25KG regeling

Ikzelf denk ook dat er niet actief op wordt gecontroleerd. Denk je nu echt dat de politie niet weet dat er bij bepaalde freakwinkels de 28ste om 0:00 ladingen vuurwerk, die ver boven de 25kg liggen, opgehaald worden. Als ze hier bij de uitvalswegen gaan staan kunnen ze goed scoren.

Alleen als je opvalt om wat voor reden dan ook en ze zien het vuurwerk dan gaan ze er wel op handhaven

Tijden zijn wel veranderd, het zou me niks verbazen als je tijdens de verkoopdagen een paar doosjes in je auto aan het leggen bent vanaf de winkel en er rijdt politie langs ( die daar zéker wel regelmatig langsrijden al jaren, om winkels te controleren en vroegtijdige stokers te pakken ), dat ze de 25KG echt wel gaan handhaven. Er zit dan wel geen klopjacht op, maar het is ook niet zo zwart wit dat ze het of helemaal niet handhaven of extreem handhaven. Er is hier gewoon een middenweg in.

Zeg dat Coquar maar is. Die is toch echt gepakt met gewoon legaal vuurwerk. Laat je niet foppen. 25 kg regel is ook gewoon prioriteit, Al het vuurwerk is prioriteit. Als ze al op categorie 1 afkomen...

Ze zullen niet actief rechercheren op het overtreden van de 25 kg regel, dat is wat ik zeg. Natuurlijk is het verschrikkelijk voor iedereen die wel tegen de lamp loopt met "random" controles etc. Er zal echter niet zo snel gebruik worden gemaakt van bijzondere opsporingsmiddelen, die wel worden gebruikt bij de enorme partijen cat 4 vuurwerk.

denk nadat ze het illegale hebben weggewerkt de komende jaren, ze daarna actief achter de legale stokers aangaan. en zeker achter de 25 kilo regel.

denk nadat ze het illegale hebben weggewerkt de komende jaren, ze daarna actief achter de legale stokers aangaan. en zeker achter de 25 kilo regel.

Denk het niet, illegaal werken ze niet weg zolang het op Europese niveau niet wordt aangepakt. Daarnaast is de legale markt nog groter en vergt dat ook meer capaciteit.

ik vermoed dat een anonieme tip genoeg is als je een aantal legale doosjes vuurwerk naar binnen zet.

Dan komen ze gewoon even langs met een binnentreding en als ze zien dat het een enorme berg is ( 100+ kg is voor een liefhebber nog weinig als je de lijstjes hier ziet ) en vaak nog gemodificeerd ( doorgelont of op ontstekers ) is de liefhebber die 100% legaal vuurwerk heeft gewoon de pineut.

Anders gesteld: hoeveel leden van (de 20.000 leden op) dit forum zijn de afgelopen jaren gepakt, uitsluitend vanwege het overtreden van de 25kg regel? Juist ja... pure pech. We draven een beetje door hier soms.

Nog breder: hoe vaak lees je een nieuwsbericht dat iemand de laatste 3 dagen van het jaar zijn vuurwerkcollectie heeft moeten inleveren omdat het +25kg was?

Anders gesteld: hoeveel leden van (de 20.000 leden op) dit forum zijn de afgelopen jaren gepakt, uitsluitend vanwege het overtreden van de 25kg regel? Juist ja... pure pech. We draven een beetje door hier soms.

Nog breder: hoe vaak lees je een nieuwsbericht dat iemand de laatste 3 dagen van het jaar zijn vuurwerkcollectie heeft moeten inleveren omdat het +25kg was?

dat er niet tot nauwelijks mensen worden gepakt ervoor, betekend nog niet dat het mag.

dat er niet tot nauwelijks mensen worden gepakt ervoor, betekend nog niet dat het mag.

Daar gaan de laatste (minstens) 10 posts toch ook niet over? En dat hoor je mij toch ook niet zeggen? Of wil je voor de 14e keer je ‘regels zijn regels’ punt maken?

Volgens mij ging het erover if dit wel/geen prioriteit heeft bij de politie. Als het wel zou mogen hadden we deze hele discussie wellicht ook niet.

Ik vraag me dan wel af hoeveel mensen een busje huren en hoeveel er zelf een hebben of met de auto gaan. Ik vind het nog steeds raar dat de politie iemand random van de weg haalt om te controleren, ik heb nog nooit gehoord dat iemand aan de kant is gezet zomaar voor een controle. Lijkt er dan wel op dat ze het gericht doen, of iets van kennis ergens vandaan hebben? Of zijn in deze periode alle witte huur busjes verdacht en is iedereen die aan het verhuizen is de sjaak?

Ik vraag me dan wel af hoeveel mensen een busje huren en hoeveel er zelf een hebben of met de auto gaan. Ik vind het nog steeds raar dat de politie iemand random van de weg haalt om te controleren, ik heb nog nooit gehoord dat iemand aan de kant is gezet zomaar voor een controle. Lijkt er dan wel op dat ze het gericht doen, of iets van kennis ergens vandaan hebben? Of zijn in deze periode alle witte huur busjes verdacht en is iedereen die aan het verhuizen is de sjaak?

https://www.ed.nl/brabant/rijd-je-in-een-wit-busje-de-politie-let-op-je~a2ed5f6da/

Als je zoekt op bestelbus controle en politie, komen er allerlei artikelen naar boven dat bestelbussen altijd opvallen voor de politie.

Ik heb ooit een auto gehad waarbij ik 1 op de 3 keer na een bezoek aan de Rotterdamse Haven aan de kant werd gezet voor een routine controle. Zal wel een statistische onderbouwing voor zijn. Is mij nooit verteld waarom ze het nodig vonden (zal wel op verdenking van een witte kerst zijn geweest), maar kon na een korte inspectie altijd mijn pad vervolgen.

Hier in de regio staat op elektrische borden met tekst aangegeven dat de politie bestelbussen controleert ivm veel fietsen die gestolen worden op dit moment... Heel toevallig aan het einde van het jaar

Back
Bovenaan