[Straatmascleta] Neder-Mascleta - Valencia - 15-03-2022

Op de FB pagina van Pyro Freaks Katwijk verschenen onlangs nog een aantal foto's en filmpjes. De productie van de truenos is in volle gang en zijn zelfs afgewerkt met het unieke Pyro Freaks Katwijk - Pirotecnia Nadal Marti logo.

pfk 1.jpg

pfk 2.jpg

Druk op onderstaande afbeeldingen om de video's de starten:

Productie Javi Nadal:

Productie:

Echt geweldig om de Spaanse meesters aan het werk te zien. Hoe behendig en beheerst ze het doen, vakmanschap spat er van af. En wat moet het gaaf zijn om dit als Pyro vriendengroep voor elkaar te krijgen. Ik kijk er in ieder geval al enorm naar uit. Respect!

Geweldig dat deze freaks dit op poten hebben gezet zeg, dikke complimenten. En zeker gaan we deze mee pakken.

Weet je de locatie ook toevallig ? En tijd ?

Geen idee ik geloof ergens in russafa, maar ik kom zelf die avond pas aan dus zal hem niet meemaken, maar als je dat wil weten zou ik even reageren op 1 van zijn video's op YouTube daar heet die Lex klaas

Combi van beide.

Nederlandse liefhebbers iswm (met soms Spaanse liefhebbers) een Spaans pyrotechnisch bedrijf.

Meer dan 10jaar geleden deden de buren(FPM) dit al en daarna kwam er ook een andere door Nederlandse liefhebbers georganiseerde mascleta. (Mascleta Hollandese)
Zijn wel filmpjes van beide van op o.a. YT...

Prachtig zeg. En hoe wordt dit financieel geregeld? Is het bijv gewoonweg pp 1000€ lappen of sponsord de gemeente/stad etc?

Prachtig zeg. En hoe wordt dit financieel geregeld? Is het bijv gewoonweg pp 1000€ lappen of sponsord de gemeente/stad etc?

O.a. eigen financiën, sponsoring, gun-factor, korting, gastvrijheid etc etc...
Owhhh en wederdiensten in natura komen ook wel voor...

Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan...

Vandaag verscheen er weer een foto en een filmpje op de FB pagina van Pyro Freaks Katwijk. Pirotecnia Nadal Marti is volop bezig met het testen van de artikelen voor de mascleta.

pfk 3.jpg

Druk op onderstaande afbeelding om de video af te spelen:

Ziet er echt goed uit. Mooie pre-burner en een flinke dreun.

Vanavond zijn er weer een aantal foto's verschenen op social media. De voorbereidingen voor de mascleta van Pyro Freaks Katwijk zijn bij Pirotecnia Nadal Marti in volle gang. Daarnaast was er in een reactie te lezen dat er ook één of meerdere leden van PFK aankomende zaterdag naar Valencia gaan om dit moois met eigen ogen te bewonderen.

Het moet natuurlijk een geweldig avontuur zijn om dit als pyro vriendengroep met elkaar neer te zetten, maar dan ook nog een eigen label om de truenos moet het wel extra speciaal maken. Erg veel respect dat jullie dit hebben neergezet en ik kijk alvast enorm uit naar de 17e.

PFK 1.jpg

PFK 2.jpg

PFK 3.jpg

Ziet er echt strak uit zo, mooi label erbij. Wordt wel erg nieuwsgierig naar de mascleta zelf, maar we gaan het mee maken over een aantal weken.

Inmiddels zijn er weer een aantal foto's op één van de social media kanalen geplaatst. Ik heb het al eerder gezegd, maar het ziet er echt super strak uit. Zelfs het label om de 'vertragers' is groen van kleur.

PFK 4.jpg

PFK 5.jpg

PFK 6.jpg

De mannen van Pyro Freaks Katwijk waren ook aanwezig tijdens het openingsweekend en maakten meteen van de gelegenheid gebruik om de productie van hun eigen mascleta met eigen ogen te bekijken en te testen. Zojuist zijn er een tweetal filmpjes op hun FB pagina verschenen die zeker de moeite waard zijn om te bekijken.

Klik op onderstaande afbeelding om de film te starten:

Klik op onderstaande afbeeldingen om de film te starten:

Back
Bovenaan