Algeheel vuurwerkverbod in Enschede? D66 wil debat

• Topic starter Topic starter MjB
  • Startdatum Startdatum
Vuurwerkverbod

Vuurwerkverbod

Wat een belachelijke shitshow! Het goedgekeurde consumentenvuurwerk heeft er waarschijnlijk niets of minimaal mee te maken. Ook stinkt het zaakje "Vuurwerkramp Enschede" Bah! Lekker blijven stoken, jongens. Het is je goed recht om je hobby 8 uur per 365 dagen uit te oefenen. Dat mag niemand en zeker niet de politiek je afpakken.

Laatst bewerkt:
Nou...er zal zeker een verschil zijn;
de zware illegale knallers en matten, die na een ingevoerd algeheel verbod worden afgestoken, zullen vanaf oktober t/m nieuwjaar dan nóg harder klinken, en zijn zelfs veelvuldiger te horen.
Ok, diegenen die dit zwaar vuurwerk afsteken zijn een kleine minderheid naast de overgrote goedbedoelende burgermeerderheid, die de lol en traditie afgenomen is.
Maar de rotte appels, dat kleine minderheidje verpest het nú al voor de goeden, mede omdat elk klein links nieuwsberichtje mediavoer is voor de nog vaak onwetende tegenstanders en bestuurders.

Dit is nu precies waarom er steeds meer ergenis ontstaat bij mensen over de huidige politiek. Je bent fractievoorzitter, je vertegenwoordigd een partij dus ook een grote groep kiezers en wat lees je: "IK ben er klaar mee" "IK ben klaar met tradities" Ik vind dat het niet langer kan"

Alleen maar eigenbelang! Je geeft niks om tradities prima maar moet een hele stad daar de dupe van worden?
Hoe kun je nog op iets stemmen als ieder individu arrogant zijn eigen belangen heeft.

Ach jongens, we zullen gewoon zien wat het gaat worden. Als er negatief oordeel zal worden gemaakt komen er zeker wel acties zoals bij Apeldoorn. Ik ga mij hier niet meer erg druk om maken want het verpest gewoon de hele sfeer, je moet gewoon denken. Het kan altijd erger (kijk maar in Amerika hoeveel mensen wel niet zitten te zeiken over vuurwerk en toch wordt er geknalt op de 4th of July). Elk jaar is het bijna hetzelfde en gebeurd er helemaal niks en ik ben overtuigd dat dit jaar hetzelfde zal zijn.

En ook al gaat het gewoon door, fanatiekelingen gaan tich gewoon door met het afsteken van vuurwerk en de Politie kan dat toch niet handhaven....

Back
Bovenaan