Agente met nieuwjaar in de val gelokt: 'Ik had het gevoel dat ik in oorlogsgebied was

Babiloot

VWC lid
Politieagente Esra Ceran werd op nieuwjaarsnacht in een val gelokt. Op een afgelegen en doodlopende parkeerplaats reed ze met haar collega naar een gemelde autobrand, maar ter plekke was niets te zien. Totdat de politieauto plots werd omsingeld door een twintigtal gemaskerde jongeren.

"Op dat moment denk je: beland ik hier echt in? Ik had het gevoel dat ik in oorlogsgebied was", vertelde ze bij talkshow Jinek. "Hun gezichten waren bedekt en ze stonden met hun vuurpijlen op onze auto gericht."
Oorlog voeren

Duidelijk was dat ze in een val waren gelokt. De groep jongeren wilde maar een ding: oorlog voeren met de politie.

De vuurpijlen ketsten af tegen de motorkap. "Ik was bang dat de auto zou worden opgeblazen. Dit waren geen rotjes. We hebben het wel over 'vuurwerk', maar in mijn ogen waren het bommen en granaten."

Brandweer beschermen

Uitstappen om de jongeren aan te pakken durfde ze niet, al twijfelde ze wel. "Dat is levensgevaarlijk." Ze maakten rechtsomkeert, terwijl de brandweer er net aan kwam rijden. En dat was juist de enige reden waarom ze waren opgeroepen: ter bescherming van de brandweer. "Dan denk je, ik kan ze niet aan hun lot overlaten, dus je gaat met ze mee. Wij kunnen ons nog verweren, zij hebben helemaal niks."

Opnieuw maakte de politieauto rechtsomkeert, terug het oorlogsgebied in. Nu om de brandweer te beschermen, en inderdaad: ook zij werden aangevallen. "Gelukkig zijn ook zij niet uitgestapt en weggereden."
'Wij komen terug'

Daarmee hebben ze ongetwijfeld de jongeren het gevoel gegeven 'gewonnen te hebben', weet ook Ceran. "Het voelt niet goed om weg te rijden, maar we laten ons niet wegjagen. Wij komen terug, maar met meer en beter." Ze kwamen terug met de ME. Een van de relschoppers werd opgepakt.

Bron: rtlnieuws

Pepper spray taser wapenstok

En als dat niet helpt het magazijn legen.

Ik wil dat ze spaanse politie in huren voor komend oud en nieuw.

De brandweer stukje terugrijden,en de hogedrukspuit op die dwaze gasten zetten,mogen ze blij zijn als ze het na kunnen vertellen,en politie had na retour ook even wat eerder kunnen stoppen,en na waarschuwing,gericht kunnen gaan schieten,hoop dat ze deze 20 nog kunnen oppakken en lang vastzetten..

Zullen die gasten zeker hebben van "The Purge"

Als je niet durft uit te stappen dan rij die gasten gewoon onder. Als je zulke dingen doet hoor je gewoon de gevolgen te accepteren. Toch is het gewoon een zielig volk... had ze graag gezien zonder vuurwerk dan wordt het alleen maar huilen.

Ik hoop van harte dat ze opgepakt worden

Wanneer wordt de nederlandse politie eindelijk weer eenseen macht waarmen bang voor is?

Het is toch meer dan erg dat de maatschappij zodanig afgegleden is dat zo'n groepje tuig dit doet en er ook nog ongestraftmee wegkomt!

1 gast opgepakt die bij deze groep hoorde? Hard aanpakken en namen laten noemen.zo niet enkeltje Siberië.

Dit is het zelfde verhaal als gisteren bij Jinek. De politie chef antwoorde daar op de vraag "denk u niet dat de politie te weinig gezag en respect geniet" met "nee, dat denk ik niet". Nou ik denk dus van wel en niet zo'n klein beetje ook.

Als de politie met de staart tussen de benen het veld moet ruimen en dan de volgende dag op de sterke schouder van mevrouw Jinek moet uithuilen...waar moet dan de oplossing gevonden worden?

De politie in Nederland is volledig lam gemaakt door de politiek en de de slappe houding in de maatschappij.
Al deze mensen hadden achter slot en grendel moeten verdwijnen. En als het niet goedschiks gaat dan hebben ze daar vuurwapens voor en dan stel ik voor dat die wat meer gebruikt gaan worden.

Te belachelijk voor woorden, zowel het gedrag van deze jongeren als ook het feit dat ze de stijd dus gewoon winnen.

En ik hoef het hier niemand uit te leggen maar als vuurwerk verboden wordt dan staan deze jongens er gewoon weer. Nog steeds gewapend met nitraten, cobra's etc. en nog steeds auto's in de fik te steken en nog steeds de politie te belagen. En als we de andere problemen niet oplossen dan zal het resultaat het zelfde zijn, politie die het veld moet ruimen om deze schoften als winnaars achter te laten!

hmm merk dat ik zo langzamerhand wat geirriteerd begin te raken van al die negatieve berichten. Ga maar eens wat vuurwerk kopen :idea:

Gewoon doel bewust de politie in een hinderlaag lokken .
Slaat compleet nergens meer op :thumbsdown:
Hooligans worden het stadion uit getrapt, maar het lijkt er op dat dit probleem zich naar de straat heeft verplaats heb ik het idee .

Hadden ze met stenen gegooid.

Akkerman: "VERBIED STENEN !"

Of wacht dat klinkt niet heel logisch toch ?

Wanneer wordt de nederlandse politie eindelijk weer eenseen macht waarmen bang voor is?

Het is toch meer dan erg dat de maatschappij zodanig afgegleden is dat zo'n groepje tuig dit doet en er ook nog ongestraftmee wegkomt!

1 gast opgepakt die bij deze groep hoorde? Hard aanpakken en namen laten noemen.zo niet enkeltje Siberië.

Hey mijn vriendin komt daar vandaan :handsup:

Iedere agent heeft een vuurwapen, heeft trainingen gevolgd en weet hoe en wanneer deze te gebruiken, het is hoog tijd dat ze dat ook daadwerkelijk eens gaan doen. Reken maar dat de politie dan snel genoeg het gezag dat ze jaren geleden verloren heeft terugkrijgt

Iedere agent heeft een vuurwapen, heeft trainingen gevolgd en weet hoe en wanneer deze te gebruiken, het is hoog tijd dat ze dat ook daadwerkelijk eens gaan doen. Reken maar dat de politie dan snel genoeg het gezag dat ze jaren geleden verloren heeft terugkrijgt

Ja nu moeten ze iedere tik die ze uitdelen verantwoorden door de vertrutting van de maatschappij..
Gewoon waarschuwing,niet luisteren? dan lat erover!

Echt te bizar voor woorden, flinke straffen en harde aanpak is nodig hier want ook met een vuurwerkverbod zullen deze personen van deze ongein uithalen helaas.

In Italie of Spanje zou wss het titel zijn geweest: Agente met nieuwjaar in de val gelokt: 1 dood en meerdere gewonden.

En die Akerboom maar goedkeurend knikken, Ja goed zo weer 10.000 mensen die een verbod willen...
Hoe, wat en waar heeft dit plaatsgevonden ?

In welke stad was dit inderdaad? Zeker in Den Haag waar jongeren al sinds begin december rellen ivm een ander verbod (vreugdevuren) wat was ingesteld. En natuurlijk nu weer het vuurwerk de schuld geven.

Ik heb ook de uitzending van Jinek gezien gisteravond. Te bizar voor woorden. En dan hoor je die Amerika journalist zeggen: "Nee, bij ons in Amerika gebeurt dit niet, er is daar geen vuurwerk tijdens de jaarwisseling".
Misschien had deze droeftoeter moeten zeggen: "Nee, bij ons in Amerika gebeurt dat niet, want daar schieten de dienstdoende agenten gelijk of hebben die raddraaiers gelijk een knuppel in de nek!"

Kijk, en daar zit het probleem. De politie in Nederland stelt gewoon geen ene ruk voor. De agenten mogen niks en al doen ze wat, zoals in Den Haag bij Parkpop met Mitch Henriquez, hebben ze gelijk een proces aan hun broek of worden ze zelf gestraft.

Maar wel elke dag 5 tot 10 flitscontroles langs de snelweg. Dat als je 3 kilometer per uur te hard rijdt, je gelijk 6 tientjes mag aftikken. Daar zijn ze goed in. Hetzelfde bij voetbalwedstrijden, de M.E. staat je al op te wachten buiten het stadion. En dan kom je als uit-supporter de bus uit, en zing je een liedje van jouw voetbalclub, dan heb je al provocerend gedrag....

Die agenten in bovenstaande nieuwsitem, hadden wat mij betreft hier gewoon op basis van zelfverdediging gericht mogen schieten! En de brandweer had effe de hogedrukspuit aan moeten zetten! AANPAKKEN moet je dit soort eencellige lieden!

Maar dat mag natuurlijk allemaal niet in Nederland. Maar in de rest van de wereld gebeurt het wel!!! En die ene droeftoeter die is opgepakt, loopt waarschijnlijk alweer vrij rond met een taakstrafje van 25 uurtjes... Na 5 jaar dreigen, wordt het wordt nou toch wel eens tijd voor hardere straffen meneer Grapperhous!

Back
Bovenaan