25KG regeling

Ik ben het er absoluut mee eens dat de 25kg regel zo krom als een hoepel is. Er is cat 1 op de markt dat bijna 95% bestaat uit pyrotechnische materiaal, pili crackers. Als daar in één keer 25kg vanaf gaat in een schuurtje of slaapkamer is de ravage véél groter dan bij 2 compounds met max 4kg aan kruit. Toch mag je dit beide opslaan. 24kg kruit versus 4kg kruit, je ziet het probleem.
Maar dan moeten ze zeggen maximaal 25 kilo kruit, dat is ook nog een makkelijker te controleren omdat dat op het label staat.

Als je A beboet, kan je B niet door de vingers zien.

In de praktijk gebeurt dat vaak juist wél. Kijk maar eens Wegmisbruikers of zo. Constateren ze 10 overtredingen bij 1 persoon, schrijven ze vaak 2 of 3 bekeuringen uit... Had hier dus ook prima gekund.

In de praktijk gebeurt dat vaak juist wél. Kijk maar eens Wegmisbruikers of zo. Constateren ze 10 overtredingen bij 1 persoon, schrijven ze vaak 2 of 3 bekeuringen uit... Had hier dus ook prima gekund.

Maar dat gaat dan om dezelfde persoon. Hier gaat het om verschillende personen. Bij Wegmisbruikers zie je ook dat een er meerdere snelheidsovertreders zijn en dat er maar één staande kan worden gehouden, maar wel met de vermelding dat ook de andere overtreders een boete in de brievenbus kunnen verwachten.

Aanhouding na grote vuurwerkvangst

Delft - De politie heeft maandagavond 30 december een 20-jarige man uit Delft aangehouden. Hij had 270 kilo vuurwerk in een huis aan de Willem Bilderdijkhof liggen. Het vuurwerk was weliswaar legaal, maar je mag niet meer dan 25 kilo tegelijk in huis hebben. Het vuurwerk is veilig afgevoerd.

De politie deed de vondst naar aanleiding van een onderzoek waarbij de politie in totaal twee woningen in Delft is binnengetreden ter inbeslagneming. Alleen in de woning aan de Willem Bilderdijkhof trof de politie vuurwerk aan. Meerdere aanhoudingen sluit de politie niet uit.

Aanhouding na grote vuurwerkvangst

Delft - De politie heeft maandagavond 30 december een 20-jarige man uit Delft aangehouden. Hij had 270 kilo vuurwerk in een huis aan de Willem Bilderdijkhof liggen. Het vuurwerk was weliswaar legaal, maar je mag niet meer dan 25 kilo tegelijk in huis hebben. Het vuurwerk is veilig afgevoerd.

De politie deed de vondst naar aanleiding van een onderzoek waarbij de politie in totaal twee woningen in Delft is binnengetreden ter inbeslagneming. Alleen in de woning aan de Willem Bilderdijkhof trof de politie vuurwerk aan. Meerdere aanhoudingen sluit de politie niet uit.

Als het die ptd is, heb ik er totaal geen medelijden mee.

Zo te lezen op het forum / in de media zijn die controles dit jaar wel degelijk gehouden. Dus het naïeve dat dat nooit gaat gebeuren mag ook wel verdwijnen. Het erge is dar er een averechts effect wordt gecreëerd, want waarom illegaal bezig zijn met NL F2 vuurwerk als je net zo goed dan F4 blokjes kan kopen?

Precies mijn gedachte:

Mooi verwoord. Ik zie veel liefhebbers/freaks door dit soort praktijken, van de politie, overstappen op illegaal vuurwerk in de toekomst. Zelf had ik dat ook vroeger, maar de hoogte van de straffen zijn mij toch iets te veel geworden, en dat is prima. Dat risico wil ik niet meer lopen, maar dan wil ik wel met een gerust hart LEGAAL vuurwerk kunnen kopen. Zit je op het juiste pad en hou je je aan de regels... heb je dit. Dan is het risico om mijn centjes kwijt te raken en gezeik met politie en justitie te hebben ook opeens aanwezig. Geef mij dan maar liever illegaal vuurwerk als dit zich vaker voor gaat doen in de toekomst, want één ding is zeker: die kofferbak zit vol met LEGAAL vuurwerk en dat hou ik ook graag zo.

Ik las gister in de krant dat er bij een vuurwerkwinkel in Leeuwarden meerdere mensen van de weg zijn gehaald met meer dan 25 kg. Wordt er niet leuker op

Dit is nou een van de redenen waarom ik het niet meer leuk vind om over straat een doos te sjouwen.

Walgelijk gewoon... Snap ook werkelijk niet waarom die 25 kg regeling nog van kracht is. Laat die branche zich eens hard maken voor een verruiming, dan kan er in elk geval, de aankomende jaren zolang het nog mag, met een iets geruster hart voor velen.

deze hobby
wordr steeds minder
intressant
je voelt je gewoon zwaar kut
als je met je mega wilow van de auto naar huis moet lopen
voorheen had je dit met een illegaal blok
ik voel me er niet veiliger op
zwaar triest dit

Back
Bovenaan