Gemeente herinnert inwoners aan verbod op vuurwerk en wensballonnen

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Sinds april 2019 geldt er in heel Vlaanderen een algemeen verbod op het gebruik van vuurwerk, voetzoekers, carbuurkanonnen en wensballonnen. “Maar we vragen met aandrang om het vuurwerkverbod te respecteren. Bij dieren lokken onverwachte, luide knallen paniek uit. Gestresseerd en verward vluchten dieren soms ver weg van de lichtflitsen en het geluid. Elk jaar opnieuw lopen dieren verloren of raken ze gewond. Of erger nog: sterven ze. We vragen dan ook met aandrang om het vuurwerkverbod te respecteren”, zo vraagt de gemeente Oud-Heverlee aan zijn burgers.

https://www.hln.be/in-de-buurt/oud-...verbod-op-vuurwerk-en-wensballonnen~ae0d6792/

Steeds weer dergelijke berichten over vuurwerk in belgie..
Nou, mijn beeld van dit land zal ik na tientallen jaren voor mezelf toch bij moeten stellen:
Van tolerant land in alle opzichten, weinig bureacratie, gemoedelijk, gezellig land naar bureaucratie ten top, ontelbare onnozele regeltjes.

En als het om vuurwerk gaat: alles voor de diertjes; de mollen mogen daar bij wijze van spreken nog geen last van vuurwerk ervaren, amaii !

En later schaffen ze vanwege de gezondheid voor de mens dat lekker belgisch bier en de vlaamse frieten af.
Volgens mij zit brussel daar overal in gemeente nekken te hijgen...

Back
Bovenaan