[BREAKING] Pangu & GBV-WECO

Of je er nou blij mee moet zijn... lijkt wel een grote buurt supermarkt te worden waar je zo alles vandaan kan halen. Schakelt zo alle kleine ondernemers uit. Zo komt er minder concurrentie!

Huppakee! Positief nieuws! Een van mijn favoriete merken. Ook dit jaar weer rond de 20 cakes van hun in mijn collectie. Benieuwd wat deze overname met de prijs gaat doen maar dat zien wij dan vanzelf.

Vind dit geen goed nieuws . Ben totaal geen fan van gbv weco vind het vaak matig en zwaar overprijst vuurwerk dus dit belooft ook weinig goeds

Evolution is er flink duurder op geworden, dat zal met pangu ook wel gaan gebeuren.

Fijn dat Pangu toch weer uit de (schijnbare) dood is opgestaan, maar ik vrees voor inderdaad dat Pangu Evolution achterna gaat. Vanuit de importeurs (vooral GBV) is een fusie ideaal, een grote afzet en ook nog eens relatief hogere prijzen en dus meer marge. Voor de freaks voorzie ik een achteruitgang: minder 'unieke' artikelen voor een duurdere prijs.

Daarnaast blijft het een vreemde combi: GBV Weco en Evolution/Pangu hebben/hadden een compleet tegenovergestelde marketingstrategie.

Laatst bewerkt:
Voor kwaliteit heb ik graag iets meer over. Evolution is nog steeds in de freakacties verkrijgbaar voor lagere prijzen als de normale verkoop, dus wat dat betreft hebben we denk ik weinig te klagen.

Het is de mannen van Pangu supergegund, het belangrijkste voor mij is toch de kwaliteit wat echt voor de naam Pangu staat en hoop dat er echt nog veel moois gaat komen. Lijkt mij dezelfde weg als wat Evo ingeslagen is. Hoop wel dat het niet al teveel met de prijzen gaat doen en denk dat de meeste freaks dat wel met me eens zijn...

Aan de ene kant ben ik inderdaad blij dat Pangu blijft bestaan, aan de andere kant deel ik ook de zorgen van velen hier, dat de mooie prijzen waarvoor dat kan/kon, wel eens tot het verleden kunnen behoren. Enfin, we gaan het meemaken. Product technisch blijft het hopelijk zo goed als het altijd geweest is.

Voor kwaliteit heb ik graag iets meer over. Evolution is nog steeds in de freakacties verkrijgbaar voor lagere prijzen als de normale verkoop, dus wat dat betreft hebben we denk ik weinig te klagen.

Vind je het heel vervelend als ik toch nog even klaag?
Het is namelijk compleet tegendraads. Vanwege schaalbaarheid kan men namelijk relatief goedkoper produceren en distribueren (=feit). Daartegenover staat dat de prijzen (in ieder geval bij Evo, los van de uitloop) behoorlijk zijn gestegen. Het is dus wel duidelijk wie de grote winnaars zijn in het verhaal. Ik ben vrij sceptisch en sta niet vooraan om dit soort ontwikkelingen te 'sponsoren'.

Niet helemaal te vergelijken maar ik zie het een beetje zoals in de craftbier wereld. Een leuke unieke rebelse brouwerij die bieren maakt zonder compromis. Die kleine brouwerij wordt opgeslokt door een grote speler als bavaria of heineken met de belofte dat alles hetzelfde blijft. 9 van de 10 keer komt er toch mannetje over de vloer die zich gaat bemoeien met de recepten, minder hop, goedkopere minder kwalitatieve mout, gewoon lekker aan alle parameters zitten om de winst te maximaliseren en uiteindelijk verkrijg je een bier dat toch aan kwaliteit verloren heeft en waarvoor je soms zelfs meer voor moet betalen terwijl je veel betere inkoopprijs kunt bedingen bij de leverancier. Zo werkt dat nu eenmaal en daarom sta ik niet meteen te juichen, laten we het eerst afwachten.

Niet helemaal te vergelijken maar ik zie het een beetje zoals in de craftbier wereld...

Leuke vergelijking die wat mij betreft grotendeels ook klopt: de pure liefhebber die al zijn passie in een product stopt versus de commerciële, snelle jongen die zijn targets moet halen.

Maar ook weer eens... eerst maar eens zien hoe het loopt. In ieder geval blij dat ze terugkomen, in welke vorm dan ook.

Back
Bovenaan