Politievakbond ACP: vuurwerkverbod is te handhaven

Babiloot

VWC lid
De politie heeft de mogelijkheden om een landelijk verbod op knalvuurwerk en pijlen te handhaven. Daarvoor hoeft iemand die toch knalvuurwerk afsteekt niet op heterdaad te worden betrapt, zegt voorzitter Gerrit van de Kamp van de politievakbond ACP.

„Er is steeds meer technologie om te bewijzen dat iemand het gedaan heeft. Ook de vele camera’s in het publieke domein helpen daarbij. En burgers kunnen ook fotootjes maken, dan hoeven de mensen die gastjes niet aan te spreken en hebben we toch bewijs dat ze het gedaan hebben.” Ook opsporing via digitale routes is steeds beter mogelijk, stelt Van de Kamp.

Een gedeeltelijk verbod in bepaalde gebieden of in bepaalde gemeentes werkt volgens Van de Kamp niet. „Dan ontstaat er een waterbedeffect in omliggende plaatsen, omdat mensen op zoek gaan naar plaatsen waar ze wel vuurwerk kunnen afsteken. Een landelijk verbod is veel gemakkelijker te handhaven.”

De ACP-voorman verwacht dat de meeste mensen zich aan een dergelijk verbod houden, zeker als ze nog wel siervuurwerk kunnen kopen. De politie kan haar aandacht dan beperken tot degenen die zich niets van een verbod aantrekken. „Nu moeten we eerst kijken of het vuurwerk dat ze afsteken wel of niet illegaal is, dat is bij een knalverbod veel duidelijker.”

Bron: telegraaf.nl

Grote onzin aangezien je dat zeker hoort of ziet. Maar ik zou er voor tekenen!

Btw, hoe zit het met de thunderkings? Is daar al een update over, ik weet dat het onder sier valt. Maar het zou toch verboden worden?

Hahahaha nu ineens kunnen ze handhaven...gastjes van 14 plunderen winkels, het is 1 grote tyfuszooi in ons land, maar een vuurwerkverbod kunnen ze wel handhaven..

Wat een lachertje. Het enige wat hier serieus aan is, is d etoenemende hoeveelheid camera's in het publieke termijn. Maar ook die dekken lang niet alles, maar vooral drukke hotspots als stations en winkelcentra.

Zolang ze maar niet zitten te zeuren over het sier vuurwerk zal ik hier voor tekenen. Laat het hierna gewoon afgelopen zijn en ons van onze vuurwerk genieten. En schroef die 25kg omhoog AUB!

Zelf geen bodycams kunnen betalen, dan maar de burgers tegen elkaar opstoken. Lekker cultuurtje zo, lekker hard door polariseren.

whaha wat een onzin zeg ze kunnen nu al niet handhaven als er in novermber al gestook word en op de 31ste werd hier ook flink overdags geknald en geen ene agent of handhaver gezien...

Ga daar is maar eens aan begine voor dat jullie een stap veder gaan:bonk:

Dus bij de gemiddelde cake of compound zijn een serie knallen op rij te horen, staat dan de halve straat diegene die het afsteek op de foto te zetten? Wat een onzin zeg, gaat alleen maar meer problemen opleveren lijkt me.

Dus bij de gemiddelde cake of compound zijn een serie knallen op rij te horen, staat dan de halve straat diegene die het afsteek op de foto te zetten? Wat een onzin zeg, gaat alleen maar meer problemen opleveren lijkt me.

ja precies dat dus, dan sta je straks op 30 foto's omdat je een blokkie af steekt hahaha, de anti's verstaan onder knalvuurwerk alles dat knalt.

Ergens hoop ik dat ze in één stad zo'n verbod gaan doen en dat dan de pleuris uitbreekt, meer gesloopt dan ooit te voren, meer rellen dan ooit te voren, meer F4 knallers dan ooit te voren... maarja eigenlijk mag je dat natuurlijk niet hopen :no::angel:

Doe mij ook van dat spulleke waar ze bij de ACP aan zitten :frusty:

Die ratjes zijn echt niet ineens van de aardbodem verdwenen mocht vuurwerk niet meer 'voorhanden' zijn.

Handhaven, yeah right :bonk:

Met cameratoezicht? Die 2 pixel beelden in zwart-wit? Die we ook bij opsporing verzocht zien?
Met burgers die de buurman van 3 huizen verderop op de foto zetten, en daardoor de rest van het jaar met die buurman ruzie hebben?

Nou wat een geweldig initiatief meneer van de Kamp. U slaat de plank hier volledig mis....

Wat een naïviteit. Politie heeft helemaal geen capaciteit om te handhaven. Of gaat het nu opeens wel, want dan hoeven ze de echte relschoppers niet te pakken? Net zoals ze altijd wel iemand hebben om achter een lantaarnpaal met een laser gun te laten staan en iemand te bekeuren die 3 km te hard rijdt, maar coke dealers en inbrekers daar is geen mankracht genoeg voor. Donder toch op, doe gewoon je werk!

ja precies dat dus, dan sta je straks op 30 foto's omdat je een blokkie af steekt hahaha, de anti's verstaan onder knalvuurwerk alles dat knalt.

Ergens hoop ik dat ze in één stad zo'n verbod gaan doen en dat dan de pleuris uitbreekt, meer gesloopt dan ooit te voren, meer rellen dan ooit te voren, meer F4 knallers dan ooit te voren... maarja eigenlijk mag je dat natuurlijk niet hopen :no::angel:

Exact. Ja stiekem hoop ik dat ook, leek wel of er dit jaar al een explosieve toename was van echt zware dreunen, maar dat gaat nog een eind meer worden op deze manier.

Wat een naïviteit. Politie heeft helemaal geen capaciteit om te handhaven. Of gaat het nu opeens wel, want dan hoeven ze de echte relschoppers niet te pakken? Net zoals ze altijd wel iemand hebben om achter een lantaarnpaal met een laser gun te laten staan en iemand te bekeuren die 3 km te hard rijdt, maar coke dealers en inbrekers daar is geen mankracht genoeg voor. Donder toch op, doe gewoon je werk!

Precies, dit dus.

Ja zo kan ik ook handhaven, de burger moet foto's nemen zodat je een paar dagen later van je nest getrokken word omdat je een rotje heb gegooid?
Klasse man, nee daar gaat het echt gezelliger van worden.
"Wat gaan we om 24.00 uur doen mam?" "dan gaan we de buurman gelukkig nieuwjaar wensen en daarna erbij NSBen"
Op deze manier word oud en nieuw één gespannen zooitje, geen ontspannen feest maar een avond met haat en achterdocht.

Een aantal jaarwisselingen terug schoten ze vanuit een andere straat de vuurpijlen onze straat in, shells op de doorgaande weg en allemaal stom dronken joelen bij iedere domme actie van de groep.
Buurtkinderen snel naar binnen, politie gebeld.... wel geteld 4 wagens reden er de 31ste rond en het zou op de display komen. We moesten rekening houden met ongeveer een uur tot ander half uur eer ze er zouden zijn.

En dat in een gebied met 60k? inwoners.

Met het verder uithollen van het politieorgaan verwacht ik nu niet veel beters maar voor de buhne klinkt het interessant natuurlijk.
En dat van die foto's blijft altijd een ding. 2 jaar terug al politie aan de deur gehad omdat we altijd uitpakken met een show. Omdat er voortijdig werd afgestoken hadden buren de politie voor het gemak maar naar ons gestuurd.
Dat maakte de sfeer een paar dagen later niet beter omdat je weet dat diezelfde buren wel weer staan te klappen als je show klaar is.

De politie heeft de mogelijkheden om een landelijk verbod op knalvuurwerk en pijlen te handhaven.

Daar zakt je de broek toch van af....... en het zou zelfs grappig geweest zijn, als het niet zo dieptriest was.
Wat-een-incompetentie!

Ze zoeken het ook maar fijn uit met hun gadgets, foto's en andere onzin... stumpers.
We weten toch al dat er niets meer gehandhaafd wordt als andere jaren.

Als ik minister Grapperhaus was, echt had jullie op de vingers getikt, inclusief Akerboom.

Zal gezegd hebben, eerst huilen in de media als Akerboom zijnde. En de politievakbond komt met handhaven op knallertjes en vuurpijlen kan ? Ga nou gauw je kan helemaal niks handhaven, en schiet op pak de vandalen en consorten maar is op. En erger buren moeten mensen gaan verraden serieus? Stelletje kleuters neem je vak serieus, daar zijn jullie voor. Dat zou ik zeggen als ik minister Grapperhaus was. En tegelijkertijd zijn ze wel geschikt voor politie, zou ik me afvragen. In plaats van een mediacircus te houden.

Echt waar ik moest hard maar dan ook hard lachen, maar tegelijkertijd in en in triest, het gaat namelijk boven me pet. Nederland kan opeens handhaven, natuurlijk niet. Sowieso staat er nergens een agent om de hoek, in veel woonwijken hangen geen camera's en buren mwa denk niet dat ze snel een foto maken, dan moeten ze heel de dag met een mobiel voor het raam staan.

Back
Bovenaan