Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even de EPS cijfers bekeken op het werk en andere zaken.., neerslagkans 10-20% voor het hele land, verder wind tussen zuid en zuidwest, zwak of matig, 2-3 Bft, precies genoeg voor de rook. (alleen pas op het strand matig, 4 Bft) Verder is de kans op mist maar klein al al is er wel kans op lage bewolking maar die zal hoger hangen dan ons vuurwerk. Verder ook al kans op hoge bewolking van een naderende regenstoring die pas later woensdag in de buurt komt (prima dus) en ook dat verkleint de kans op mist. Ik geeft oudjaarsavond een dikke 8-9 op dit moment. De kans dat dit nog zal veranderen acht ik klein. Kortom, er staat maar weinig een mooie oud en nieuw in de weg. 4-6 graden in de avond.
Pas na 00.00 uur zal het hier en daar dichtrekken vanwege vuurwerkdampen maar die creeren we zelf! :p

Even de EPS cijfers bekeken op het werk en andere zaken.., neerslagkans 10-20% voor het hele land, verder wind tussen zuid en zuidwest, zwak of matig, 2-3 Bft, precies genoeg voor de rook. (alleen pas op het strand matig, 4 Bft) Verder is de kans op mist maar klein al al is er wel kans op lage bewolking maar die zal hoger hangen dan ons vuurwerk. Verder ook al kans op hoge bewolking van een naderende regenstoring die pas later woensdag in de buurt komt (prims dus) en ook dat verkleint de kans op mist. Ik geeft oudjaarsavond een dikke 8-9 op dit moment. De kans dat dit nog zal veranderen acht ik klein. Kortom, er staat maar weinig een mooie oud en nieuw in de weg.
Pas na 00.00 uur zal het hier en daar dichtrekken vanwege vuurwerkdampen maar die creeren we zelf! :p

Man man man, als ik je zou kunnen kussen, dan had ik dat gedaan!!!!

Even de EPS cijfers bekeken op het werk en andere zaken.., neerslagkans 10-20% voor het hele land, verder wind tussen zuid en zuidwest, zwak of matig, 2-3 Bft, precies genoeg voor de rook. (alleen pas op het strand matig, 4 Bft) Verder is de kans op mist maar klein al al is er wel kans op lage bewolking maar die zal hoger hangen dan ons vuurwerk. Verder ook al kans op hoge bewolking van een naderende regenstoring die pas later woensdag in de buurt komt (prims dus) en ook dat verkleint de kans op mist. Ik geeft oudjaarsavond een dikke 8-9 op dit moment. De kans dat dit nog zal veranderen acht ik klein. Kortom, er staat maar weinig een mooie oud en nieuw in de weg. 4-6 graden in de avond.

Dus wie meer dingen bij wil kopen moet dat eigenlijk gewoon doen?

Even de EPS cijfers bekeken op het werk en andere zaken.., neerslagkans 10-20% voor het hele land, verder wind tussen zuid en zuidwest, zwak of matig, 2-3 Bft, precies genoeg voor de rook. (alleen pas op het strand matig, 4 Bft) Verder is de kans op mist maar klein al al is er wel kans op lage bewolking maar die zal hoger hangen dan ons vuurwerk. Verder ook al kans op hoge bewolking van een naderende regenstoring die pas later woensdag in de buurt komt (prims dus) en ook dat verkleint de kans op mist. Ik geeft oudjaarsavond een dikke 8-9 op dit moment. De kans dat dit nog zal veranderen acht ik klein. Kortom, er staat maar weinig een mooie oud en nieuw in de weg. 4-6 graden in de avond.

Poah, wat is dit lekker nieuws om de dag mee af te sluiten zeg!

Man man man, als ik je zou kunnen kussen, dan had ik dat gedaan!!!!

Precies dit..

Ik ben ook constant alle weersvoorspellingen aan het checken en dat wel 5 x op een dag. Ik moet zeggen dat het er (bijna) de hele tijd goed uit zag voor Swalmen. Er kon volgens de voorspellingen wel wat regen gaan vallen op 1 januari rond 01.00 uur hier, maar dit lijkt nu opgeschoven naar inderdaad donderdag. Maar nu ik Davidh gehoord heb, ben ik helemaal blij. Nog even vingers gekruist houden tot pakweg morgenavond of vrijdag. Dan zal het denk wel helemaal duidelijk zijn. Maar ik ben altijd erg positief, dus we gaan gewoon een geweldige avond en nacht hebben met O&N. Ik voel het gewoon... :handsup:

Screenshot_20191225-232347_WeatherPro.jpg

Even de EPS cijfers bekeken op het werk en andere zaken.., neerslagkans 10-20% voor het hele land. Verder ook al kans op hoge bewolking van een naderende regenstoring die pas later woensdag in de buurt komt (prima dus) en ook dat verkleint de kans op mist. Ik geeft oudjaarsavond een dikke 8-9 op dit moment...

Na dit bericht direct de laatste bestellingen de deur uit gedaan! Super chill zo'n weerman, van onschatbare waarden:p

Heb een Duitser op Facebook die meent dat het windstil wordt met oud en nieuw en we killer fog kunnen verwachten. :confused:

Even de EPS cijfers bekeken op het werk en andere zaken.., neerslagkans 10-20% voor het hele land, verder wind tussen zuid en zuidwest, zwak of matig, 2-3 Bft, precies genoeg voor de rook. (alleen pas op het strand matig, 4 Bft) Verder is de kans op mist maar klein al al is er wel kans op lage bewolking maar die zal hoger hangen dan ons vuurwerk. Verder ook al kans op hoge bewolking van een naderende regenstoring die pas later woensdag in de buurt komt (prima dus) en ook dat verkleint de kans op mist. Ik geeft oudjaarsavond een dikke 8-9 op dit moment. De kans dat dit nog zal veranderen acht ik klein. Kortom, er staat maar weinig een mooie oud en nieuw in de weg. 4-6 graden in de avond.

Vrieskou en sneeuw is 100% uitgesloten?

Dat vind ik toch de mooiste stookomstandigheden.

Vrieskou en sneeuw is 100% uitgesloten?

Dat vind ik toch de mooiste stookomstandigheden.

Kijkend naar de laatste pluim van ECMWF is vrieskou in de nacht nog niet 100% uitgesloten. Er zijn enkele leden (berekeningen) die minimumtemperatuur rond 0 graden geven. Die zijn wel sterk in de minderheid, de rest geeft (minimum-)temperaturen rond 3-7 graden aan. Ga dus maar niet uit van vrieskou.

Aangezien de neerslag-kans al (erg) klein is en de temperatuur waarschijnlijk te hoog, denk ik dat we sneeuw tijdens de jaarwisseling wel kunnen uitsluiten. Ook de sneeuwkansen in de pluim zijn nul.

Eddy.

Oei nu begin ik weer te twijfelen of ik misschien toch nog wat extra's moet kopen, probleem is dat bij dit soort twijfels is dat ik vaak op safe speel en toch maar wat extra's ga bestellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan