[BREAKING] Pangu & GBV-WECO

Beste freaks

Ik snap sommigen negatieve reactie,s niet helemaal op dit topic?
Ik denk dat dit juist wel een juiste beslissing is op dit moment.
Als kleine importeur red je het niet meer op deze markt zo makkelijk denk ik.
En als je wilt groeien dan moet je wel een samenwerking aan gaan klein blijven is gewoon niet altijd een optie hoe mooi dat ook soms is om onderscheid te maken in de markt met je bedrijf.

Tevens liepen ze achter ze hadden geen compound nog in hun assortiment en deze heb je gewoon nodig als winkelier op de verkoopdagen daar is gewoon vraag naar.
Ik heb dit zelf ook mee gemaakt met de verkoopdagen afgelopen jaar in de winkel.
Klanten lieten het gewoon liggen en pakte een andere compound box hoe mooi de kwaliteit ook is van Pangu tuurlijk.

En dan even over de prijzen laten we wachten met roepen tot dat we wat weten nu al beginnen over prijs dat is niet eerlijk vind ik we weten nog niets en we roepen al iets over prijzen en kwaliteit kost nou eenmaal iets meer soms.

Ook wij hebben diversen actie,s gehad en dan nog niet gesproken over de St8ment actie ook hier is gbv leuk mee naar buiten gekomen en hier is genoeg door gekocht door freaks.

Tevens werden er op de demo van Evolution een hoop freaks uitgenodigd die mee liepen tussen de winkeliers en die overal gebruik van konden maken deze avond.
Ik vond dat het erg netjes geregeld was door beide partijen zowel door Evo als Gbv voor de freaks.

Ook de man van gbv leest mee op het forum en dit werkt toch niet postief laten we nu gewoon even af wachten en hopen dat pangu weer met compound terug komt op de markt en vernieuwing wat een hoop geld weer gaat kosten volgend jaar.
En zowel Bert als Arjan blijven over de kwaliteit gaan van het merk pangu.

Niet negatief bedoelt en ook niet als winkelier bedoelt maar gewoon vanuit Dennis beschreven zo als ik er naar kijk ook als een vuurwerkliefhebber.
 
Laatst bewerkt:
De meeste NL importeurs zitten toch al in Duitsland om zo hun markt te vergroten. Kunnen we in elk geval in Duitsland de NL spullen halen mocht er een algeheel verbod komen.:p Maar als het tot een algeheel verbod komt dan haal ik weer professioneel vuurwerk omdat het consumenten vuurwerk dan ook illegaal is in NL.


haha. Dat zal denk ik voor heel veel gelden. bij een totaaloverbod zal er heel veel prof geschoten worden met oud en nieuw denk ik. Bovendien wordt het dan iets voor het hele jaar door. Geen concentratie meer op oudjaarsdag. Er komt dan een hele nieuwe vuurwerkcultuur.
 
Beste freaks

Ik snap sommigen negatieve reactie,s niet helemaal op dit topic?
Ik denk dat dit juist wel een juiste beslissing is op dit moment.
Als kleine importeur red je het niet meer op deze markt zo makkelijk denk ik.
En als je wilt groeien dan moet je wel een samenwerking aan gaan klein blijven is gewoon niet altijd een optie hoe mooi dat ook soms is om onderscheid te maken in de markt met je bedrijf.

Tevens liepen ze achter ze hadden geen compound nog in hun assortiment en deze heb je gewoon nodig als winkelier op de verkoopdagen daar is gewoon vraag naar.
Ik heb dit zelf ook mee gemaakt met de verkoopdagen afgelopen jaar in de winkel.
Klanten lieten het gewoon liggen en pakte een ander compound box hoe mooi de kwaliteit ook is van Pangu tuurlijk.

En dan even over de prijzen laten we wachten met roepen tot dat we wat weten nu al beginnen over prijs dat is niet eerlijk vind ik we weten nog niets en we roepen als iets over prijzen en kwaliteit kost nou eenmaal iets meer soms.

Ook wij hebben diversen actie,s gehad en dan nog niet gesproken over de St8ment actie ook hier is gbv leuk mee naar buiten gekomen en hier is genoeg door gekocht door freaks.

Tevens werden er op de demo van Evolution een hoop freaks uitgenodigd die mee liepen tussen de winkeliers en die overal gebruik van konden maken deze avond.
Ik vond dat het erg netjes geregeld was door beide partijen zowel door Evo als Gbv voor de freaks.

Ook de man van gbv leest mee op het forum en dit werkt toch niet postief laten we nu gewoon even af wachten en hopen dat pangu weer met compound terug komt op de markt en vernieuwing wat een hoop geld weer gaat kosten volgend jaar.
En zowel Bert als Arjan blijven over de kwaliteit gaan van het merk pangu.

Niet negatief bedoelt en ook niet als winkelier bedoelt maar gewoon vanuit Dennis beschreven zo als ik er naar kijk ook als een vuurwerkliefhebber.

Mooi gesproken Dennis. En je hebt zeker gelijk, kleine ondernemers redden het gewoon niet dus het is meer dan een logische keus. Ik denk dat wij het ook gewoon jammer vinden om met de realiteit geconfronteerd te worden, dat Pangu het helaas niet op zichzelf kan redden. Want dat is ze echt 100% gegund. Ik denk dat het een beetje gemengde gevoelens oproept. Maar dat wanneer we volgend jaar weer de Garden Party boxen en de Smash boxen en de Colorful City kunnen kopen, dat we wel weer bij draaien.

Ik ook was trouwens uitgenodigd op de demo, heb een top avond gehad en heb het zelden zo georganiseerd gezien. Laten we volgend jaar afwachten hoe het verder loopt en dan oordelen. Wij beoordelen ook maar vanuit ons Freak oogpunt en niet vanuit zakelijk oogpunt, dat moet je ook niet vergeten.
 
Natuurlijk is dat allemaal top geregeld, maar uiteindelijk betaald de consument dat “goede geregel”. Dat zien we dit jaar al bij Evolution en dat is voor ons als freaks/liefhebbers jammer.
 
Er word gerept over kwaliteit kost nou eenmaal iets meer soms kijkend naar de huidige prijzen denk ik dat er al genoeg word gevraagt . Genoeg om winst te maken genoeg voor opslag import en de productie...
 
Er word gerept over kwaliteit kost nou eenmaal iets meer soms kijkend naar de huidige prijzen denk ik dat er al genoeg word gevraagt . Genoeg om winst te maken genoeg voor opslag import en de productie...
Bij Evolution zijn de adviesprijzen volgens mij niet extreem veranderd? De Mega Willow was bijvoorbeeld vorig jaar ook al 160, zie die nu in de Freakacties nog voor 130 voorbij komen. Alleen de Freakprijs is dus wat hoger.
Voor sommige producten is de prijs zelfs verlaagd, heb vorig jaar 20 euro betaald voor de Eccentric Shots, zie die nu overal voor 14,95 staan.
 
Ik ben sceptisch maar geef het wel een kans. Ben benieuwd of ze in 2020 met mooie, nieuwe producten komen en of deze qua prijzen enigszins gelijk blijven.
 
Dit vind ik toch wel zeer goed nieuws!
Pangu hoeft zich dan niet bezig te houden met de distributie/promotie en communicatie maar kan zich richten op productontwikkeling.

Ik ben zeer benieuwd wat er volgend jaar (hopelijk dit jaar) aan producten bij komt. De concurrentie met Evolution zal kostentechnisch wat lastiger worden, maar als van beide de kosten te hoog worden zal dit te merken zijn in de verkoopcijfers.

Nog een leuk feitje: Ik heb afgelopen jaren 20+ verschillende producten van Pangu gehad. Waarvan geen één tegen was gevallen. Dus als dat na de overname wel gebeurd, dan zij dat maar zo. Mijn vertrouwen hebben ze! :thumbsup:
 
Na de laatste posts voel me toch genoodzaakt om er nog even fel in te vliegen.

Allereerst: ik hou van Pangu. Al jaren, en ook volgend jaar! Onvoorwaardelijke liefde.

Ja, ik snap de ontwikkeling vanuit Pangu en GBV volledig, zoals ik ook in mijn post al zei. Zo werkt het in de (online) retailwereld bijvoorbeeld ook. De groten eten de kleinen op. Het getuigt van ondernemerschap om deze move te maken. Zakelijk dikke pluim.

Maar dat interesseert mij eigenlijk niets. Als freak (en eind december ook als consument) ervaar ik dat ik nu voor eenzelfde hoeveelheid vuurwerk dit jaar veel meer betaal. Ik vind het nogal wat, die prijzen. Dit geldt met name voor nieuwe artikelen en compounds in het algemeen. Evo (Renaissance) en GBV (statement) zijn daar helaas geen uitzondering in. Voorgaande jaren werden nieuwe producten (bijv. Mega Willows) omarmt en massaal ingekocht (voor 115,- vorig jaar RickGAE). Nu laten veel freaks de Kingsmen bijvoorbeeld links liggen (149,- en een adviesprijs van 229,-!!!). De statement lijn idem dito. En hoe vaak lees ik dit jaar op het forum berichten als 'ik ga geen 169,95 voor een compound betalen'? Waar zijn al die 30mm 100sh cakeboxen van 80,- / 90,- in de freakacties (los van wat uitloop)? Nee bijna alle nieuwe cakeboxen liggen qua prijs (ruim) boven de 100,-

Niets dan respect voor de acties die een winkelier (al dan niet samen met de importeur doet), maar voor mij begint dit een soortgelijk verhaaltje te worden als bij Zena Belgie. Ook daar zie ik dat (nieuwe) artikelen echt fors zijn gestegen in prijs afgelopen jaren. Leuk dat er vervolgens een (zogenaamde) 25% korting is, maar puntje bij paaltje word ik er als consument niet beter van aan de kassa, integendeel. En ja er zijn gelukkig uitzonderingen gekeken naar importeurs (waarom lukt het hen wel om een prijsniveau te handhaven?) en freakwinkels.

Dat de ene consument erg gefocust is op prijs, got it. Dat de andere consument er gefocust is op kwaliteit, got it. Value for money (prijsperceptie) is echter de key. En ja, dat bepaalt iedere consument voor zich, en gelukkig maar. Onder freaks in het algemeen constateer ik echter wel toenemende mate dat die prijsperceptie verslechtert (logisch ook gezien de stijging van advies-/online-/freakprijzen bij sommige importeurs/merken).

Dus nee, ik maak me niet druk over de kwaliteit en wacht het moois waar Pangu weer mee gaat komen geduldig af. Dus ja, ik ben bezorgd over het prijsniveau van de nieuwe Pangu producten. En gelet op het bovenstaande heb ik daar alle reden toe.

Algemeen:
als de benzine duurder wordt of de zorgpremie stijgt, klaagt iedereen. Maar ik heb soms het idee dat het hier niet gezegd mag worden als binnen de vuurwerkwereld zoiets gebeurt. Dan 'moeten' we nog steeds dankbaar zijn.


PS:
- Dat Evo een demo organiseert voor 50 freaks is top. Ik was er ook en heb me prima geamuseerd. Ik snap alleen niet wat dit met de discussie te maken heeft? Rechtvaardigt het 1 het ander?
- Dat de 'man van GBV' meeleest juich ik alleen maar toe. Dat weerhoudt mij er echter niet van om te zeggen wat ik vind/signaleer. Het getuigt immers ook van ondernemerschap om naar je klanten te luisteren en op hun behoeften in te spelen. Wie weet steekt de man van GBV er nog wat vanop.
 
Laatst bewerkt:
Bij Evolution zijn de adviesprijzen volgens mij niet extreem veranderd? De Mega Willow was bijvoorbeeld vorig jaar ook al 160, zie die nu in de Freakacties nog voor 130 voorbij komen. Alleen de Freakprijs is dus wat hoger.
Voor sommige producten is de prijs zelfs verlaagd, heb vorig jaar 20 euro betaald voor de Eccentric Shots, zie die nu overal voor 14,95 staan.

Nog even iets specifieker voor de Mega Willows. Deze heeft dit jaar een adviesprijs van 190 euro (+30 dus) en de gewone consument betaald daar online dit jaar 160 euro voor.

Het is echter niet fair om naar 1 artikel te kijken (hoewel dit wel een goed voorbeeld is). 1 artikel kan qua prijs namelijk per winkel verschillen, plus dat de levenscyclus van een product bijvoorbeeld ook een rol kan spelen, etc. Het gaat meer over het algemene beeld van een bepaalde lijn of importeur als geheel.

En nu ga ik dit topic niet nog langer vervuilen.

Lang leve Pangu!
 
Ik lees het gehele verhaal en haal het volgende eruit welke voor mij als liefhebber eigenlijk gewoon het belangrijkste is!!! Pangu gaat weer geproduceerd worden in de oorspronkelijke fabriek. Ik zie met alle liefde de Colorfull City en On the Beat als compound in de "oude" kwaliteit verschijnen...

De hele GBV discussie kan me persoonlijk gestolen worden daar ik hier geen mening over heb.

Pangu leeft that's the important part!!!
 
Dappere en zakelijk slimme zet. Zowel van GBV als van Evo en Pangu. Pangu krijgt een kans om door te leven (van Evo snap ik het niet helemaal?) en GBV haalt naast zijn eigen "massa-productie" lijnen als Pro-line en min of meer budgetmerken Weco en St8ment zo twee lijnen binnen met freakproducten. Een markt waar ze nauwelijks voeten in de aarde hadden.

Over de prijs en kwaliteit maak ik me weinig zorgen. Die moet in balans zijn. En als de prijs te hoog wordt of de kwaliteit te laag, dan koop ik wat anders. Zo simpel is het. Ik heb in de afgelopen jaren veelal mixen van merken gehad, simpelweg omdat ik weinig geef om het "merk". Het moet goed zijn, zowel kwalitatief als prijstechnisch. Of dat nou Lesli, Pangu of GBV is maakt mij weinig uit.
 
Na de laatste posts voel me toch genoodzaakt om er nog even fel in te vliegen.

Allereerst: ik hou van Pangu. Al jaren, en ook volgend jaar! Onvoorwaardelijke liefde.

Ja, ik snap de ontwikkeling vanuit Pangu en GBV volledig, zoals ik ook in mijn post al zei. Zo werkt het in de (online) retailwereld bijvoorbeeld ook. De groten eten de kleinen op. Het getuigt van ondernemerschap om deze move te maken. Zakelijk dikke pluim.

Maar dat interesseert mij eigenlijk niets. Als freak (en eind december ook als consument) ervaar ik dat ik nu voor eenzelfde hoeveelheid vuurwerk dit jaar veel meer betaal. Ik vind het nogal wat, die prijzen. Dit geldt met name voor nieuwe artikelen en compounds in het algemeen. Evo (Renaissance) en GBV (statement) zijn daar helaas geen uitzondering in. Voorgaande jaren werden nieuwe producten (bijv. Mega Willows) omarmt en massaal ingekocht (voor 115,- vorig jaar RickGAE). Nu laten veel freaks de Kingsmen bijvoorbeeld links liggen (149,- en een adviesprijs van 229,-!!!). De statement lijn idem dito. En hoe vaak lees ik dit jaar op het forum berichten als 'ik ga geen 169,95 voor een compound betalen'? Waar zijn al die 30mm 100sh cakeboxen van 80,- / 90,- in de freakacties (los van wat uitloop)? Nee bijna alle nieuwe cakeboxen liggen qua prijs (ruim) boven de 100,-

Niets dan respect voor de acties die een winkelier (al dan niet samen met de importeur doet), maar voor mij begint dit een soortgelijk verhaaltje te worden als bij Zena Belgie. Ook daar zie ik dat (nieuwe) artikelen echt fors zijn gestegen in prijs afgelopen jaren. Leuk dat er vervolgens een (zogenaamde) 25% korting is, maar puntje bij paaltje word ik er als consument niet beter van aan de kassa, integendeel. En ja er zijn gelukkig uitzonderingen gekeken naar importeurs (waarom lukt het hen wel om een prijsniveau te handhaven?) en freakwinkels.

Dat de ene consument erg gefocust is op prijs, got it. Dat de andere consument er gefocust is op kwaliteit, got it. Value for money (prijsperceptie) is echter de key. En ja, dat bepaalt iedere consument voor zich, en gelukkig maar. Onder freaks in het algemeen constateer ik echter wel toenemende mate dat die prijsperceptie verslechtert (logisch ook gezien de stijging van advies-/online-/freakprijzen bij sommige importeurs/merken).

Dus nee, ik maak me niet druk over de kwaliteit en wacht het moois waar Pangu weer mee gaat komen geduldig af. Dus ja, ik ben bezorgd over het prijsniveau van de nieuwe Pangu producten. En gelet op het bovenstaande heb ik daar alle reden toe.

Algemeen:
als de benzine duurder wordt of de zorgpremie stijgt, klaagt iedereen. Maar ik heb soms het idee dat het hier niet gezegd mag worden als binnen de vuurwerkwereld zoiets gebeurt. Dan 'moeten' we nog steeds dankbaar zijn.


PS:
- Dat Evo een demo organiseert voor 50 freaks is top. Ik was er ook en heb me prima geamuseerd. Ik snap alleen niet wat dit met de discussie te maken heeft? Rechtvaardigt het 1 het ander?
- Dat de 'man van GBV' meeleest juich ik alleen maar toe. Dat weerhoudt mij er echter niet van om te zeggen wat ik vind/signaleer. Het getuigt immers ook van ondernemerschap om naar je klanten te luisteren en op hun behoeften in te spelen. Wie weet steekt de man van GBV er nog wat vanop.

Ook jij krijgt een Amen van mij. Super onderbouwde reactie die de mening van veel liefhebbers representeert.

En vergeet ook niet; waar de 1 steken laat liggen op de markt, pakt de ander het weer op. Als ( om even een goed voorbeeld te geven in dit topic ) Evolution/Pangu te duur wordt in verhouding, dan stapt men over op een andere leverancier. We gaan de ontwikkelingen vanzelf meemaken. Ook ik heb dit jaar grotendeels voor totaal andere importeurs gekozen dan normaal. Broekhoff is in mijn ogen dit jaar de importeur die in dit gat springt ( prijs kwaliteit verhouding ). En ook Rubro en wie had dat nou gedacht 3 jaar geleden. Tegenwoordig levert iedere importeur op de Nederlandse markt echt goede kwaliteit, dus daar ligt de concurrentie al echt hoog.
 
- Dat de 'man van GBV' meeleest juich ik alleen maar toe. Dat weerhoudt mij er echter niet van om te zeggen wat ik vind/signaleer. Het getuigt immers ook van ondernemerschap om naar je klanten te luisteren en op hun behoeften in te spelen. Wie weet steekt de man van GBV er nog wat vanop.

Waarom zou de man van GBV op de behoeften van freaks in moeten spelen als ik vragen mag? Stel dat je totaal niet van die betreffende doelgroep afhankelijk bent. Waarom zou je dan naar die mensen moeten luisteren? Als die man van GBV nou zo afhankelijk van freaks zou zijn geweest, had men de website wel iets eerder geopend bijvoorbeeld.

Daarbij, de zelf benoemde freaks weten de weg naar de juiste winkels wel te vinden toch? Ik zie het potentiële probleem dan ook echt niet.
 
Waarom zou de man van GBV op de behoeften van freaks in moeten spelen als ik vragen mag? Stel dat je totaal niet van die betreffende doelgroep afhankelijk bent. Waarom zou je dan naar die mensen moeten luisteren? Als die man van GBV nou zo afhankelijk van freaks zou zijn geweest, had men de website wel iets eerder geopend bijvoorbeeld.

Daarbij, de zelf benoemde freaks weten de weg naar de juiste winkels wel te vinden toch? Ik zie het potentiële probleem dan ook echt niet.
Kijk eens op Evolutionvuurwerk.nl.... Volgens mijn willen ze juist heel graag de freaks naar de winkels trekken aangezien er haast bij ieder artikel staat dat het een freak prijs heeft.
De samenwerking met Pangu en EVO lijkt me dan ook hele bewuste keuze en echt een poging om een nieuwe doelgroep aan te spreken.
 
Kijk eens op Evolutionvuurwerk.nl.... Volgens mijn willen ze juist heel graag de freaks naar de winkels trekken aangezien er haast bij ieder artikel staat dat het een freak prijs heeft.
De samenwerking met Pangu en EVO lijkt me dan ook hele bewuste keuze en echt een poging om een nieuwe doelgroep aan te spreken.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik lees hier op het forum immers regelmatig dat de echte freaks al ruim voor november hebben besteld. Daarbij zijn deze GBV freakprijzen al jaren bekend als bliksemdeals. Bestaand concept, alleen een andere naam. Vanaf november en zeker vanaf begin december t/m de verkoopdagen, shopt de (online) doelgroep van GBV erop los.

GBV heeft geen baat bij freaks die het hele jaar door bestellen, dus daar wordt echt het marketingapparaat niet op aangepast. Neemt niet weg dat dealers deze ontwikkelingen alleen maar toejuichen natuurlijk. Met sterke merken als Pangu en Evolution in de schappen, is de kans op nieuwe klandizie groot en daardoor blijft GBV op zijn beurt weer interessant voor (nieuwe) dealers.
 
Back
Bovenaan