het grote Toppers en Floppers topic 2019-2020

ajaxciedjuhh

VWC lid
heb je toppers of floppers gehad qua vuurwerk ?

ondanks de mist hier niet heel veel gestookt,

mijn toppers dit jaar:

- Colours (PSA)
een kleuerenscala op hoog tempo, erg leuke bak!

- Full Power (Katan)
prachtig goud, en blauwe sterren (nog mooier dan de Yellow river)

- Daisy beams (Rubro)
heerlijke cake

Geen floppers dit jaar voor mij :)

mijn topper

1 triple x
2 maltese tiger
3 noi-z
4 psa night blinker
5 30 mm box vw haven

flopper

1 neon maroon

Ik neem aan dat ik mijn Duitse aankopen hier ook kan reviewen..

Toppers:
- BlackBoxx vuurwerk: voor het eerst dit jaar aangeschaft en wat een kwaliteit! Qua opbouw niet echt bijzonder maar de effecten zijn echt van hoge kwaliteit!
- WECO: DareDevil (mooiste WECO pot dit jaar), Ionic (blinker), Space Taxi, Snatch (3 euro?!), Maestro (5 euro?!).
- Blame en Double Deck, Xplode Wow, wat een monsters zijn dit...
- Power Block, Lesli Veel verschillende effecten in één cake.
- Three Stage Trouble, Lesli Hoe meer fluitpotten, hoe beter!
- Wicked Whistle, VOLT! hahaha, omg.. Geen woorden voor..
- Funke Tornado Wirl: deze doen het echt goed!
- Knister Teufel, Lohestar-Firework: Ik ben gek op die harde knetter effecten.
- Bigballs, Xplode: Wat een mega knetterballen zijn dit :O
- Rocket Strike, Nico: Wat een harde single shot raketten zijn dit zeg...

Wat viel tegen:
- Funke: Dit jaar had ik voor het eerst Funke. Het was zeker heel erg mooi, maar ik had er serieus meer van verwacht. Ik vond bijvoorbeeld de meeste potten die ik hierboven beschrijf mooier dan de Funke blokken. Misschien iets teveel gehypt.
- Nico feuerwerk: Uitgezonderd de Rocket Strike stelde het Nico Feuerwerk teleur.
- Purple Stars, Gaoo Meer van verwacht, toch een Poolse bak..

Al met al weer heel veel nieuwe spullen ontdekt! Op naar volgend jaar!

Toppers:
Fünke speelgoed; ongeëvenaarde kwaliteit
Ground Impact, Lesli Essentials fontein, Kunstvuurwerk met grote K
Dumbum Scream Rockets
Garden Party 1
Brasilian Box

Flopper
Crackling Crystal; niet de kracht en agressie als voorheen
Color Moon; leek korter, minder mooi en intens
El Teide On Fire; had toch dikker en hoger zilver gehoopt

Heb alleen een flopper en dat is de ontzettend grimmige sfeer, de vele incidenten gisteren in mijn buurt en als ik online kijk zie je landelijk enorm veel incidenten. Grapperhaus is heel erg zwart wit. Ben echt bang dat dit de laatste keer is dat consumentenvuurwerk is geweest. Het zal in elk geval ervoor zorgen, dat meerdere partijen openstaan voor het debat. Zwaar zonde, want het ligt echt niet aan consumentenvuurwerk.

toppers
- Thunder speed rockets
euro per pijl mooi effect

- jase and joy vuurwerkassortiment
Orgineel cat 1 vuurwerk dat je niet overal ziet. goed mee vermaakt

- het carbid
Overdag heel goed mee vermaakt

floppers

- al het kleine grut van Rubro
Nog nooit zoveel weigeraars gehad

-Dragon Inferno
Had deze matten besteld en las later terug hier op het forum dat ik zelf had gepost dat het gips alle kanten opvloog. Dit was echt de laatste keer dat ik ze had. Ronduit gevaarlijk.

-Ikzelf
veel te weinig gekocht.

Toppers:
- noi-z
- black cobra
- dragon box 2
- rebellious rocker box
- van der nat fonteinten

Flopper:
- tropic explorer, vond de boeketten beetje mager

Toppers:
- 1.2" Golden Illusion (Mania)
- 1.2" Willow Mayhem (Magnum)
- Amsterjam (Mania)
- 2" Eccentric Shots (EVO)
- 2" Fall Out (Magnum)
- 2" The Junk (Mania)
- 1.5" Kometenbomben 2 (Funke)

Floppers:
Door het uitzoeken en afwegen, geen floppers voor mij dit jaar! :cool:

Heb alleen een flopper en dat is de ontzettend grimmige sfeer, de vele incidenten gisteren in mijn buurt en als ik online kijk zie je landelijk enorm veel incidenten. Grapperhaus is heel erg zwart wit. Ben echt bang dat dit de laatste keer is dat consumentenvuurwerk is geweest. Het zal in elk geval ervoor zorgen, dat meerdere partijen openstaan voor het debat. Zwaar zonde, want het ligt echt niet aan consumentenvuurwerk.
Den Haag/Rotterdam/Drechtsteden zo anders dan meeste andere gebieden... En in media worden die grootste steden als norm genomen. Doodzonde. Moet echt iets aan de cultuur in die steden gedaan worden.

Geen floppers gehad dit jaar.

Toppers waren

Salsa,Samba,Brassilian box en anders spul van Pangu
Assorted premium cakes van Cafferata, zeer mooie effecten en lekkere burst. Neem ik zo weer.
Alle cakes van Piromax en Tropic die ik heb gehad.
Grote Salute pijlen van Funke. Mooie doffe klap.
Alle P1 knallers van Funke.
Oldschool knallers van Katan.
WTF box 1.0 viel me zelfs niet tegen.

Van alle thunderkings die ik heb gehad, was de Thunder airbomb van Piromax toch wel de hardste.

Al met al goede keuzes gemaakt.

Ik heb maar één flop en een klein flopje, dat is dat Pangu super mooi vuurwerk heeft maar dat deze nog wel eens in de cakes zelf uit willen gaan! Dat verpest echt je show, 3x gebeurd dit jaar! Ook Rubro heeft het dit jaar twee keer gehad, de rest was allemaal top!!!!!

En de echte toppers? Ik weet het niet het was teveel en te goed. :bonk: :D

Het zijn er helaas een aantal die het verpesten voor de grote groep die zich gewoon fatsoenlijk gedraagt..
Ik lees bijvoorbeeld ook dat mensen, na het liftdrama roepen dat vuurwerk moet worden afgeschaft.. Terwijl ik het probleem er denk ik vooral in zit dat je tijdens een brand geen lift moet gebruiken... Dat klinkt misschien een beetje crue, maar dat is toch vooral wat hier het probleem was.. Daarnaast is er een verschil tussen 'vuurwerk' en consumentenvuurwerk.. Ze kunnen net zo goed 'vuur' en 'werk' afschaffen.. Het slaat allemaal als een lul op een drumstel...

Toppers:

- WOLFF Black Crobra 120 (Cryel Traction). Schitterende bak met mooie salvo's, prima burst en grote effecten. Had de 2016 batch.
- RUBRO Immortal Gold. Prachtige gouden cakebox die wat langer duurt, maar zeker niet saai is. Grote boeketten en harde burst. (2018 batch).
- VWT 1.2" Spinnerz 2 Colorz. Echt een heerlijke rambak met veel mooie kleuren. Ook viel mij op dat die van mij haast geen pauzes had.
- MANIA 1.2" Gold Strike. Ik denk de beste losse cake die ik had dit jaar. Wat een enorme boeketten en een harde burst komt er uit deze cake. Echt een aanrader.
- MANIA The Junk. Klapte inderdaad redelijk laag, maar dat maakte niet echt uit haha. Harde burstknal en een mega effect. Jammer dat ze volgend jaar weg zijn.
- EVO Eccentric Shots. Hetzelfde geldt voor deze toppers. Jammer dat ze eruit zijn/gaan. Misschien iets minder dan The Junk maar alsnog hele goeie singeshots.
- WOLFF Return Of The Phoenix. Eerste keer dat ik deze topper had. Echt een hele leuke fluitbak. Hiermee trek je wel de aandacht in de straat. De fluit is niet oorverdovend maar voldoende om er bovenuit te springen.

Dit waren een aantal toppers die ik had. Ik heb dit jaar eigenlijk geen floppers gehad, dus positief!

Toppers:

Decibel Wolff (cake van het jaar voor nog geen 16 euro!)
Funke NL cakes
Noi-z
Funke NL pijlen
Grown Shell pijlen
Geisterblitz
Tokyokodo Lesli
Familie Juweel Wolff

Flopper:

Unity of Lights Evo.

Toppers:
Fünke speelgoed; ongeëvenaarde kwaliteit
Ground Impact, Lesli Essentials fontein, Kunstvuurwerk met grote K
Dumbum Scream Rockets
Garden Party 1
Brasilian Box

Flopper
Crackling Crystal; niet de kracht en agressie als voorheen
Color Moon; leek korter, minder mooi en intens
El Teide On Fire; had toch dikker en hoger zilver gehoopt

El Teide on Fire had ik ook iets hogere verwachtingen van. De Crackling Crystal deed het lekker, prachtig die fonkelende crackling effecten, maar had het idee dat het vorig jaar nog grootser was inderdaad.

Toppers :
Luypaers african cheetah
Wat een heerlijke cake met zn 36 schoten
Vond dit persoonlijk 1 vd betere in deze lijn
Triple trouble , in de freaksale voor max 45 zeker halen goeie waaier box voor weinig
Katan special colorz: heerlijke rambak lekker veel variatie aan kleur
EVO Rambam 3.0 wat een spreiding !
EVO Winternight heerlijke doos
VOLT 1.2 inch spinnerz to colorz , hele felle spinnerz en een scala aan mooie kleuren
Wolff Black cobra 120. Jeetje wat een klappen gaf deze heerlijke box

Flops :
1 HL monster cake leek wel een falling leave effect cake geen knal en geen spreiding niks
Luypaers white panther
50 shots voor 50 euro
Alleen het middelste gedeelte was zeer goed
Begin en einde minder leek beetje vochtig

Back
Bovenaan