Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt mij dat members dat zeggen om wat nuance bij al die verbodschreeuwers in te brengen, overigens vrij kansloos bij dat soort volk, en niet omdat men dat ook echt verboden wilt zien..

Om wat nuance bij al die verbodschreeuwers in te brengen? Je zegt zelf al dat het vrij kansloos is. En dat zal ook echt nodig zijn op een VUURWERKforum vol met VUURWERKliefhebbers, die in principe allemaal TEGEN een VUURWERKverbod zijn... Of je het nu meent of niet, het enigste wat je nu creëert is nog meer onenigheid bij liefhebbers onderling. Chapeau mensen! :applause:

Een aansteker meenemen naar de stooklocatie voor de 18:00 show. :bonk:

Pff, stond ik daar. Cakes klaargezet, graai in mijn jaszak en dan ontdekken dat die leeg is...

Om wat nuance bij al die verbodschreeuwers in te brengen? Je zegt zelf al dat het vrij kansloos is. En dat zal ook echt nodig zijn op een VUURWERKforum vol met VUURWERKliefhebbers, die in principe allemaal TEGEN een VUURWERKverbod zijn... Of je het nu meent of niet, het enigste wat je nu creëert is nog meer onenigheid bij liefhebbers onderling. Chapeau mensen! :applause:
Volgens mij ben jij de enige die er een groot probleem van maakt.

Niet helemaal, alhoewel ik aardig actief ben op het forum en met name in de chat herken ik zeker wat Beastmode hier schetst. Het lijkt in veel gevallen bijna een reflex om zeer ongenuanceerd te reageren op negatieve berichten in de media.
We moeten realiseren dat onze hobby onderwerp van discussie is binnen de politiek en samenleving. Dit vraagt om een eenduidig antwoord richting deze personen en mediums. Ik heb al een aantal poging gezien waarbij op basis van facts punten van kritiek en/of onjuiste beweringen worden weerlegd.
De discussie gepolariseerd voeren (wat tegenwoordig heel normaal lijkt in NL) lijkt me niet de juiste weg. Laten we in gesprek gaan met de tegenstanders met een consistent antwoord en een compromis vinden hoe wij onze hobby kunnen voort zetten. Nederland is groot geworden met polderen, echter lijkt het er steeds meer op dat dit niet langer mogelijk is waardoor tegenstellingen alleen maar groter worden.

Succes ermee. Het is in de loop der jaren gebleken dat de anti-lobby liegt, bedriegt en verdraait, alles om het doel te bereiken.

Verder vind ik het opnoemen van bijvoorbeeld 12.000 botbreuken en snijwonden tijdens een vorstperiode, het hoge aantal gipsvluchten elk jaar en 150.000 hondenbeten per jaar niet ongenuanceerd want dat is gewoon de waarheid. En die mag altijd worden benoemd.

Misschien ga ik te kort door de bocht, maar je bepaalt toch zelf wat je leest?

Daarnaast signaleer ik wel dat alle hectiek rondom het vuurwerk de liefhebbers op dit forum wel uiteen drijft. Er is in ieder geval meer discussie in het hoekje waar de klappen vallen. Persoonlijk vind ik dit positief, maar kan me zeker ook voorstellen dat het afleidt en/of frustreert.

Whahaha :frusty: dat is Stokerles nr. 1 :D lullig

Heb jij enig idee hoe lang geleden ik stokerles nr. 1 heb gehad? Hoog tijd voor een bijscholingscursus, dat wel.

Maar gevalletje stress, plotselinge mist en snel nog wat schieten voordat het niet meer te zien is.

Ook zo andere uiterste: ik had nog een pakje reserve klikaanstekers gekocht, bleek ik die van vorig jaar nog onaangebroken in de la te hebben :D Net als de reserve jet lighter al 2 jaar onaangeroerd naast m'n 5 jaar oude, nog steeds werkende bessie staat :D Was dan wel weer vergeten nieuwe bus gas te kopen :bonk: maar ouwe zat nog voldoende in :D idioot gedoe whaha

Heb het hele jaar aanstekers gekocht omdat ik vorig jaar tekort kwam
Is alles gelukt met 1 stuk van de 12 ingekocht...hahaha

Misschien ga ik te kort door de bocht, maar je bepaalt toch zelf wat je leest?

Dat klopt. Echter gaat dat alleen als je aan de titel van het topic/thread of de startpost, kunt lezen waar het over gaat. En dus niet als je door de reacties eronder heen leest. Daar gaat het mij vooral om. :wink:

Ergens tussen Sinterklaas en Kerstmis pas een bestellinkje doen. En dan alleen een compound van rond de €100,- en een budgetboxje of 2 á 3 fijne cakes. Beetje de lucht in jagen om 0:00 uur, vervolgens om 00:15 met een :biertje: in je hand staan te genieten van de rest in de omgeving.

Aangezien Las Fallas de Valencia nog altijd hoog op m'n bucket-list staat, spaar ik daar liever voor dit jaar. In plaats van als een soort Stevie Wonder, winkelwagentjes te vullen in de freak-acties. :bonk:

Verder veel minder actief zijn hier op Vuurwerkcrew. Waar ik voorheen, net als velen anderen, mij voornamelijk liep te ergeren aan de negativiteit omtrent vuurwerk tijdens oud&nieuw. Merk ik dat ik ook mijzelf steeds meer erger aan verschillende members hier. Vooral de leden die dingen als wintersport, carnaval, of andere gebeurtenissen waar gewonden (of zelfs doden) bij vallen, liever ook verboden zien worden. Of op zijn minst het liever ook meer in de media willen zien/horen...
Dus omdat vuurwerk steeds verder ingeperkt wordt, en (helaas) vermoedelijk binnen enkele jaren helemaal verboden. Gaan jullie maar op precies dezelfde manier praten zoals een korpschef van de landelijke politie, een oogarts of een groot deel van de politiek. Want ja, mijn vuurwerkhobby wordt ontnomen, dus gun ik een ander zijn/haar hobby of passie ook niet.
En zo kan ik nog even doorgaan over deze personen, maar daar is dit niet het juiste topic voor. :wink:

Af en toe kom ik nog even buurten in de chat of junktalks. En uiteraard in de topics van diverse shows vanaf Fallas tot en met de Zena Trophy. :bye:

Volgens mij gaat dan de strekking van die tegen beweringen aan je voorbij. Het is meer het benoemen van problemen/ongelukken die ook of zelfs meer verstrekkende gevolgen hebben, waar men het voor het gemak maar niet over heeft. Het heeft niks te maken met het verbieden van andere zaken, maar met vuurwerk in het juiste perspectief plaatsen.

Ieder zijn gedachte, maar je daarom ergeren aan iemand lijkt me niet nodig. Slecht voor je gesteldheid ;)

Maar goed .... on topic...

Ik verander niet veel denk ik. We hadden van alles wat. Kleine cakes om te kijken wat er live uit komt, wat grotere cakes voor de mooiigheid en flink wat compounds voor het spektakel. We hebben ons verbaasd over de kwaliteit van sommige kleintjes, genoten van de grotere en met de buren geklapt voor de compounds. Verbazingwekkend welke kwaliteit daar uit komt.

Gezellig met een man of veertig, leunend tegen ons hek met een oliebol en een glas champagne. Iedereen heeft genoten, zelfs degene die nooit wat afsteken. Toen ik de volgende ochtend de gordijnen open deed hadden die al de hele straat schoongeveegd als beloning.

Zo kan het ook. :)

Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat dan de strekking van die tegen beweringen aan je voorbij. Het is meer het benoemen van problemen/ongelukken die ook of zelfs meer verstrekkende gevolgen hebben, waar men het voor het gemak maar niet over heeft. Het heeft niks te maken met het verbieden van andere zaken, maar met vuurwerk in het juiste perspectief plaatsen.

Begrijp ik zeker wel. Alleen begrijp ik niet waarom dat hier (op vwc) nodig is. Dat laatste wat je zegt, over vuurwerk in het juiste perspectief, juich ik zelfs alleen maar toe. Echter willen we dat hier toch allemaal, lijkt mij. Het is meer aangezien er hier geen tegenstanders actief zijn, dat ik dus niet snap waarom je die dingen moet benoemen. Doe je het onderaan een artikel op een nieuwsmedium, social media, een stelling op een blog, etc. etc. geef ik je volkomen gelijk. Voor mij persoonlijk komt het de sfeer op Vuurwerkcrew gewoon niet ten goede.

Het gaat wel lekker off-topic zo. Goed dat het countdown gedeelte bijna gesloten is dan. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan