Enorme explosie in vuurwerkopslag Mexico

Ik durf er wel wat voor op het spel te zetten. Bewijs maar :idea:
Zelfs Van Buiteren heeft geen bewijs

Ik kan en hoef helemaal niets te bewijzen, ik verplicht niemand niet mijn mening te delen.
Wat wel een feit is, is dat het een enorme trieste gebeurtenis is geweest.

Ik kan en hoef helemaal niets te bewijzen, ik verplicht niemand niet mijn mening te delen.
Je moet ook niets, maar nu zijn het loze beweringen, zoniet verwijten, die nergens op berust lijken te zien. Niets meer dan de spookverhalen die al jaren rondspoken over Enschede.

Jammer dat je je bewering niet wil onderbouwen of er uberhaupt ook maar een poging tot doet.

Er waren toen geruchten dat er landmijnen zouden zijn opgeslagen maar daar is absoluut geen bewijs van, men heeft geen vreemde chemische samenstellingen gevonden.
Mijn eerste gedachte was ook dat het geen vuurwerk kon zijn,toen ik die testen van bam zag met bv die container vol waterfalls en de ramp in kolding denemarken wist ik genoeg.
SE fireworks handelde niet in consumenten vuurwerk, hier heeft vooral veel prof vuurwerk gelegen in klasse 1.4 G wat tegenwoordig onder 1.3G en 1.1G valt.
Er lag 200.000 kg vuurwerk waarvan ongeveer 40.000kg in 1 keer is ontploft.

filmpje van een container waterfalls met een nem van 8600 kg.
Volgens de opslag papieren lag dat ook bij SE fireworks.

https://youtu.be/1cBrB9T8BTY

Er waren toen geruchten dat er landmijnen zouden zijn opgeslagen maar daar is absoluut geen bewijs van, men heeft geen vreemde chemische samenstellingen gevonden.
Mijn eerste gedachte was ook dat het geen vuurwerk kon zijn,toen ik die testen van bam zag met bv die container vol waterfalls en de ramp in kolding denemarken wist ik genoeg.
SE fireworks handelde niet in consumenten vuurwerk, hier heeft vooral veel prof vuurwerk gelegen in klasse 1.4 G wat tegenwoordig onder 1.3G en 1.1G valt.
Er lag 200.000 kg vuurwerk waarvan ongeveer 40.000kg in 1 keer is ontploft.

filmpje van een container waterfalls met een nem van 8600 kg.
Volgens de opslag papieren lag dat ook bij SE fireworks.

https://youtu.be/1cBrB9T8BTY
Dat is ook mijn gedachte. SE deed consumentenvuurwerk maar is later uitgebreid naar groter vuurwerk. Ik meen dat de bedoeling was minimaal of geen 1.1. Maar door een classificatiefout voor waterfalls viel dit toen onder 1.4. Tdgenwoordig is dat 1.3 of 1.1,afhankelijk van de verpakingsmethode en hoeveelheid(gebaseerd op de testen van BAM en TNO destijds.

Spookverhalen of niet, het is van beiden kanten een loshangend verhaal.
Mochten er mijnen hebben gelegen, is het in ieder geval een doofpot verhaal vanuit de regering. Niemand zal toegeven of ontkennen.
Feit blijft wat er gebeurd is in Enschede is vreselijk.

In Mexico net zo!

Back
Bovenaan