Persconferentie 10 januari 2020 Mark Rutte over vuurwerk

Maar hij zegt dat vuurpijlen en knalvuurwerk misschien dit jaar al verboden wordt en dat de rest van f2 onder de loep wordt genomen.
Dus kan zomaar zijn dat er nog veel meer gaat veranderen of eruit gaat.
Hoop echt niet dat die afsteektijden weer ingekort worden.
Iedereen vvd mailen over de afsteektijden juist te veruimen maar in iedergeval niet in te korten.
BPN zou hier zeker voor moeten strijden want minder tijd om af te steken is minder verkoop.
Maar ben bang dat ze zeggen ja inderdaad moet ingekort worden:bonk:

Hebben jullie de YT video van Aarthos gezien daar krijgt hij bezoek van de politie omdat ze al afstaken voor 6e ze waren lekker gezellig tentje vuurkorfje en meneer de agent vond alles best als ze zich maar netjes gedragen zo hoort t toch ook

Zo gaat het in de meeste gebieden van Nederland, gewoon normaal met elkaar omgaan en af en toe een oogje dichtknijpen. Omdat ze zich, vooral in de grote steden, niet normaal kunnen gedragen en alle fatsoen verdwenen is moet heel Nederland bloeden.

Mmm idd in de meeste steden zijn veel problemen . Je kan beter spreken van een stads probleem ipv vuurwerk probleem . Als ik kijk naar dorpen me eigen dorp en omliggend is er weinig aan de hand. Op wat ovrelast na van te vroeg afsteken...

Ik zit net te denken, maar als de afsteektijden verkort worden naar 22:00-02:00, dan geloof ik niet dat het er veiliger op zal worden. Ik verwacht dat de usual suspects zich helemaal volgieten, om vervolgens vuurwerk af te gaan steken.. :rolleyes:

Ik zit net te denken, maar als de afsteektijden verkort worden naar 22:00-02:00, dan geloof ik niet dat het er veiliger op zal worden. Ik verwacht dat de usual suspects zich helemaal volgieten, om vervolgens vuurwerk af te gaan steken.. :rolleyes:

Yep,nog meer omdat ze 2 uur langer kunnen doorgieten..

Mmm idd in de meeste steden zijn veel problemen . Je kan beter spreken van een stads probleem ipv vuurwerk probleem . Als ik kijk naar dorpen me eigen dorp en omliggend is er weinig aan de hand. Op wat ovrelast na van te vroeg afsteken...

Hier hetzelfde. Hoor/lees hier iig niks over dat politie belaagd wordt met vuurwerk.

Denk je dat mensen er aan zullen houden? Ik ga stoken na het eten en zal rond uurtje of 6 zijn...

Meer dan 25KG is meerdere compound. Dus deze worden al niet in 1 meegegeven, meerdere mensen afhalen. Je betaald eigenlijk voor 1 product wat uit meerdere compartimenten bestaat zodat dit legaal meegegeven kan worden. In principe moet je deze na elkaar aansteken. Doorlonten is nog altijd verboden in Nederland. Dus ja, dat kan gewoon in Nederland, een maas in de wet. Je mag niet meer dan 25KG voorhanden hebben, maar met meerdere mensen ophalen dan mag het wel. Dan wel apart vervoeren en opslaan natuurlijk, want 25 blijft 25.

Verhoging naar 50kg is besproken.
Strikte controle hierop word dan een vereiste.

Nadelen:
* Rotjes weg
* Pijlen weg
* Matjes weg
* F3 singleshots weg , dit is echt belachelijk want is siervuurwerk geen knal.
* Misschien ipv 18:00 nu pas van 22:00 afsteken.

Mindere nadelen:
*.......

Waarom zijn er geen compromissen gesloten? Momenteel zijn de liefhebbers de enige verliezers, en de misbruikers de grote winnaars.

OmGEkeerDE WErelD IN nEdeRlaND

~\_(°¿°)_/~

Verhoging naar 50kg is besproken.
Strikte controle hierop word dan een vereiste.

Dat zou al wat beter zijn, want als men het kleine grut niet meer kan kopen wil men toch graag een paar boxen en een paar cakes met fonteinen halen. Dan zit je zo over de 25 anders.

Nadelen:
* Rotjes weg
* Pijlen weg
* Matjes weg
* F3 singleshots weg , dit is echt belachelijk want is siervuurwerk geen knal.
* Misschien ipv 18:00 nu pas van 22:00 afsteken.

Mindere nadelen:
*.......

Waarom zijn er geen compromissen gesloten? Momenteel zijn de liefhebbers de enige verliezers, en de misbruikers de grote winnaars.

OmGEkeerDE WErelD IN nEdeRlaND

~\_(°¿°)_/~
Compromis is dat het andere siervuurwerk dan wel legaal blijft. Noem het compromis, chantage...

En als ze die strikte controle houden wordt leuk dan nu ze de straffen flink gaan verhogen.
Volgend jaar 80% van de vuurwerkliefhebbers in de bak vuurwerkoverlast zal flink dalen dan :bonk:

Maar heel even afwachten hoe het uitpakt allemaal, maar ik vind er helemaal niks positiefs aan !
Dat de singleshots verboden zouden worden, dat wisten we al wel, en daar is enigszins ook nog wel in te komen. Maar dat nu AL het knalvuurwerk verboden gaat worden is toch werkelijk lachwekkend. Levert geen enkele oplossing op, net als het verkorten van de afsteek tijden. Hebben de tegenstanders nog meer tijd om over te klagen en het totaalverbod er door te drukken. Als je in de handel van nitraten zit, ga je flink cashen het komende jaar.
Ik word hier echt heel verdrietig van .... :sad:

Trieste is dat we uiteindelijk blij moeten zijn dat het totaal verbod een jaartje wordt opgerekt en dat we in plaats van een direct verbod een nog grotere verstikking terug krijgen = weer meer vraag naar illegaal ( F4 ) = meer overlast. Geweldig land leven we in :rolleyes:

Als men echt iets aan de illegale handel en overlast wilde doen dan kwamen ze wel met een beter vuurwerkbesluit wat zo goed als 1 op 1 is met de Europese regelgeving voor F2. En ook de regels qua verkoop, opslag en vervoer ( laatste 2 ook voor particulieren ) veel realistischer maken. Maar het is overduidelijk dat dit een ( bewust willende door de overheid ) doodlopende traditie is, overigens al jaren hoor maar nu al helemaal overduidelijk anno 2020.

Maar heel even afwachten hoe het uitpakt allemaal, maar ik vind er helemaal niks positiefs aan !
Dat de singleshots verboden zouden worden, dat wisten we al wel, en daar is enigszins ook nog wel in te komen. Maar dat nu AL het knalvuurwerk verboden gaat worden is toch werkelijk lachwekkend. Levert geen enkele oplossing op, net als het verkorten van de afsteek tijden. Hebben de tegenstanders nog meer tijd om over te klagen en het totaalverbod er door te drukken. Als je in de handel van nitraten zit, ga je flink cashen het komende jaar.
Ik word hier echt heel verdrietig van .... :sad:

Het verhaal van de politie was dat gooiers niet konden worden aangepakt omdat niet bewezen kon worden waarmee was gegooid (bewijsmateriaal vernietigd namelijk). Nu alleen al het gooien van knallers voldoende is om iemand succesvol voor de rechter te kunnen slepen, zou het rond de komende jaarwisseling dus arrestaties en veroordelingen moeten gaan regenen. Vol verwachting klopt mijn hart. Meneer Akerboom is nu aan zet.

Als blijkt dat ik belazerd ben door de baas van de Nederlandse politie, is dit land voor altijd een gezagsgetrouw burger kwijt.

Back
Bovenaan