Grote meerderheid Limburgers voor vuurwerkverbod

Babiloot

VWC lid
Een grote meerderheid van de Limburgers is voorstander van een vuurwerkverbod. Twee op de drie inwoners wil dat er een einde komt aan het afsteken van legaal vuurwerk rondom de jaarwisseling.

Dat blijkt uit onderzoek van Kieskompas, dat door LocalFocus op een rijtje is gezet.

Vuurwerkverbod
In Limburg is 66,9 procent voor een vuurwerkverbod. Onze provincie wordt gevolgd door Noord-Holland. Daar wil 65,3 procent van de inwoners het afsteken van vuurwerk aan banden leggen. In Overijssel (46 procent) en Flevoland (49 procent) kunnen juist relatief weinig mensen zich vinden in een vuurwerkverbod.

22,2 procent van de Limburgers die mee hebben gedaan het onderzoek voelt niks voor een vuurwerkverbod.

Bron: 1limburg

https://www.1limburg.nl/grote-meerderheid-limburgers-voor-vuurwerkverbod kaart staat in de link.

Ik ben me vandaag hier eens in gaan verdiepen, maar ze gooien me met een kop.
En dat is het dan ook, ze komen totaal niet met cijfers.
1limburg verwijst weer naar kieskompas en LocalFocus
LocalFocus plaatst op twitter dat het gaat om een onderzoek van kieskompas en een bericht van "de limburger" (krant).
Je ziet al in de reacties op facebook onder dit bericht dat er heel veel argwaan is en veel mensen dit beeld niet herkennen.

Ik heb contact gezocht met de redacteur, die het geplaatst heeft. Geen reactie.
1limburg, geeft aan dat zij er inhoudelijk verder niks van afweten en verwijzen naar localfocus.
Localfocus mailt me netjes vrij snel terug dat ik voor het onderzoek (en de cijfers) met kieskompas contact op moet nemen. Zij reageren niet op twitter, niet op facebook en niet via de mail. Op hun website staan allemaal onderzoeken en gegevens behalve van dit onderzoek.

1limburg vermeld wel in hun mail dat ze nog een radio item erover gemaakt hebben. Dit heb ik zitten beluisteren en tot mijn tevredenheid zeggen bijna alle mensen die op straat worden geïnterviewd dat ze tegen een verbod zijn. Dat het belangrijker is te handhaven en streng op te treden.
Wel merk je weer dat de presentatrice in de studio niks met vuurwerk heeft en het allemaal zo negatief mogelijk wilt overbrengen. Ik blijf contact zoeken met Kieskompas en hoop cijfers te ontvangen.

Alles om het beeld van de 'steeds groter wordende weerstand' in stand te houden. Goed dat je er bovenop zit Webber. Ben erg benieuwd naar waar deze cijfers ineens vandaan getoverd zijn.

Dan woon je zeker in een grote stad of iig in een dichtbevolkt gebied?
Daarbuiten zeurt niemand hoor. Limburgers zijn over het algemeen heel chill mbt klagen hoor.

Back
Bovenaan