Samenwerking met Sven&Koen

Mij maakt het helemaal niet zoveel uit als die jongens gesponseert worden door VWT. Iedereen verdient wel een 2e kans dacht ik zo.. Als die jongens zich nou even gaan inzetten tegen een verbod dan vind ik dat goed! Maar ik moet dan toch wel eerlijk zeggen dat ik het Pyrotoro meer gun.

Toch vind ik die sponsoring wel jammer in het algemeen dan hé, ik bedoel als je gesoonseert wordt dan zul je toch altijd het gevoel hebben dat het niet echt van jouw is.

Als je hier gaat lopen klagen prima, maar wees dan niet zo hypocriet door mee te doen aan winacties of vw van vw totaal te kopen.

3 kartonnen cakes de lucht in jagen! Heerlijk, lekker genieten van vuurwerk, daar ben je toch liefhebber voor. Ook nog netjes in Duitsland onder vergunning.

Moet gewoon kunnen...

edit: Ik kijk de filmpjes niet btw, mijn reactie hierboven is gewoon neutraal in dat opzich

Zoals ik al zei: Iedereen verdient gewoon een tweede kans. Ik ben sowieso geen fan van Sven & Koen. Maar ik denk gewoon bij mijzelf dat iedereen wel een 'verleden' heeft gehad. Als die jongens hun leven willen beteren dan moet dat ook gewoon kunnen! Geef gewoon iedereen die kans om hun leven te kunnen beteren inplaats van zitten zeiken over alles. Als ik iemand een shell zie afsteken zou ik er rustig naar gaan kijken. Maar om het zelf te hebben hoeft voor mij niet.

Maar goed ik ga off-topic

Alleen zou het mooier zijn als alle grote youtubers (Zoals Sven & Koen - Ruben etc) zich meer zullen gaan inzetten met hun kanaal tegen een vuurwerkverbod.

Zoals ik al zei: Iedereen verdient gewoon een tweede kans. Ik ben sowieso geen fan van Sven & Koen. Maar ik denk gewoon bij mijzelf dat iedereen wel een 'verleden' heeft gehad. Als die jongens hun leven willen beteren dan moet dat ook gewoon kunnen! Geef gewoon iedereen die kans om hun leven te kunnen beteren inplaats van zitten zeiken over alles. Als ik iemand een shell zie afsteken zou ik er rustig naar gaan kijken. Maar om het zelf te hebben hoeft voor mij niet.

Maar goed ik ga off-topic

Alleen zou het mooier zijn als alle grote youtubers (Zoals Sven & Koen - Ruben etc) zich meer zullen gaan inzetten met hun kanaal tegen een vuurwerkverbod.

Het probleem bij die twee jongens is dat zij zich structureel misdragen met vuurwerk. En dit vooral voor de clicks. Daarbij dragen zij een grote verantwoordelijkheid met zich mee, vanwege de enorme hoeveelheid jonge kinderen die de video´s bekijken. 1+1=2

Of het "liefhebbers" zijn is van een afstand niet -of nauwelijks- te zeggen, natuurlijk. Maar ik durf dat wel in twijfel te trekken. Als zij morgen met tuinkussens meer views kunnen genereren (en dus meer geld), hebben ze altijd al een passie gehad voor tuinstoelen... Dit is overigens gebaseerd op niets meer dan mijn onderbuikgevoel.

En dat ze plots 180 graden zijn gedraaid, heeft niets te maken met het volwassen worden of verstandige keuzes maken. Maar alles met justitie en het eventuele kwijtraken van hun inkomen.

Daarom jammer dat VWT deze omhooggevallen jochies dan juist beloond met vuurwerk.

Wat ik wel jammer vind is dat VuurwerkTotaal totaal niets van zich laat horen en eigenlijk het verkeerd gebruik van vuurwerk stimuleert door zulke samenwerkingen aan te gaan.

Waar ik tevens ook niemand tot dus ver over heb gehoord is dat VuurwerkTotaal lid is van Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN) en ze naar mijn idee hier gewoon een dikke middelvinger naar geven als je bekijkt wat de doelstellingen van BPN zijn. Ik citeer;

A behartiging van de algemene belangen van de branche
B bevorderen van het imago van de gehele vuurwerkbranche
C bevorderen van een vertrouwenspositie jegens overheid en maatschappij
D professionaliteit van de sector te verhogen
E bijdrage te leveren aan de bestrijding van de handel in verboden consumentenvuurwerk (illegaal vuurwerk) en daarmee de risico’s voor consumenten en maatschappij verkleinen
F vuurwerkimporteurs (en haar afnemers) stimuleren om uitwerking te geven aan het principe van maatschappelijk verantwoord ondernemen
G duidelijkheid bieden aan afnemers (detailhandel, consumenten en professionele bezigers) over de betrouwbaarheid van de door hen aan te schaffen vuurwerkproducten
H het instellen van een normcommissie die ervoor zorg draagt dat de normen worden opgesteld en het onderhouden – aanpassen van de gestelde normen
I middels een vergunningstelsel structurele maatregelen te kunnen treffen tegen importeurs die zich niet aan de regels houden

http://belangenvereniging-pyrotechniek-nederland.b-p-n.nl/joombpn/index.php/doelstelling-van-de-bpn

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat BNP hiervan vind :confused:

Helaas geen verwijzing naar de vuurwerkBLIJE zones in de nieuwe video.. Had graag gezien dat Sven&Koen en Vuurwerktotaal hun steentje bijdragen aan een stem tegen een verbod. Gemiste kans gezien het enorme bereik van deze jongens..

Mensen die zeggen dat deze twee alleen vuurwerk doen voor de views, nee dat kan nooit. Niemand kan een vuurwerkpassie faken. Dat zie je namelijk meteen. Als dat bij iemand het geval zou zijn is het Arthos. Ook al vind hij het wel leuk, maar echte passie nee dat denk ik niet.

Mensen die zeggen dat deze twee alleen vuurwerk doen voor de views, nee dat kan nooit. Niemand kan een vuurwerkpassie faken. Dat zie je namelijk meteen. Als dat bij iemand het geval zou zijn is het Arthos. Ook al vind hij het wel leuk, maar echte passie nee dat denk ik niet.

Klopt, hetgeen wat Sven en Koen hebben en Aarthos niet, is dat zij zijn begonnen als vuurwerkkanaal. Echter hebben ze daar in mijn ogen verkeerde dingen mee gedaan, en uiteindelijk zijn ze zich precies gaan gedragen als commerciële YouTubers. Dat ze wat meer van vuurwerk houden zal zeker wel.

Als hoe ze nu bezig zijn (niet stunten, hooguit een beetje vuurwerk tegelijk)door een nieuw kanaal gedaan zou worden zou ik er geen problemen mee hebben. Echter gezien de geschiedenis van deze kerels vind ik dat er betere opties waren.

Als je hier gaat lopen klagen prima, maar wees dan niet zo hypocriet door mee te doen aan winacties of vw van vw totaal te kopen.

Dit wilde ik letterlijk typen, tot ik jouw reactie zag.
Je slaat de spijker op z'n kop, wel klagen maar evengoed meedoen aan de winacties.

Ik snap jou volledig, maar is het volgende dan ook hypocriet?
Ik vind dat voetballers te veel betaald krijgen, moet ik dan ook geen voetbal meer kijken?
Ik ben absoluut geen fan van Ajax, moet ik mijn Ziggo abonnement nu ook opzeggen?
Ik ben tegen kinderarbeid in Bangladesh, moet ik nu ook geen kleding meer kopen die daar vandaan komt?

Kern: volgens mij zijn wel allemaal wel eens ooit, ergens met voor- of tegenzin hypocriet, toch? Het is overigens ook veel makkelijker om hypocriet te zijn dan principieel. :bonk:

Dit wilde ik letterlijk typen, tot ik jouw reactie zag.
Je slaat de spijker op z'n kop, wel klagen maar evengoed meedoen aan de winacties.
Ik begrijp jullie punt maar moeten we dan maar weg kijken?

Wat hier gebeurt kan in mijn ogen gewoon niet. Daarbij komt dat ik niet heb meegedaan met de prijsvragen dusssss nothing on the hand.

Het probleem bij die twee jongens is dat zij zich structureel misdragen met vuurwerk. En dit vooral voor de clicks. Daarbij dragen zij een grote verantwoordelijkheid met zich mee, vanwege de enorme hoeveelheid jonge kinderen die de video´s bekijken. 1+1=2

Of het "liefhebbers" zijn is van een afstand niet -of nauwelijks- te zeggen, natuurlijk. Maar ik durf dat wel in twijfel te trekken. Als zij morgen met tuinkussens meer views kunnen genereren (en dus meer geld), hebben ze altijd al een passie gehad voor tuinstoelen... Dit is overigens gebaseerd op niets meer dan mijn onderbuikgevoel.

En dat ze plots 180 graden zijn gedraaid, heeft niets te maken met het volwassen worden of verstandige keuzes maken. Maar alles met justitie en het eventuele kwijtraken van hun inkomen.

Daarom jammer dat VWT deze omhooggevallen jochies dan juist beloond met vuurwerk.

Of hun nou nep-freaks zijn vraag ik mij af. Maar ze doen idd veel voor de views daar ben ik zeker mee eens! Ik probeer hun gedrag niet goed te praten, maar ik kan het vanuit hun standpunt ook wel begrijpen dat ze de views moeten pakken. Ze hebben waarschijnlijk hun werk en leven aan de kant moeten zetten voor hun hobby. (Youtube en Vuurwerk)

Dat ze 180 graden zijn gedraait is inderdaad over het feit dat ze contact hebben opgenomen. Eerder dit jaar hadden ze een video opgenomen met daarin dat ze misschien zullen moeten gaan stoppen met vuurwerk en dat ze het uit moesten gaan zoeken. Toen ik dat hoorde had ik het idee dat ze de legale kant zouden gaan opgaan. Toch wil ik gewoon even kijken wat ze gaan doen nu voor dat ik mijn oordeel zal doen over hun. Ik heb zelf ook niks met hun en zal er ook niet veel mee te maken willen hebben. Ze trekken mij de bloed onder de nagels weg om het zo zacht uit te drukken..

Voor dat VWT hun zouden sponsoren hadden ze zich eerst moeten bewijzen voor een heel jaar en dan verder moeten praten met VWT. Als ik iemand een sponsor gun is het Pyrotoro.

Maar goed dit is gewoon mijn mening :p

Ik zal gewoon blijven afwachten wat er gaat gebeuren! Misschien dat ze nog veranderen en het normaal gaan afsteken? Ik geef ze wel een 2e kans maar mijn vermoeden is toch gewoon dat ze niet zullen veranderen.

Jij dacht dat pyro toro sponsor vrij was?

Ik blijf er bij, ben je zo fanatiek tegen deze sponsor deal koop dan niks bij vwt en ga al helemaal niet mee doen met prijsvragen.

Jij dacht dat pyro toro sponsor vrij was?

Ik blijf er bij, ben je zo fanatiek tegen deze sponsor deal koop dan niks bij vwt en ga al helemaal niet mee doen met prijsvragen.

Ik ben niet tegen deze sponsor deal. Ik zeg ook niet voor niks dat ze een 2e kans verdienen. Maar ik ben wel van mening dat het beter was geweest voor VWT dat ze eventjes een jaartje zouden hebben gewacht om te kijken hoe ze het dit jaar zouden gaan doen . Ik weet ook niet als VWT wat te zeggen heeft over die 2 op dit moment.

Ik koop rustig wel dingen van VWT en heb ook wel mee gedaan met 2 prijsvragen. Zoals ik al zei heb ik hier ook niks op tegen met de sponsor deal. Sven en Koen gaan er (Zoals ik bij hun laatste video heb gezien) gewoon goed mee om. Ik mag die gasten persoonlijk niet, maar dat betekent niet dat ik ze niks gun. Tuurlijk zou ik het Toro meer gunnen maar ik wist dan ook niet dat hij niet sponsor vrij was :p

Slimme zet van VWtotaal. Paar karton aan vuurwerk missen tegenover de vele bestellingen die daardoor binnenkomen. Niks mis mee wanneer het correct wordt gebruikt. Blijkt moeilijk te zijn maar gelukkig leren ze ervan is gebleken.

Dat het per defenitie een grote fout is om met YouTubers een deal aan te gaan lijkt me nogal vreemd. Daar het met Enzo en Sven&Koen mis is gegaan, maakt het direct altijd 'fout'?

Slimme zet van VWtotaal. Paar karton aan vuurwerk missen tegenover de vele bestellingen die daardoor binnenkomen. Niks mis mee wanneer het correct wordt gebruikt. Blijkt moeilijk te zijn maar gelukkig leren ze ervan is gebleken.

Dat het per defenitie een grote fout is om met YouTubers een deal aan te gaan lijkt me nogal vreemd. Daar het met Enzo en Sven&Koen mis is gegaan, maakt het direct altijd 'fout'?

Hier gaat het dus echt fout. Want dit is gewoon handel met vuurwerk buiten de toestaande tijd. Door al die smoesjes prik je zo door heen. Duitsland gereden, vergunningen. VWT is alleen bezig met hun eigen winst.

Spolette:

Enzo knol was ook een fout wat mij betreft. Je hoort zeker als je importeur bent een goed voorbeeld te geven.

Niet druk om maken jongens. VWT is bezig met hun eigen winst maar achteraf gezien kunnen wij ook eerder product video's gaan verwachten. Dus van de ene kant is het misschien ook wel weer goed.

Back
Bovenaan