25KG regeling

Vuurwerk Leeuwarden dit jaar dus zwaar de sjaak. Daarbij ook de kopers met meer dan 25 kg in de auto.
Overijverige controleurs.

Zo te lezen op het forum / in de media zijn die controles dit jaar wel degelijk gehouden. Dus het naïeve dat dat nooit gaat gebeuren mag ook wel verdwijnen. Het erge is dar er een averechts effect wordt gecreëerd, want waarom illegaal bezig zijn met NL F2 vuurwerk als je net zo goed dan F4 blokjes kan kopen?

Wat dus nu al gebeurd met single shots, pijlen en knalvuurwerk. Regulieren is de beste manier maar ze zullen hard gaan handhaven. Hoge straffen, veel controles. Als je dit als overheid doet en je doet dit een paar jaar dan is de vuurwerktraditie na 2 jaar wel zo goed als dood. Zelfs al zou men gaan "rellen" dan nog zal de overheid winnen.

Ook die 25kg regel als het illegale vuurwerk meer onder controle is gaan ze daar harder op handhaven en zo werken naar een verbod

Naja het zat er aan te komen dat ze een x die 25kilo regel gingen handhaven.

Alsnog is het vervelend voor wie gepakt is en de ondernemer natuurlijk.

Kan de vuurwerkbranche hier niks aan veranderen? Wel hebben toch De BPN - Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland. Doen die niks? Importeurs kunnen samen ook sterk staan... die 25kg regel slaat nergens op. Ik post het niet graag, maar 2017-2018 had ik over de 350kg bruto gewoon legaal consumenten vuurwerk... +/- 25 dozen van 100sh+ Niks vreemds in mijn ogen als het maar legaal is. Beetje liefhebber met een groter bduget komt daar ook wel snel aan of er zelfs overheen. Allemaal bruto gewicht, heeft niks met vuurwerk te maken. Karton en klei.

Kan de vuurwerkbranche hier niks aan veranderen? Wel hebben toch De BPN - Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland. Doen die niks? Importeurs kunnen samen ook sterk staan... die 25kg regel slaat nergens op. Ik post het niet graag, maar 2017-2018 had ik over de 350kg bruto gewoon legaal consumenten vuurwerk... +/- 25 dozen van 100sh+ Niks vreemds in mijn ogen als het maar legaal is. Beetje liefhebber met een groter bduget komt daar ook wel snel aan of er zelfs overheen. Allemaal bruto gewicht, heeft niks met vuurwerk te maken. Karton en klei.

met al die haat richting het vuurwerk, denk ik niet dat hun veel kunnen veranderen op het moment.

Net bij haokan roosendaal was er ventje voor controle, eerste waar hij over begon is dat er meer dan 25 kg werd meegegeven.

Zelf niks gezien toen ik er was, gelukkig maar.

Volgensmij willen "ze" gewoon dat mensen overstappen op illegaal vuurwerk.
Man man man, het is onrespectvol om het gelijk te stellen aan, maar dit zijn bijna NSB-praktijken.
Ik betwijfel of ik nog in dit land wil zijn komende jaarwisseling.

Bij Pronk werd mijn bestelling van 90 kilo netjes in 4 gedeeld. Ben 4x met het karretje naar de auto gereden. Werd netjes aangegeven dat het volgens de regels moest, vanwege een mogelijke dikke boete. Helemaal prima!

En daarna rij jij met 90 kilo verder en ben je net zo slecht.

90 kilo is niks, dat is een compound of 4 en wat los spul. Als je het aan iemand laat zien, die denkt dat het wel mee valt. Tot ze het wegen...

De regel is gewoon krom, je wordt gepakt met 70 kilo karton, ijzer en stoppen.

Dat is mijn eigen verantwoordelijkheid. Gaat erom dat de winkel zijn eigen zaken op orde heeft. Meer kunnen ze niet doen.
De regel is inderdaad niet meer van deze tijd. Netto kruitgewicht moet toch ook makkelijk op te tellen zijn? Staat allemaal op de doos. Nog vaker dan het bruto-gewicht.

Bij BPN moeten ze eens hun mond open trekken.De overheid wilt toch het kleine spul er uit hebben,dan doen ze maar eens water bij de wijn en verhogen het aantal kilo`s dat je mag hebben.Zeker in de huidige tijd van Compounds moet het wel.

Bij BPN moeten ze eens hun mond open trekken.De overheid wilt toch het kleine spul er uit hebben,dan doen ze maar eens water bij de wijn en verhogen het aantal kilo`s dat je mag hebben.Zeker in de huidige tijd van Compounds moet het wel.

100% gelijk.

De BPN is toch vooral Lesli? Die zien zaken anders dan overige importeurs.correct me if i'm wrong!
Die gaan niks doen en kijken puur naar export vergroting naar duitsland en andere landen!

Maar 50kg netto is tegenwoordig geen overbodige luxe, zelfs niet voor de normale consument die vuurwerk koopt.

De BPN is toch vooral Lesli? Die zien zaken anders dan overige importeurs.correct me if i'm wrong!
Die gaan niks doen en kijken puur naar export vergroting naar duitsland en andere landen!

Maar 50kg netto is tegenwoordig geen overbodige luxe, zelfs niet voor de normale consument die vuurwerk koopt.

Inderdaad, ik gok dat al die kofferbakken uit duitsland ruim boven die 25kg zitten. Anders is die rit nooit de moeite waard.

Even een breinscheet na het lezen van wat dingen hier. In de wettekst staat dat voor het bepalen van het gewicht wordt uitgegaan van het vuurwerk ‘als zijnde onverpakt’. Een dikke compound in kooien en omdoos is ‘verpakt’ want beide onderdelen zijn onderdeel van de transportverpakking. Gaan ze dus aan de weeg, mogen ze dat niet meewegen.

Druppel op een gloeiende plaat natuurlijk allemaal op een totaal achterhaalde regeling, maar toch wellicht van belang. Bizar wat er is voorgevallen bij Pronk en in Leeuwarden. Dat zijn geen malse boetes meer. En ja, natuurlijk zijn ze op de hoogte van de geldende regels en is het allemaal bewust maar de handhaving zou wat meer prioriteit moeten geven aan illegaal vuurwerk.

Eens ook met de opmerkingen in het nachtbrakerstopic, het voelt allemaal niet fijn meer zo. Je voelt de razzia gewoon in de lucht hangen, bijna.

Deze regel is verouderd, achterhaald, kinderachtig en niet meer van deze tijd. Maar we kennen hem allemaal, dus nemen we een bewust risico.

Zo te lezen op het forum / in de media zijn die controles dit jaar wel degelijk gehouden. Dus het naïeve dat dat nooit gaat gebeuren mag ook wel verdwijnen. Het erge is dar er een averechts effect wordt gecreëerd, want waarom illegaal bezig zijn met NL F2 vuurwerk als je net zo goed dan F4 blokjes kan kopen?

Het probleem was hier natuurlijk een enorme hoeveelheid opslag buiten de bunkers, niet zozeer de 25kg regel. Ik ben er van overtuigd dat wanneer de opslag wel in orde was geweest, die 4 ook niet gepakt zouden zijn. Waarom? Ik was in Breda, daar was er ook politie aanwezig die controleerde of alles in order was met opslag. Niemand is daar aangesproken op de 25kg regeling. Als je A beboet, kan je B niet door de vingers zien. Vier zijn daardoor de sjaak, maar dat komt (naar mijn vermoeden) wel omdat de boel bij Gerrit niet in orde was.

Het is natuurlijk onwijs zuur voor Gerrit, maar met alle respect, het buiten opslaan van (minimaal) 2700kg is vragen om problemen. Een volle pallet Transbombers (48 stuks) weegt zo’n 1200kg bruto. En dat is vuurwerk met relatief veel klei en karton. Dat hadden ze toch handiger moeten aanpakken.

Ik ben het er absoluut mee eens dat de 25kg regel zo krom als een hoepel is. Er is cat 1 op de markt dat bijna 95% bestaat uit pyrotechnische materiaal, pili crackers. Als daar in één keer 25kg vanaf gaat in een schuurtje of slaapkamer is de ravage véél groter dan bij 2 compounds met max 4kg aan kruit. Toch mag je dit beide opslaan. 24kg kruit versus 4kg kruit, je ziet het probleem.

Het probleem was hier natuurlijk een enorme hoeveelheid opslag buiten de bunkers, niet zozeer de 25kg regel. Ik ben er van overtuigd dat wanneer de opslag wel in orde was geweest, die 4 ook niet gepakt zouden zijn. Waarom? Ik was in Breda, daar was er ook politie aanwezig die controleerde of alles in order was met opslag. Niemand is daar aangesproken op de 25kg regeling. Als je A beboet, kan je B niet door de vingers zien. Vier zijn daardoor de sjaak, maar dat komt (naar mijn vermoeden) wel omdat de boel bij Gerrit niet in orde was.

Het is natuurlijk onwijs zuur voor Gerrit, maar met alle respect, het buiten opslaan van (minimaal) 2700kg is vragen om problemen. Een volle pallet Transbombers (48 stuks) weegt zo’n 1200kg bruto. En dat is vuurwerk met relatief veel klei en karton. Dat hadden ze toch handiger moeten aanpakken.

Ik ben het er absoluut mee eens dat de 25kg regel zo krom als een hoepel is. Er is cat 1 op de markt dat bijna 95% bestaat uit pyrotechnische materiaal, pili crackers. Als daar in één keer 25kg vanaf gaat in een schuurtje of slaapkamer is de ravage véél groter dan bij 2 compounds met max 4kg aan kruit. Toch mag je dit beide opslaan. 24kg kruit versus 4kg kruit, je ziet het probleem.

online staat dat ze de 4 mensen eerst aan de kant hadden gezet, en ze pas daarna naar de winkel zijn geweest om te controleren.

Back
Bovenaan