Wat ik wel jammer vind is dat VuurwerkTotaal totaal niets van zich laat horen en eigenlijk het verkeerd gebruik van vuurwerk stimuleert door zulke samenwerkingen aan te gaan.
Waar ik tevens ook niemand tot dus ver over heb gehoord is dat VuurwerkTotaal lid is van Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN) en ze naar mijn idee hier gewoon een dikke middelvinger naar geven als je bekijkt wat de doelstellingen van BPN zijn. Ik citeer;
A behartiging van de algemene belangen van de branche
B bevorderen van het imago van de gehele vuurwerkbranche
C bevorderen van een vertrouwenspositie jegens overheid en maatschappij
D professionaliteit van de sector te verhogen
E bijdrage te leveren aan de bestrijding van de handel in verboden consumentenvuurwerk (illegaal vuurwerk) en daarmee de risico’s voor consumenten en maatschappij verkleinen
F vuurwerkimporteurs (en haar afnemers) stimuleren om uitwerking te geven aan het principe van maatschappelijk verantwoord ondernemen
G duidelijkheid bieden aan afnemers (detailhandel, consumenten en professionele bezigers) over de betrouwbaarheid van de door hen aan te schaffen vuurwerkproducten
H het instellen van een normcommissie die ervoor zorg draagt dat de normen worden opgesteld en het onderhouden – aanpassen van de gestelde normen
I middels een vergunningstelsel structurele maatregelen te kunnen treffen tegen importeurs die zich niet aan de regels houden
http://belangenvereniging-pyrotechniek-nederland.b-p-n.nl/joombpn/index.php/doelstelling-van-de-bpn
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat BNP hiervan vind