Fegefeuer
VWC lid
Zullen ze nou allemaal vanuit gbv gaan werken omdat er een vuurwerk verbod in nederland gaat komen in de komende paar jaardan kunnen ze verder op de duitse markt.
Er komt voorlopig GEEN totaalverbod.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Zullen ze nou allemaal vanuit gbv gaan werken omdat er een vuurwerk verbod in nederland gaat komen in de komende paar jaardan kunnen ze verder op de duitse markt.
Wat een speculaties weer dit is wel heel vergezochtEr komt voorlopig GEEN totaalverbod.
Wat een speculaties weer dit is wel heel vergezocht
Vind het een slechte ontwikkeling dat de 2 mooiste merken van NL nu hun ziel verkocht hebben aan GBV.
De meeste NL importeurs zitten toch al in Duitsland om zo hun markt te vergroten. Kunnen we in elk geval in Duitsland de NL spullen halen mocht er een algeheel verbod komen.Maar als het tot een algeheel verbod komt dan haal ik weer professioneel vuurwerk omdat het consumenten vuurwerk dan ook illegaal is in NL.
Beste freaks
Ik snap sommigen negatieve reactie,s niet helemaal op dit topic?
Ik denk dat dit juist wel een juiste beslissing is op dit moment.
Als kleine importeur red je het niet meer op deze markt zo makkelijk denk ik.
En als je wilt groeien dan moet je wel een samenwerking aan gaan klein blijven is gewoon niet altijd een optie hoe mooi dat ook soms is om onderscheid te maken in de markt met je bedrijf.
Tevens liepen ze achter ze hadden geen compound nog in hun assortiment en deze heb je gewoon nodig als winkelier op de verkoopdagen daar is gewoon vraag naar.
Ik heb dit zelf ook mee gemaakt met de verkoopdagen afgelopen jaar in de winkel.
Klanten lieten het gewoon liggen en pakte een ander compound box hoe mooi de kwaliteit ook is van Pangu tuurlijk.
En dan even over de prijzen laten we wachten met roepen tot dat we wat weten nu al beginnen over prijs dat is niet eerlijk vind ik we weten nog niets en we roepen als iets over prijzen en kwaliteit kost nou eenmaal iets meer soms.
Ook wij hebben diversen actie,s gehad en dan nog niet gesproken over de St8ment actie ook hier is gbv leuk mee naar buiten gekomen en hier is genoeg door gekocht door freaks.
Tevens werden er op de demo van Evolution een hoop freaks uitgenodigd die mee liepen tussen de winkeliers en die overal gebruik van konden maken deze avond.
Ik vond dat het erg netjes geregeld was door beide partijen zowel door Evo als Gbv voor de freaks.
Ook de man van gbv leest mee op het forum en dit werkt toch niet postief laten we nu gewoon even af wachten en hopen dat pangu weer met compound terug komt op de markt en vernieuwing wat een hoop geld weer gaat kosten volgend jaar.
En zowel Bert als Arjan blijven over de kwaliteit gaan van het merk pangu.
Niet negatief bedoelt en ook niet als winkelier bedoelt maar gewoon vanuit Dennis beschreven zo als ik er naar kijk ook als een vuurwerkliefhebber.
Bij Evolution zijn de adviesprijzen volgens mij niet extreem veranderd? De Mega Willow was bijvoorbeeld vorig jaar ook al 160, zie die nu in de Freakacties nog voor 130 voorbij komen. Alleen de Freakprijs is dus wat hoger.Er word gerept over kwaliteit kost nou eenmaal iets meer soms kijkend naar de huidige prijzen denk ik dat er al genoeg word gevraagt . Genoeg om winst te maken genoeg voor opslag import en de productie...
Bij Evolution zijn de adviesprijzen volgens mij niet extreem veranderd? De Mega Willow was bijvoorbeeld vorig jaar ook al 160, zie die nu in de Freakacties nog voor 130 voorbij komen. Alleen de Freakprijs is dus wat hoger.
Voor sommige producten is de prijs zelfs verlaagd, heb vorig jaar 20 euro betaald voor de Eccentric Shots, zie die nu overal voor 14,95 staan.
Na de laatste posts voel me toch genoodzaakt om er nog even fel in te vliegen.
Allereerst: ik hou van Pangu. Al jaren, en ook volgend jaar! Onvoorwaardelijke liefde.
Ja, ik snap de ontwikkeling vanuit Pangu en GBV volledig, zoals ik ook in mijn post al zei. Zo werkt het in de (online) retailwereld bijvoorbeeld ook. De groten eten de kleinen op. Het getuigt van ondernemerschap om deze move te maken. Zakelijk dikke pluim.
Maar dat interesseert mij eigenlijk niets. Als freak (en eind december ook als consument) ervaar ik dat ik nu voor eenzelfde hoeveelheid vuurwerk dit jaar veel meer betaal. Ik vind het nogal wat, die prijzen. Dit geldt met name voor nieuwe artikelen en compounds in het algemeen. Evo (Renaissance) en GBV (statement) zijn daar helaas geen uitzondering in. Voorgaande jaren werden nieuwe producten (bijv. Mega Willows) omarmt en massaal ingekocht (voor 115,- vorig jaar RickGAE). Nu laten veel freaks de Kingsmen bijvoorbeeld links liggen (149,- en een adviesprijs van 229,-!!!). De statement lijn idem dito. En hoe vaak lees ik dit jaar op het forum berichten als 'ik ga geen 169,95 voor een compound betalen'? Waar zijn al die 30mm 100sh cakeboxen van 80,- / 90,- in de freakacties (los van wat uitloop)? Nee bijna alle nieuwe cakeboxen liggen qua prijs (ruim) boven de 100,-
Niets dan respect voor de acties die een winkelier (al dan niet samen met de importeur doet), maar voor mij begint dit een soortgelijk verhaaltje te worden als bij Zena Belgie. Ook daar zie ik dat (nieuwe) artikelen echt fors zijn gestegen in prijs afgelopen jaren. Leuk dat er vervolgens een (zogenaamde) 25% korting is, maar puntje bij paaltje word ik er als consument niet beter van aan de kassa, integendeel. En ja er zijn gelukkig uitzonderingen gekeken naar importeurs (waarom lukt het hen wel om een prijsniveau te handhaven?) en freakwinkels.
Dat de ene consument erg gefocust is op prijs, got it. Dat de andere consument er gefocust is op kwaliteit, got it. Value for money (prijsperceptie) is echter de key. En ja, dat bepaalt iedere consument voor zich, en gelukkig maar. Onder freaks in het algemeen constateer ik echter wel toenemende mate dat die prijsperceptie verslechtert (logisch ook gezien de stijging van advies-/online-/freakprijzen bij sommige importeurs/merken).
Dus nee, ik maak me niet druk over de kwaliteit en wacht het moois waar Pangu weer mee gaat komen geduldig af. Dus ja, ik ben bezorgd over het prijsniveau van de nieuwe Pangu producten. En gelet op het bovenstaande heb ik daar alle reden toe.
Algemeen:
als de benzine duurder wordt of de zorgpremie stijgt, klaagt iedereen. Maar ik heb soms het idee dat het hier niet gezegd mag worden als binnen de vuurwerkwereld zoiets gebeurt. Dan 'moeten' we nog steeds dankbaar zijn.
PS:
- Dat Evo een demo organiseert voor 50 freaks is top. Ik was er ook en heb me prima geamuseerd. Ik snap alleen niet wat dit met de discussie te maken heeft? Rechtvaardigt het 1 het ander?
- Dat de 'man van GBV' meeleest juich ik alleen maar toe. Dat weerhoudt mij er echter niet van om te zeggen wat ik vind/signaleer. Het getuigt immers ook van ondernemerschap om naar je klanten te luisteren en op hun behoeften in te spelen. Wie weet steekt de man van GBV er nog wat vanop.
- Dat de 'man van GBV' meeleest juich ik alleen maar toe. Dat weerhoudt mij er echter niet van om te zeggen wat ik vind/signaleer. Het getuigt immers ook van ondernemerschap om naar je klanten te luisteren en op hun behoeften in te spelen. Wie weet steekt de man van GBV er nog wat vanop.
Kijk eens op Evolutionvuurwerk.nl.... Volgens mijn willen ze juist heel graag de freaks naar de winkels trekken aangezien er haast bij ieder artikel staat dat het een freak prijs heeft.Waarom zou de man van GBV op de behoeften van freaks in moeten spelen als ik vragen mag? Stel dat je totaal niet van die betreffende doelgroep afhankelijk bent. Waarom zou je dan naar die mensen moeten luisteren? Als die man van GBV nou zo afhankelijk van freaks zou zijn geweest, had men de website wel iets eerder geopend bijvoorbeeld.
Daarbij, de zelf benoemde freaks weten de weg naar de juiste winkels wel te vinden toch? Ik zie het potentiële probleem dan ook echt niet.
Kijk eens op Evolutionvuurwerk.nl.... Volgens mijn willen ze juist heel graag de freaks naar de winkels trekken aangezien er haast bij ieder artikel staat dat het een freak prijs heeft.
De samenwerking met Pangu en EVO lijkt me dan ook hele bewuste keuze en echt een poging om een nieuwe doelgroep aan te spreken.