Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

• Nee, te klein risico op letsel

Stemmen: 15 11,0%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

Stemmen: 4 2,9%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

Stemmen: 32 23,5%
  • Ja, bij alle stookmomenten

Stemmen: 68 50,0%
  • Nee, staat suf

Stemmen: 17 12,5%

• Totaal stemmers
    136
  • Peiling gesloten .
Hier ook altijd op voor het hele gezin en beschikbaar voor omstanders. Eerste jaar ff wennen maar tijdens datzelfde jaar een 500 grammer ontploft. Was bloj dat ik hem op had. Vind het eigenlijk onzin als mensen hem weigeren te dragen. Is voor mij hetzelfde als een motorrijder die passende kleding draagt. Zo niet, dan moet je ook niet klagen als get mis gaat.

Vind het ondertussen net zo normaal om een vuurwerkbril bij het afsteken op te zetten als gordel dragen in de auto.

Wat omstanders doen moeten ze zelf weten maar ik zorg wel dat toeschouwers op voldoende afstand staan

Ik heb dit voor het jaar eerst continu een bril op gehad. En mijn bezoek idem! Merkte wel dat dit jaar wel heel veel rommel naar beneden kwam..

Vind het inmiddels geen probleem meer om er 1 op te hebben.

Sinds mijn dochter mee stookt, draag ik alle stookmomenten een bril. Zorg dat er genoeg brillen voor bezoek zijn. Vind het gewoon prettig dat er geen troep in mijn ogen dwarrelt.
Dit jaar extra blij dat ik hem ophad. Bij het checken na mijn show toch nog een cake die met een aanzienlijke vertraging (meerdere minuten) afging. Was zonder ook wel goed gegaan, want inmiddels is het een tweede natuur om nooit boven cakes te hangen voordat ik zeker weet dat alles is afgegaan. Maar liever safe than sorry.

Ik draag de bril altijd als ik de 31e en de eerste uren van het jaar buiten ben. Valide argumenten tegen zijn er immers niet. Dit jaar een cake (Pounding napalm) gehad die na het aansteken van de lont binnen 1 seconde afging. Uiteraard hing ik niet boven de cake, maar toch kreeg ik een paar vonken vlak langs mijn bril.

Standaard bril op. Zelfs als ik op de 31ste om 17.00 uur blokje ga wandelen en jeugd tegen kom met thunderkings en dat soort spul. Ook mijn vriendin verplicht om een bril op te doen om middernacht.

Dit jaar de vuurwerkbril vergeten, moet zeggen dat ik goed baalde! Vind het echt geen overbodige luxe met 3000 schoten +. Niet zozeer om het vuurwerk, maar eventueel een laag klappende bombette en voornamelijk om al die stukjes karton. Dit jaar is dat het eerste wat ik aanschaf.

Uiteraard. En had voor iedereen met wie we het vierde een bril klaar liggen. Van tevoren gezegd dat ik er eentje voor iedereen had, en als ze hem niet opzetten.. het geheel eigen verantwoordelijkheid is. Ik werk zo veilig mogelijk. Met vuurwerkklem en voldoende afstand, maar als er eentje klapt of toch omvalt kan een bril het verschil maken tussen met de schrik vrijkomen of een bezoekje aan de eerste hulp. Iedereen heeft hem opgezet en gelukkig niets gebeurd.

Zoals altijd weer een vuurwerkbril opgehad. Gelukkig word dit steeds vanzelf sprekender heb ik het gevoel.

Ik was er dit jaar ook wel blij mee nadat we een bombette van een Eccentric shot hebben teruggekopt. Düren was er niks bij.

Ik heb altijd een vuurwerkbril op met afsteken en drink ook geen alcohol. Ook als voorbeeld voor mijn kids. Die willen nu niet meer zonder bril afsteken. Dit jaar mijn eerste biertje om 02:30 gehad.

Dit jaar was ik de vuurwerkbril vergeten. Zonde, want het is niet zo dat er vuurwerk alle kanten opvloog, maar na een aantal zware potten, kwamen er brandende deeltjes naar beneden vallen. Als je dan naar de lucht kijkt, is het gevaarlijk als zo een deel op je oog komt. Eigenlijk zou het verplicht moeten. Wij hebben allen maar 2 paar ogen en daar moeten we enorm zuinig op zijn.

Na een wat hectisch begin om 18:00 waarbij ik de bril vergeten was het 1e product al gefakkeld. Toen ik het mij realiseerde gelijk gestopt, bril gepakt en verder gegaan. Vorig jaar 2 knallers op het oog gehad (met de vuurwerkbril voor het 1e jaar op!!) en toen gerealiseerd dat het een must is. Bevalt prima!

Iedereen bij ons had een bril op. kinderen met bril en oorkleppen.
(was maar goed ook want we hadden een Morning Glory die besloot toch een astronaut te zijn en uit elkaar klapte na 1 sec)
Volgend jaar ga ik wat extra brillen halen om aan de buren uit te delen. Leuk dat ze komen kijken natuurlijk maar liever wel met bril!

Altijd en bij iedereen die komt kijken naar onze "show" stellen we de bril verplicht. Hebben altijd een doos staan voor iedereen die roept "Ik heb hem wel maar ben hem toevallig vergeten".....

Dit jaar was ik de vuurwerkbril vergeten. Zonde, want het is niet zo dat er vuurwerk alle kanten opvloog, maar na een aantal zware potten, kwamen er brandende deeltjes naar beneden vallen. Als je dan naar de lucht kijkt, is het gevaarlijk als zo een deel op je oog komt. Eigenlijk zou het verplicht moeten. Wij hebben allen maar 2 paar ogen en daar moeten we enorm zuinig op zijn.

2 paar ogen? Ik heb maar 1 paar ogen hoor :p

Maar on topic: ook dit jaar weer van 5 voor 6 's avonds tot 4 uur 's nachts (ook al was ik al twee uur niet meer aan het stoken) de bril op gehad. En daarnaast een doos met vuurwerkbrillen (stuk of 40) klaargezet zodat iedereen die eventueel kwam kijken er eentje had en ik ze ook uit kon delen aan mensen die langs kwamen lopen zonder bril op.

De hele avond op gehad tot het 00:00 moment, vergeten door alle commotie. Dom maar helaas. Al is het alleen maar om aan kinderen te laten zien dat het heel normaal is. Als ik het als stoker niet doe, waar kleine kinderen tegenop kijken, zien zij de noodzaak ook minder snel. Het moet gewoon net als een helm op een brommer zijn. Toen die werd ingevoerd vonden mensen het ook gek, nu vindt men het gek als je hem niet op doet.

Voor het eerst heel de avond op gehad. Achteraf blij met deze beslissing ondanks dat er helemaal niks is gebeurd geeft het toch een prettig gevoel en het kan je veel ellende besparen.
Same here, eerste jaar hele avond op gehad. Is behalve een goed voorbeeld voor de kids ook gewoon verstandig. Het went binnen 5 minuten, en het kijkt wel net zo relaxt omhoog, zonder al dat gruis, karton, gips, vonken in je gezicht/ogen.

Back
Bovenaan