het grote Toppers en Floppers topic 2019-2020

Toppers:
- de grote singleshots
- alle overige producten die ik had haha!

Floppers:
de megaklapper. stelde echt niks voor en zullen we niet gaan missen.

Toppers:

Met stip op nummer 1 de Katla on Fire en Paradise Fountain. Met afstand de beste NL fonteinen die ik ooit heb meegemaakt. Beginnen rustig en sierlijk en eindigen met enorm dikke, metershoge crackling wolken.

Verder was de Amsterjam boven verwachting goed, zeker voor de prijs. Bizar wat er tegenwoordig uit 20 mm komt.

The Junk / Big Chill waren top. Enorme klappen en effecten die af en toe tot op de grond kwamen.

Some like it Hot... Had 'm over van vorig jaar dus hij was lekker opgedroogd, en man man man... wat een bizar ding. Effecten van dak tot dak. Met afstand de dikste cake die ik ooit gezien heb (en niet alleen qua formaat :) ).

Floppers heb ik niet gehad....

Toppers:
1.2" Escape From Hell (Vuurwerkmania)
Special #1 (Katan)
Radical Power (Wolff)
Golden Willow Cracker (Evolution)
Golden Willows (Evolution)
Zena Shell Kit (Zena)
Event Signal V5 (Rubro)
Sky Alert III (Katan)

Flopper:
Red Dragon (Lesli), meuk van de bovenste plank!

Toppers waren er veel niet echt floppers er tussen gehad gelukkig

Toppers die er uit sprongen:
Funke - Fermata 100a godalmachtig wat een geweld! burst en effect grootte stak echt ver boven de rest uit en alle buren kwamen vragen wat dat was.

Funke - Goldfunken. Gewoon prachtig, kan wat mij betreft niks tegenop. Had ook de Magnum shells, Profi shells en Northern Lights, die zijn misschien iets groter/voller maar zeker niet mooier imho.
Funke - Sternraketen. Ik werd uitgelachen toen ik met deze schattige babypijltjes kwam aanlopen, maar zodra er een in de lucht ging zei iedereen zo wat zijn die mooi zeg.

1.0" Final Gold. Was een aangename verassing voor zo'n klein bakje, had deze bij Gebro gekregen als vervanging van de Strong Celebration. Vooral de crackling finale was echt lekker.

Tropic - Exploder 2. Mooie effecten met een geweldige burst.
Evolution - Splitting Stars. prachtig in de vooravond
Panghu - Kylin en Lion waren ook top.

Die wat minder indruk achterlieten:
Tropic - Night Fever (TB77). Beetje eentonig 49 de zelfde schoten
Magnum - Head hunter. Zoals bij velen de eerste cake niet echt lekker
Hoops - Blink Willow. De effecten zijn opzich prachtig maar ze komen er gewoon niet helemaal lekker uit qua spreiding en burst voor een 30mm cake.

F3 Singles vond ik niet echt geschikt voor in de straat (Magnum, Luypaers, Funke), heb er een paar afgestoken maar kwam echt te veel vuur naar beneden overal. Hoop dat een jaartje drogen de stijglading goed doet, anders een wat meer open plek zoeken volgend jaar.

Toppers;

Funke Azul
Vulcan Berlin & Oman
Pangu Garden Party 2 & 3
Luypaers Ball Python

Floppers:

Heavy Legend 16/36/48 want de salutes klinken niet meer zo hard als voorheen

Floppers:
On the beat batch 2017 geen salvo's
Demonia batch 2019
Red dragon
Willows in color, zeer kleine effecten voor 30mm

Toppers:
- Funke Sternraketen
- Barely Legal Commando
- 1.0’ Single Shot
- 2.0’ Big Chill single shot
- The Junk single shot
- Flaming Banana’s pijlen
- DumBum single shots
- Heron Supermarkt Killers

Floppers:
- Red Dragon 100.000
- High Speed Bombs (Lidl DE)
- Flash Bang single shots (DE)

Laatst bewerkt:
Topper:
Wolff - Blue night fire. Fantastisch, geen andere woorden voor!!
Red wire - Double camuro. Wat een fantastische goudbak dit. Schoot heel hoog en hard.
Wolff - Ghostbuster - Geweldige complete show met veel kleuren.
Wolff - Madhouse dubbele compound. Wat een geweld kwam er uit deze kleine tubes. Verrassing van de avond.

Floppers
Wolff - The Throne dubbele compound. 2x moeten aansteken waardoor de opbouw weg was en halverwege 2 cakes gestopt. Uiteindelijk maar een emmer water overheen gegooid en snel vergeten.

Toppers: Code Red, Special 5, Skyscreamers 2.0, China Boller B, Strong Celebration, Chuckoo,Chuckoo, alle grote Single Shots. Geen floppers gehad. Nou misschien 1 Johnny Dangerous.

Toppers:
- Strong Celebration
- Malibu Magnet
- Heavy legend 15
- Titanium Salute
- Flow Show
- Hardcore 4
- Orient
- Black Hornet
- Fantasia fontein
- Plutonium Rockets
- Thunderstorm
- Final Fate
- Delicous thunder
- Double deck red
- Branco
- Evo Bomber
- Special 4
- Magnum Rocket Shells
- Goldfunke raketassortiment
- Aftershock rockets
- Single shots (eccentric, kometebomben, ball python, big chill/junk/fall out, mamma mia, grand basterds)

Floppers
- Heavy legend 16
- Primal Instinct
- Golden Tears + Magical Sphinx
- Howling wolf

Toppers:
- Strong Celebration
- Malibu Magnet
- Heavy legend 15
- Titanium Salute
- Flow Show
- Hardcore 4
- Orient
- Black Hornet
- Fantasia fontein
- Plutonium Rockets
- Thunderstorm
- Final Fate
- Delicous thunder
- Branco
- Evo Bomber
- Special 4
- Magnum Rocket Shells
- Goldfunke raketassortiment
- Aftershock rockets
- Single shots (eccentric, kometebomben, ball python, big chill/junk/fall out, mamma mia, grand basterds)

Floppers
- Heavy legend 16
- Primal Instinct
- Golden Tears + Magical Sphinx
- Howling wolf

Wat was er met de primal (jaar?), was van plan dit jaar tweemaal te nemen?

Ik had meerdere mooie boxen/cakes/Single Shots/Pijlen maar als ik moet kiezen

Toppers
Katan B Boiler
1.2 Escape from Hell

Flopper
Red Dragon (ook al was hij gratis)

Wat was er met de primal (jaar?), was van plan dit jaar tweemaal te nemen?

Ik zet hem binnenkort online, maar ik vond hem vrij saai. Denk niet dat het per se iets mis mee was, maar ik had er meer van verwacht. Aardige salutes op het einde, maar zeker niet harder dan de kleine heavy legend 15 potjes. Effect vooraf was langdurig, had hem rond 22u geschoten en had niet echt een idee dat ik een toffe compound had aangestoken tov de losse cakes.

Toppers die nog echt op het geheugen gebrand staan:
Katan - Special #1
Katan - Terminator
Evolution - Fireworks Serenity
Evolution - MJB cake
Wolff - Decibel
Thor - Hydra assortiment

Floppers:
Eurostar - Color hurricane

Toppers:
Showtime Compounds op 1 na
Mei Tai Tailgate
Crown Event
Viva Las Fallas
Funke Corolla Blue, Paranoid en Fireball

Tegenvallers(meer van verwacht):
Twirling Whirling
Infinity compound

Laatst bewerkt:
Toppers:
- Transbomber 2019
- VALK SPECIAL SALUTEBOX 108 SCHOTS / RVW 8631 Thunderbirds III: waren zoals verwacht eigenlijk 1x de special salute en 2x de salvo versie (genaamd "all at one" maar dus niet helemaal :) ). Toch voor een tientje per cake en redelijk mini-formaat kwamen er aardige klappen uit en mooie Ti-salute-effecten.
- Evo bomber: 2 x tegelijk zette de straat op z'n kop!
- Heavy Metal (Lidl DE): wat een machtige pot voor 13 euro!!! reuze-boeketten en keiharde knallen!
- Funke Kometenbomben, Junk, Luypaers Ball Python, Cafferata Mortar Kings: allemaal prachtig en gelukkig een hoop bewaard vanwege de mist.
- Oman, Berlin en Doppel D van Vulcan, wauw wat een bizarre, luide en mooie compounds met XXL boeketten! Wel met een prijskaartje.
- Agressive (VOLT!): Gratis bij bestelling gekregen, maar positief verrast over deze rambak! Wel een beetje duur als je hem koopt..

Floppers:
- Saluted: veel hardere burst in demo. Nog steeds wel oke, maar prijs dan veel te hoog :(
-

Back
Bovenaan