Man verliest hand bij vuurwerkongeluk Callantsoog

Richardus

VWC lid
In Callantsoog (Noord-Holland) is een man ernstig gewond geraakt bij het afsteken van vuurwerk. Hij raakte een hand kwijt toen het in zijn handen explodeerde.

Vrienden van het 33-jarige slachtoffer hoorden rond 22.00 uur een harde knal in de buurt van een loods aan de Nijverheidsweg. Ze vonden de bebloede man en alarmeerden de hulpdiensten. Het slachtoffer werd eerst in een ambulance behandeld en daarna met een helikopter naar een ziekenhuis gebracht.

De politie onderzoekt nog om welk vuurwerk het ging.

https://nos.nl/artikel/2309793-man-verliest-hand-bij-vuurwerkongeluk-callantsoog.html

Is volgens mij ook net een batch zware rotzooi op de illegale markt. Ik hoorde afgelopen dagen wat zware dreunen terwijl het tot dusver behoorlijk stil was

de titel zegt vuurwerk, hand afgerukt en dan praat je niet meer over vuurwerk... noem dan op zn minst illegaal. Het grote gros van Nederland heeft nu een beeld dat het de rotjes zijn die hier over de toonbank gaan. Jammer voor meneer die nu zijn hand kwijt is waarschijnlijk geen idee waar die mee bezig was.... handel opsporen.

Zie je nou wel, het is nog maar november en het is al weer raak! Ze zouden het verboden moeten ma.. oh wacht.

Zoals ?

Lijkt mij juist erg waarschijnlijk dat het wel om vuurwerk ging.

Wat dacht je van een telefoon, daar zijn al wat serieuze gewonden mee gevallen.
Al zal dat hier niet het geval zijn maar accu's hoe klein ook kunnen heel gevaarlijk zijn.

Dat zal toch wel.
ze vliegen in de fik en zijn juist ontworpen om niet te ontploffen ;)

maar goed dit is wat de politie zelf zegt

Een 33-jarige man uit Callantsoog raakte zaterdagavond ernstig gewond oen hij vuurwerk afstak dat in zijn handen afging. Het slachtoffer raakte hierdoor zijn hand kwijt.

Verder onderzoek moet uitwijzen wat er precies is gebeurd en om wat voor eventueel vuurwerk het ging.

dus grote kans op vuurwerk of zelfmaak, zoveel explosieve dingen zijn er niet in ons dagelijks leven. Een gasflesje in de hand lijkt mij ook onwaarschijnlijk.

gelukkig kan hij het nog navertellen had ook anders kunnen aflopen zoals bij de twee nederlandse skidoden.

De enige telefoon dat wérkelijk ontploft is (bij een aantal mensen) is de Samsung Galaxy Note 7 en is daarbij ook terug geroepen. Maar telefoons buiten de Note 7 heb ik niet gehoord dat ze gevaarlijk zouden zijn.

dat is dan ook typische de media die het "ontploffen" noemt , die accus van de gaalxy note 7 zijn ook gewoon tot ontbranding gekomen. '

dit is wat er gebeurd. Druk bouwt op de maar de omhulling is zo ontworpen dat het niet explodeert. Kan overigens wel zeer nare brandwonden opleveren.

maargoed we zijn mijlenver afgedwaald

Back
Bovenaan