Ergens tussen Sinterklaas en Kerstmis pas een bestellinkje doen. En dan alleen een compound van rond de €100,- en een budgetboxje of 2 á 3 fijne cakes. Beetje de lucht in jagen om 0:00 uur, vervolgens om 00:15 met een

in je hand staan te genieten van de rest in de omgeving.
Aangezien Las Fallas de Valencia nog altijd hoog op m'n bucket-list staat, spaar ik daar liever voor dit jaar. In plaats van als een soort Stevie Wonder, winkelwagentjes te vullen in de freak-acties.
Verder veel minder actief zijn hier op Vuurwerkcrew. Waar ik voorheen, net als velen anderen, mij voornamelijk liep te ergeren aan de negativiteit omtrent vuurwerk tijdens oud&nieuw. Merk ik dat ik ook mijzelf steeds meer erger aan verschillende members hier. Vooral de leden die dingen als wintersport, carnaval, of andere gebeurtenissen waar gewonden (of zelfs doden) bij vallen, liever ook verboden zien worden. Of op zijn minst het liever ook meer in de media willen zien/horen...
Dus omdat vuurwerk steeds verder ingeperkt wordt, en (helaas) vermoedelijk binnen enkele jaren helemaal verboden. Gaan jullie maar op precies dezelfde manier praten zoals een korpschef van de landelijke politie, een oogarts of een groot deel van de politiek. Want ja, mijn vuurwerkhobby wordt ontnomen, dus gun ik een ander zijn/haar hobby of passie ook niet.
En zo kan ik nog even doorgaan over deze personen, maar daar is dit niet het juiste topic voor.
Af en toe kom ik nog even buurten in de chat of junktalks. En uiteraard in de topics van diverse shows vanaf Fallas tot en met de Zena Trophy.