applause:

Hier gisteravond in de straat en in de tuinen van de straat achter ons wel applaus. Aan de filmpjes op social media te zien gaat men er in Valencia ook mee door. Ook wordt er veel muziek gemaakt en is er zelfs een mascleta geïmiteerd aan de hand van ballonnen.

Klik op onderstaande afbeelding om de video te starten:

La Falla Monteolivet:

Mascleta van ballonnen:

Back
Bovenaan