De Hofbar vanavond: Moet er een vuurwerkverbod komen? NPO2, 22.45 uur

word wel Moe van dit gezeik van anti en branch en politiek dat ik nu zeg laat het verbod maar komen.dan kunnen we zien waar dat op uit draait.

Die mensen hebben echt een plaat voor de kop hoor. Hoe kun je nou een vuurwerkshow van Sydney laten zien als voorbeeld voor Nederland? Denk is ff na man, dat kan helemaal niet betaald worden. En ze praten overal maar omheen, luister eens goed naar wat Evelien te zeggen heeft. Deze dame heeft volkomen gelijk, en de filmpjes die je zag heeft te maken met dronken mensen, niet met vuurwerk. Dankjewel Evelien, ik hoop dat je vaker aan tafel wordt uitgenodigd zodat je onze passie en liefde kunt verwoorden aan Nederland!

Klopt,zoiets kost wat ik zo snel even langs zie komen,€4,8 miljoen om te realiseren,gaat geen gemeente doen in NL..

die man van 50+ wordt ook niet serieus genomen in Den haag dus laten wij dat ook vooral niet doen :P

Toch vier Kamerzetels als het op stemmen aankomt. Kan net het verschil maken tussen het wel of niet aannemen van een motie/voorstel tot wetswijziging etc. Helaas.

Dan hadden ze volgens mij net zo goed Ruben Koet daar neer kunnen zetten.
Maar dat is toch precies wat de media wilt, een bepaalde bevolkingsgroep linken aan vuurwerk.

Een paar degelijk opgeleide personen zoals de moderators b.v durven ze niet te vragen, bang dat ze een fatsoenlijk weerwoord krijgen.

Er zijn meerdere mensen met een passie voor vuurwerk gevraagd om eventueel aan tafel te zitten in het programma. Zo is Frits van de Vuurwerkhal ook gevraagd. Frits is geen onbekende op dit gebied en heeft de afgelopen jaren regelmatig deelgenomen aan een debat op tv dan wel op de radio. Daarnaast ben ik ook gevraagd om als liefhebber eventueel aan tafel deel te nemen aan het gesprek. Na een telefonisch gesprek met de redactie, waarin ik heb geadviseerd om voor Evelien en Frits te kiezen, hebben ze tijdens de selectieronde dinsdagmiddag uiteindelijk gekozen voor John van Zweden. Zal ongetwijfeld ook wat te maken hebben met de commotie rondom zijn tweets.

Gisteravond ben ik samen met Frits aanwezig geweest bij de uitzending. Ook de mensen van ANO Vuurwerk en daarmee dus ook de initiatiefnemers van de Vuurwerkvrouwen waren van de partij. Heb echt enorm veel respect voor Evelien. Ze kwam goed en duidelijk over en liet het kaas niet van haar brood eten. Heeft de onjuistheden onder de aandacht gebracht en het de tegenpartij erg moeilijk gemaakt.

Heb na de uitzending nog even met een redactrice staan praten en vroeg haar vervolgens naar de poll op Facebook. Zij gaf aan dat ze het ook erg jammer vind hoe het is gelopen. In de eerste poll werd er gesproken over 'zwaar knalvuurwerk'. Na diverse klachten zagen ze zelf ook in dat dit niet klopt en dus onjuist is. Aanpassen van de poll was niet mogelijk, dus moest er een nieuwe poll geplaatst worden en hierin wordt er gesproken over een verbod op single shots en zwaardere vuurpijlen.

Poll was gister, maar deze is mooi voor op FB en Twitter, voor iedereen die het op vervuiling e.d. gooit!
1A9B3AD3-29D4-46DB-A711-B502F9C14416.jpg

Lange weg te gaan, maar Evelien heeft iig weer haar best gedaan!

Laatst bewerkt:
Ben ik de enige die denkt dat er iets niet goed komt?
Nu hebben er 3300 personen gestemdt en nog steeds 95% die zegt van afblijven?
Ik hoop echt dat dat zo is maar ik geloof het niet...
staan er nog steeds goed voor met 95% afblijven..
maar vindt het persoonlijk wel vreemd dat deze cijfers nog steeds gelijk zijn en nu met 3100 stemmers???

De poll op facebook is inmiddels beeindigd,95% zegt dus van afblijven is een traditie.met 3700 stemmers.
Ik zie hier goede initatiefen maar vind dat er wel wat aandacht aan een poll van een landelijke uitzending geschonken mag worden.
begrijp me niet verkeerd maar volgens mij versnipperen al die verschillende acties en weet men van elkaar niet wat men doet.
Ben ik de enige die denkt dat er iets niet goed komt?
Nu hebben er 3300 personen gestemdt en nog steeds 95% die zegt van afblijven?
Ik hoop echt dat dat zo is maar ik geloof het niet...

Voor meer Evelien en Manon,check vuurwerk-vrouwen.nl even . Deze dames doen echt hun best om de negativiteit rondom vuurwerk uit de weg te ruimen. Iets wat van de federatie niet gezegd kan worden.:thumbsup:

Voor de duidelijkheid; ik heb geen banden met één van deze initiatieven, maar volg ze beide op de voet. De vrouwen misschien nog wel meer dan de federatie. Maar ik weet, als medewerker van een importeur, dat het bizar moeilijk is om.voeten aan de grond te krijgen als voorstander. De dames hebben het voor elkaar gekregen om live op tv te komen om het verhaal te vertellen, en de Federatie heeft een knaller te pakken met de vuurwerkblije zones. Wat heb jij voor elkaar gekregen, Red Thunder?

Je begrijpt me verkeerd Avalanche. Lees mijn bericht nog eens ,ik bedoel het positief.

Ik bedoel met de federatie het Verbond van importeurs. NIET de vuurwerk federatie die jij bedoeld.
Niets dan lof voor hun.
Maar waar waren de importeurs met een tegen geluid tijdens het f3 debacle?

Dus met Federatie bedoel je eigenlijk de BPN?

In dat geval; de BPN is natuurlijk wel enorm druk geweest met een lobby. Echter heeft de BPN ervoor gekozen om het niet via de media te spelen, maar diplomatiek op te lossen. Het F3 verhaal kwam als donderslag bij heldere hemel, want in de gesprekken die destijds plaats vonden was F3 helemaal geen issue. Een totaalverbod wel, en dat is afgewend. Dus wat dat betreft hebben ze toch welniets voor elkaar gekregen.

Is het niet dat ze hebben ingezet op een verbod op vuurpijlen en singleshots in de categorie F2? Vandaar dat alle importeurs zich op een F3 singleshot hebben gestort welke nu dus ineens verboden is.

Ik vraag me af wie met het F3 verhaal is komen aanzetten omdat deze totaal geen raakvlakken heeft met een vermoedelijk verbod op de F2 singleshots en vuurpijlen.

Dus met Federatie bedoel je eigenlijk de BPN?

In dat geval; de BPN is natuurlijk wel enorm druk geweest met een lobby. Echter heeft de BPN ervoor gekozen om het niet via de media te spelen, maar diplomatiek op te lossen. Het F3 verhaal kwam als donderslag bij heldere hemel, want in de gesprekken die destijds plaats vonden was F3 helemaal geen issue. Een totaalverbod wel, en dat is afgewend. Dus wat dat betreft hebben ze toch welniets voor elkaar gekregen.

Back
Bovenaan