Aanmelden als "spreker" voor media

htevents

VWC lid
Beste allemaal,

We zijn ondertussen op een punt beland waar we merken echt tegen gas te moeten gaan geven, in de hoop dat er nog wat te redden is en/of we de executie nog een tijd uit kunnen stellen.

Er zijn mensen die het te laat vinden en dat graag willen laten weten, even goede vrienden, naar jou ben ik ook niet op zoek. Naar wie ben ik wel op zoek:

- Mensen die representatief de media te woord willen en kunnen staan. Dit kan met interviews in kranten, maar ook op de (lokale) televisie en/of radio.

Waarom representatief?
- Een politicus wordt in een simpel t-shirtje ook minder serieus genomen, dan wanneer deze net is gekleed of zelfs in pak.

- Een deel van het publiek ziet vuurwerkafstekers als tokkies. Vooral wanneer men op beeld komt (foto of video/TV) zal dit dan in nette kleding moeten gebeuren, niet lullig bedoelt, maar imago kwestie naar de buitenwereld toe.

- Goede spreker. Niet teveel EUH moeten gebruiken en snel een stabiel antwoord klaar hebben staan.

- Op de hoogte van cijfers, het product, een beetje van de politiek (welke beslissingen er al zijn genomen, welke niet, welke wegen de politiek al heeft bewandeld en welk resultaat dat heeft gehad, enz.) en wat er nu speelt.

- Emotie niet (teveel) de overhand laat nemen.

Mis ik dan nog belangrijke punten?

Ikzelf heb geen ingangen/wegen naar de media, maar ik zie hier nog wel eens de vraag voorbij komen wie er beschikbaar is voor een interview of uitzending.

Mocht je jezelf hierboven in herkennen en je beschikbaar willen stellen als "spreker", lokaal of nationaal, geef dat in een reactie aan. Geef tevens in jouw reactie jouw woonplaats mee, of je ook nationaal zou willen spreken (nationale tv/radio bijvoorbeeld), leeftijd en vervoersmogelijkheden of je zelf overal kunt komen of dat je met ov moet of eventueel iemand uit de regio je zou moeten rijden (dit kan natuurlijk ook, als je uit dezelfde regio komt, niet wil spreken, maar wel een aandeel wil bijdragen, kun je ook chauffeur spelen:angel:).

Ikzelf meld me bij dezen aan, als er een spreker nodig is, radio/tv, lokaal en nationaal.
Woonplaats is Borculo, regio dus Midden-Oost Nederland, heb zelf vervoer, maar zou best iemand mee willen nemen als die geen vervoer heeft of gewoon mee wil.

Brand maar los.

tja lastig. ik heb zelf diverse interviews ondergaan zowel voor print media als digitale media en tv (voor ander onderwerp), maar mijn ervaring is dat het verrekte lastig is om je op zoiets voor te bereiden, helemaal als je dit nog nooit gedaan hebt.

een goede interviewer weet het jouw als gast moeilijk te maken en/of voor het blok te zetten danwel te verrassen met iets waar je niet op voorbereid bent. het is erg moeilijk te voorspellen hoe je gaat reageren in zo’n situatie als je dat nog niet heb meegemaakt.

ik zie mijzelf niet als ideale kandidaat, verre van zelfs, maar bij gebrek aan beter mogen mensen mij altijd contacten 😜

ik kom zelf uit de regio breda, heb eigen vervoer en ben flexibel in mijn tijden (eigen bedrijf).

maar persoonlijk zou ik zeggen dat het het beste iemand moet zijn met aantoonbare ervaring op dit gebied, want de kans om compleet afgeslacht te worden in de media is zeer aanwezig, helemaal aangezien je in dit geval vaak tegenover doorgewinterde debatteerders komt te staan/zitten.

Hou er ook rekening mee dat dit soort interviews een (negatieve) impact kunnen hebben op je persoonlijke leven, omgeving en - in het ergste geval - ook je werk. dat klinkt wellicht wat zwaar, maar hier moet je wel tegen kunnen...een slechte opmerking en je word afgeslacht op twitter etc.. ik heb het persoonlijk bijvoorbeeld wel eens meegemaakt dat een klant niet wilde samenwerken omdat ik dat soort interviews had gedaan...al betrof dat toen een gevoelig onderwerp...maar oke, de emoties lopen ook hoog op bij de vuurwerk discussie, dus als je een externe baan hebt in een andere sector is het wel degelijk iets om rekening mee te houden.

tja lastig. ik heb zelf diverse interviews ondergaan zowel voor print media als digitale media en tv (voor ander onderwerp), maar mijn ervaring is dat het verrekte lastig is om je op zoiets voor te bereiden, helemaal als je dit nog nooit gedaan hebt.

een goede interviewer weet het jouw als gast moeilijk te maken en/of voor het blok te zetten danwel te verrassen met iets waar je niet op voorbereid bent. het is erg moeilijk te voorspellen hoe je gaat reageren in zo’n situatie als je dat nog niet heb meegemaakt.

ik zie mijzelf niet als ideale kandidaat, verre van zelfs, maar bij gebrek aan beter mogen mensen mij altijd contacten

ik kom zelf uit de regio breda, heb eigen vervoer en ben flexibel in mijn tijden (eigen bedrijf).

maar persoonlijk zou ik zeggen dat het het beste iemand moet zijn met aantoonbare ervaring op dit gebied, want de kans om compleet afgeslacht te worden in de media is zeer aanwezig, helemaal aangezien je in dit geval vaak tegenover doorgewinterde debatteerders komt te staan/zitten.

Hou er ook rekening mee dat dit soort interviews een (negatieve) impact kunnen hebben op je persoonlijke leven, omgeving en - in het ergste geval - ook je werk. dat klinkt wellicht wat zwaar, maar hier moet je wel tegen kunnen...een slechte opmerking en je word afgeslacht op twitter etc.. ik heb het persoonlijk bijvoorbeeld wel eens meegemaakt dat een klant niet wilde samenwerken omdat ik dat soort interviews had gedaan...al betrof dat toen een gevoelig onderwerp...maar oke, de emoties lopen ook hoog op bij de vuurwerk discussie, dus als je een externe baan hebt in een andere sector is het wel degelijk iets om rekening mee te houden.

Dat is een heel goed punt wat je aankaart. Ik zit in de verkopende branche, heb erg veel ervaring met spreken en snel schakelen. Voor het blok gezet worden is inderdaad gegarandeerd wat er gaat gebeuren tijdens een interview en vooral bij geschreven interviews zul je merken dat jouw woorden verdraait of gefilterd kunnen gaan worden, zodat het lijkt alsof je iets anders hebt gezegd. Dijkhof zijn bericht was daar een mooi voorbeeld van, de media hebben dusdanig gefilterd dat het leek alsof hij iets heel anders had gezegd, tot je zelf zijn bericht gelezen hebt, dan wist je wat hij echt heeft gezegd/bedoeld.

Het is dan ook niet verkeerd om een topic te openen waarin mensen vragen kunnen vuren die we van tegenstanders en interviewers kunnen verwachten en daar met zijn allen vast goede antwoorden op kunnen verzinnen. Zo ben je enigszins voorbereid op wat er komen gaat, maar kun je ook sneller schakelen.

Evelien van Vuurwerkvrouwen was een mooi voorbeeld, door het vrijwel onmogelijk maken van een goede tegen reactie op haar antwoorden, kon zij een afslachting afwenden, sterker nog, als neutrale kijker zou je toch echt het idee hebben dat de tegenstanders werden afgeslacht.

Dat is dus ook precies de reden dat ik dit topic heb geopend, mensen die zich daar wel in zien.
Een tegenstander zal je ergens flink op willen pakken, als we dit vóór zijn door de tegenstanders, op een nette manier, direct voor het blok te zetten.

Sorry, maar die ga je hier echt niet op dit forum vinden. De branche moet gewoon professionals inhuren. Neem een voorbeeld aan de tabaksindustrie, die weten al jaren hoe het werkt.

Sorry, maar die ga je hier echt niet op dit forum vinden. De branche moet gewoon professionals inhuren. Neem een voorbeeld aan de tabaksindustrie, die weten al jaren hoe het werkt.

Denk dat dit ook het beste is wat je hierop kan zeggen. Wij zijn natuurlijk wel freaks en iedereen wil zijn steentje bij dragen maar eigenlijk is dat helemaal niet ons werk. Het is onze hobby maar het is HUN werk HUN inkomen. Laat ze zelf vechten voor hun brood. Ik ga er toch ook niet voor vechten zodat de buurman zijn inkomen houd rot op laat die dat zelf doen.

Ik weet ook wel dat ze zelf geen reet uitvoeren maar moet je dan maar hun werk gaan doen? gaan we volgend jaar ook zelf vuurwerk importeren ?

Het is misschien handiger dat we in gesprek komen met de branche om die aan te sporen eens wat te gaan doen. Zei hebben meer middelen en macht dan wij freaks. enigste wat de mensen thuis op de bank tegen elkaar zeggen. hey kijk daar is weer zoon vuurwerk gekkie. Als de branch daar staat dan zeggen ze waarschijnlijk ook daar heb je weer zoon waus maar ik heb een klein vaag vermoeden dat zoon man serieuzer wordt genomen door onwetend nederland dan een freak.

Kom maar op! Je hoeft niet per se met je bakkes voor een camera te verschijnen om een statement te maken. Maar ik wil best een deel van de media rondom amsterdam te woord staan in een interview of iets dergelijks. Schrijf een blaadje met tegenargumenten, feiten, vragen en
messcherpe antwoorden. Natuurlijk zou de VW branche een woordvoerder met jaren aan crisiscommunicatie ervaring inhuren om zich landelijk goed representatief en sterk te maken. Maar ik wil best de krant te woord staan

Ik zeg vraag meneer funke om de media te woord te staan, die weet het allemaal zeer duidelijk te vertellen in zijn zojuist geplaatste bericht op dit forum.

Denk dat dit ook het beste is wat je hierop kan zeggen. Wij zijn natuurlijk wel freaks en iedereen wil zijn steentje bij dragen maar eigenlijk is dat helemaal niet ons werk. Het is onze hobby maar het is HUN werk HUN inkomen. Laat ze zelf vechten voor hun brood. Ik ga er toch ook niet voor vechten zodat de buurman zijn inkomen houd rot op laat die dat zelf doen.

Ik weet ook wel dat ze zelf geen reet uitvoeren maar moet je dan maar hun werk gaan doen? gaan we volgend jaar ook zelf vuurwerk importeren ?

Het is misschien handiger dat we in gesprek komen met de branche om die aan te sporen eens wat te gaan doen. Zei hebben meer middelen en macht dan wij freaks. enigste wat de mensen thuis op de bank tegen elkaar zeggen. hey kijk daar is weer zoon vuurwerk gekkie. Als de branch daar staat dan zeggen ze waarschijnlijk ook daar heb je weer zoon waus maar ik heb een klein vaag vermoeden dat zoon man serieuzer wordt genomen door onwetend nederland dan een freak.

De spijker op zn kop.

Ik zeg het wel vaker, waarom spannen jullie je allemaal zo in? Laat het bpn zich maar lekker druk maken.

Zodra de bpn leden eens een duit in het zakje zouden doen, laat zeggen 50 000 per importeur om te beginnen, 4 ton totaal. Dan ben ik bereid te gaan bewegen, non profit maar ik ga er geen cent op toeleggen.

Even een reality check:

Je kan straks een paar 100 meter over de grens mooi spul kopen bij salon roger of er trading. Je spekt er de bpn niet mee en het is ook nog eens betere kwaliteit.

Relax-man

De spijker op zn kop.

Ik zeg het wel vaker, waarom spannen jullie je allemaal zo in? Laat het bpn zich maar lekker druk maken.

Zodra de bpn leden eens een duit in het zakje zouden doen, laat zeggen 50 000 per importeur om te beginnen, 4 ton totaal. Dan ben ik bereid te gaan bewegen, non profit maar ik ga er geen cent op toeleggen.

Even een reality check:

Je kan straks een paar 100 meter over de grens mooi spul kopen bij salon roger of er trading. Je spekt er de bpn niet mee en het is ook nog eens betere kwaliteit.

Relax-man

Soms moet je zelf beginnen zodat anderen er een voorbeeld aan nemen. Ben het dus niet helemaal eens dat we gewoon hun het moeten laten oplossen. Tuurlijk zijn zij degene die het geld ermee verdienen, maar als het verboden word en ik heb er zelf niks voor gedaan, dan zal ik mezelf wel even zuur aankijken in de spiegel.

Kleine moeite om jezelf in te zetten voor je hobby/passie, laat het een voorbeeld zijn voor ze en hopen dat het helpt

Soms moet je zelf beginnen zodat anderen er een voorbeeld aan nemen. Ben het dus niet helemaal eens dat we gewoon hun het moeten laten oplossen. Tuurlijk zijn zij degene die het geld ermee verdienen, maar als het verboden word en ik heb er zelf niks voor gedaan, dan zal ik mezelf wel even zuur aankijken in de spiegel.

Kleine moeite om jezelf in te zetten voor je hobby/passie, laat het een voorbeeld zijn voor ze en hopen dat het helpt

Ik snap jou wel je pyro hart zegt ik moet wat doen. Maar je weet zelf ook dat jij het verschil niet gaat maken. Neemt niet weg dat je je niet uit de weg moet laten slaan maar een andere strategie is geen gek idee. Dit hele forum staat vol met topics over wat men gaat doen. Iedereen doet maar wat of het echt tot iets komt is maar de vraag.

Stap met elkaar naar de branche en regel het dan heb je ook gegeven wat je hebt je kan jezelf in de spiegel kijken en dat zijn de mensen met het geld en de verantwoordelijke.

Zal ik ook wat gaan doen spandoek maken en hier in de straat gaan staan. kan ik zeggen ik heb iets gedaan maar jij weet net zo goed als ik het is zinloos. Waarom zou ik er dan aan beginnen ?

Ik ben zelf niet zo maar ik denk dat hier op forum genoeg mensen zijn die contacten hebben die bij de branche liggen. Zoek die mensen en leg contact en ga hun overtuigen. Werkt het? geen idee maar daar heb je kans van slagen. Gaat branche zich inzetten en jij gaat dan stickers plakken ofzo ja prima moet jij weten maar alleen stickers plakken ik ben voor vuurwerk gaat de wereld niet veranderen.

Iets zegt mij dat het afsteken van een vuurpijl uit Duitsland op veel plekken niet eens een probleem is. Steek je het normaal af dan komt de politie er echt niet op af. Ik denk dat ze voornamelijk degenen willen kunnen pakken die er mee gaan stunten en hulpverleners er mee lastig vallen. Dus in grotere steden veel zwaardere controle hierop. In dorpjes en plekken waar nu al amper iets gebeurt gaan ze echt de sfeer niet verzieken.

Iets zegt mij dat het afsteken van een vuurpijl uit Duitsland op veel plekken niet eens een probleem is. Steek je het normaal af dan komt de politie er echt niet op af. Ik denk dat ze voornamelijk degenen willen kunnen pakken die er mee gaan stunten en hulpverleners er mee lastig vallen. Dus in grotere steden veel zwaardere controle hierop. In dorpjes en plekken waar nu al amper iets gebeurt gaan ze echt de sfeer niet verzieken.
Excuus verkeerde topic

maar dat is toch ook wat er gaat gebeuren en dus zinloos is. Daarom slaat het nergens op. Mensen die zich misdragen doen dat meestal toch al met illegaal vuurwerk dus wat zou een verbod dan uitmaken.

Ze gaan er in den haag maar vanuit als je iets verbied dat het niet meer gebeurd maar je hebt er hooguit de vaders mee die denken zullen we even voor paar tientjes wat vuurwerk halen want die kunnen geen rotjes meer krijgen en geen pijlen. De rest loopt toch de grens over wat ze al jaren doen en daarmee gaan klote.

Ik begrijp hoe je denkt en wat je zegt, maar in deze zijn initiatieven van oa liefhebbers ‘soms hoe klein ook’ en stemmen vh volk, juist héél waardevol.
Oa. Vuurwerkcheck, vuurwerkfederatie en Team Apeldoorn, zijn lang niet allemaal mensen direct uit de branche en worden best bekritiseerd uit voornamelijk frustratie door ons, maar ze geven wel een heel belangrijk tegengeluid van ons ‘het volk’ af.

Deze ‘strijd’ kan en behoort niet alleen door de leveranciers van onze hobby, onze passie, onze traditie en één van onze ‘vrijheden’ in dit land, gestreden te worden maar ook door ‘ONSZELF’...

Het gaat hier niet om de centjes ve importeur willen redden, maar om opkomen voor een vrijheid, die door leugens-en onwaarheden van ons wordt afgenomen.
Toevallig is die vrijheid ook nog eens onze hobby en passie en als je dan gewoon nog je mond kan houden en je kop in het zand steekt, steek dan nooit meer vuurwerk af ook...

Tuurlijk behoort de BPN het voortouw te nemen en dat hebben ze niet behoorlijk gedaan, maar het is ook niet zo dat er niks gedaan is en wordt...
Achteraf praten is makkelijk en voor een tegenplan is het nu deels te laat, maar om deze shit in januari 2021 niet weer te hebben, zal er nu wél een goed plan behoren te komen en daarvoor zijn goeie mensen nodig.
En idd geen koekwausen zoals iemand hier reeds in dit topic zei, maar goede duidelijke welgebekte stemmen van oa ook liefhebbers, die hier zeker wel op het forum te vinden zijn, kunnen heel belangrijk en waardevol zijn...

Laatst bewerkt:
Ik ben beschikbaar.
Met mijn werk in de verzekeringsbranche kunnen ze mij niet als een of andere halve gare wegzetten.
Grootste gedeelte van de schades rond/tijdens O&N zijn niet eens vuurwerkgerelateerd....

Zulke sprekers die journalisten te woord kunnen staan is een goed initiatief, maar vergeet niet dat we de zaak bij de kern moeten aanpakken: op dit moment lijkt het mij topprioriteit om de toekomstige politieke besluitvorming te beïnvloeden en daarvoor moet de publieke opinie gemobiliseerd worden. Sprekers die media of politici te woord kunnen staan is slechts een van de vele mogelijkheden en lang niet de meest effectieve... Bijvoorbeeld een sterke pressiegroep gesteund door de vuurwerkbranche of grootschalige media-activiteiten hebben daarbij waarschijnlijk het meeste effect...

Persoonlijk heb ik door mijn beroep (maatschappijleer docent) veel kennis over politieke besluitvorming, zowel van het Rijk als van lokaal bestuur (provincie en gemeente)en kan daar altijd advies over geven!

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan