Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt wel of het ons niet gegund is.
Kijk naar vandaag het word vanavond helemaal helder met een windkracht 3 dat zou seriues perfect zijn.
Ik heb een beetje een klote gevoel voor morgen ik denk echt dat we de sjaak zijn.. Knmi meld nu zelfs overdag al mist die misschien wel de hele dag blijft

De laatste runs zijn vrij duidelijk en geven een mooi beeld. Overdag vanaf 15.00 trekt de bewolking het land uit en gaat de wind afnemen tot 2/3 bfr. Temperatuur zal dalen naar 4/6 graden. Lokaal kan er mist ontstaan, maar in minimale maten. Regen kan worden uitgesloten. De nacht verloopt helder met een opbouwende windaantrekking waardoor er niet veel last zal zijn van mist in de meeste delen van het land. Kleef u wel warm aan of zorg dat de vuurkorf goed brand! Geniet van het feest der feesten en sluit dit forum-onderdeel maar. Gegroet weerman Lennart uit Baarle Nassau.

De laatste runs zijn vrij duidelijk en geven een mooi beeld. Overdag vanaf 15.00 trekt de bewolking het land uit en gaat de wind afnemen tot 2/3 bfr. Temperatuur zal dalen naar 4/6 graden. Lokaal kan er mist ontstaan, maar in minimale maten. Regen kan worden uitgesloten. De nacht verloopt helder met een opbouwende windaantrekking waardoor er niet veel last zal zijn van mist in de meeste delen van het land. Kleef u wel warm aan of zorg dat de vuurkorf goed brand! Geniet van het feest der feesten en sluit dit forum-onderdeel maar. Gegroet weerman Lennart uit Baarle Nassau.

Woonde ik maar in Baarle Nassau (en dat niet alleen vanwege het weer natuurlijk)

Lennart heeft andere bronnen dan de andere metereologen?

Lennart heeft andere bronnen dan de andere metereologen?

Nou... om nog een beetje hoop aan te wakkeren. nu.nl zei gistermiddag ongeveer hetzelfde. Ik heb er de ballen verstand niet van en ben dus een pure copy+paste guy in dit geval.

Oudjaarsdag begin met veel wolkenvelden en op veel plekken is het grijs. Er valt niet of nauwelijks regen en de wind is zwak tot matig, uit het westen tot noordwesten.

's Middags laat de zon zich zien in het noorden en het midden van het land. In het zuiden blijf het tot aan de avond bewolkt.

De temperatuur loopt op de meeste plekken op naar 6 graden, met uitschieters naar 8 tot 9 graden in het zuidoosten van het land, aldus Weeronline. In de avond daalt het kwik naar 1 tot 3 graden.

Tijdens de jaarwisseling kunnen lokaal mistbanken voorkomen, die door het vuurwerk kunnen worden verergerd. Later in de nacht kunnen op meer plekken mistbanken ontstaan. Tevens is er kans op lichte nachtvorst landinwaarts.

Heb meegemaakt in 2007/2008 dat alle cakes en pijlen verdwenen in een dik pak mist. Nooit weer. Of ik steek alles om 18:00 de lucht in, of bewaren tot 00:00 uur en als het mistig is, gewoon niet. Dan wel op 1 januari...

Of iedereen moet al willen wachten tot 00:00 voordat we afsteken, zodat het niet zo mistig word..
Of iedereen denkt: schijt, ik schiet gewoon alles vroeg in de avond en om 00:00 uur zoek jij het maar uit!

Gewoon afwachten...

Harmonie, 1-2bf noordoosten, 2-3bf elders, 3-4bf zuidwesten.

Bestanden uploaden lukt even niet

Weerplaza wrf model idem.

Denk dat we wel kunnen stellen dat het noordoosten de meeste kans op mist maakt

Windkracht 2-3 is wel oke denk ik. Ik kijk het even aan en anders gaat ook mijn collectie voor 00:00 de lucht in. We gaan het zien. Hopelijk stookt de wijken rondom niet zo gek veel.

Ja, traditiegewijs gaat er altijd 90% na 12en. Maar als ik straks door het vuurwerk van andere mijn eigen vuurwerk niet meer kan zijn. Zou zonde zijn.

Ik woon dus in het noord oosten....
Stel dat het zo erg is dat ik mn eigen cakes niet zie.
Wat als ik het op 1 jan af steek en het zou niet worden gedoogd?
Enkel een boete van €100 voor het te vroeg af steken?
Heb best wat mooie boxen en het zou dood sonde zijn als ik er niks van zie.
Echter zie ik online dat er op 1 januari nog steeds veel mist is hier dus dat schiet nog niet echt op.
Hoop echt dat de mist gewoon boven de 50 meter zit.

Ben benieuwd naar David zijn laatste voorspelling?! Misschien kan hij wat vertellen, omtrent de mist per deel van Nederland.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan