Bij welke winkel kocht jij de allereerste keer vuurwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met mijn ouders bij de Berko in Ede (later werd dat de Maxis), toen ik wat ouder werd bij Jacco en bij Otto's Snuffeldump ook allebei in Ede. En maar puzzelen met alle foldertjes want in Ede had je destijds heel veel verkooppunten!

Met mijn ouders bij de Berko in Ede (later werd dat de Maxis), toen ik wat ouder werd bij Jacco en bij Otto's Snuffeldump ook allebei in Ede. En maar puzzelen met alle foldertjes want in Ede had je destijds heel veel verkooppunten!
Grappig ben je ook opgegroeid in ede? Ik ook. Zelfs de DA op de bellestein verkocht vroeger vuurwerk

Boerenbond Rosmalen met m'n pa. M'n pa liet het grote werk altijd staan en ging voor een standaard meterpakket wat in mijn beleving megagroot was. Maar 1 of 2 keer mocht ik iets van Crown of Diamond collection uitkiezen. Man man man wat was ik dan trots. Heerlijke tijd......

Grappig ben je ook opgegroeid in ede? Ik ook. Zelfs de DA op de bellestein verkocht vroeger vuurwerk

Jaja, geboren en getogen. Als je erover nadenkt was het destijds eigenlijk niet meer normaal op hoeveel plekken het in de winkel werd gekocht. Inderdaad op de Bellestein, ook nog op de Lindehorst, volgens mij ook op het Rozeplein, zeker weten ook bij de Maxstein en bij Tuincentrum Kernhem. En volgens mij waren er nog meer.

Jaja, geboren en getogen. Als je erover nadenkt was het destijds eigenlijk niet meer normaal op hoeveel plekken het in de winkel werd gekocht. Inderdaad op de Bellestein, ook nog op de Lindehorst, volgens mij ook op het Rozeplein, zeker weten ook bij de Maxstein en bij Tuincentrum Kernhem. En volgens mij waren er nog meer.
Klopt idd toen hadden ze nog niet al die regels qua opslag enzo welke wijk woonde jij mischien kennen we elkaar

Dat was volgens mij de Hubo hier in het dorp, en die verkocht vooral Diamond Collection.
Voelde mij de koning te rijk met romeinse kaarsen, 90 shot matjes en Pearl potjes :cool:

Als kleine jongen mocht ik met mijn pa mee naar Lampenhuis Boor in Huizen, steevast nam pa altijd een meterpakketje. Dit ging door tot ik een jaar of 12 was want toen ging pa zelf verkopen :)

Denk of bij een winkel te Culemborg,die Diamond Collection verkocht,en die niet meer bestaat. Ik ben de naam kwijt,mischien dat mijn pa het nog weet.

Of in een kleine dorpse supermarkt,in waarschijnlijk zoelen of Kerk Avezaath lol. Weet nog dat de winkel Casper werdt genoemd. Omdat bij de winkelwagentjes,een afbeelding van Casper stond. Denk dat het een Spar was. Het dynasty pakketje,buiten de toegestaande verkoopdagen mee gekregen lol. Waarschijnlijk,was de verkoop,niet helemaal de bedoeling. Kwam gewoon uit het magazijn lol. Of er was wel een bunker,who knows. Bleeping lang geleden in iedergeval.

Hah ik ook, samen met ons pap en broers. Het geld wat we wilden besteden werd dan door hem verdubbeld, heerlijke tijd toen je nog lang aan het wikken en wegen was voor de vitrines met een beperkt budget. En hoe duur een mini sierpakketje was, met altijd teveel fonteinen.
Dagen met dat gele a4tje uitrekenen wat ie kon bestellen En met een hartslag van 200, van de spanning het trapje af om je bestelling op te halen. Heel dat gekleurde bonnetje nat van je zweethanden :)

Ik herinner me het nog goed,haha.
Het was in het dorp Velden,vlak bij Venlo,bij speelgoedwinkel Dora.
Ik moest 3 kwartier fietsen, was toen 16, en geloofde die mevrouw mn leeftijd niet-ik zag er toen nog best jong uit- en deed moeilijk.
Toch wat knallers en babypijlen en ander spul meegekregen, mits ik met mn pa de volgende keer terug zou komen zodat die mn leeftijd kon verifieren.
Mn ouders wisten niet dat ik ging halen, zij waren niet zo pro vuurwerk. Dus ik in alle vroegte op weg, en terug voordat ze opstonden. Natuurlijk hadden ze me door, maar dat hoor je jaren later pas als je echt groot bent haha.
Dat was in het jaar 1989, maar ik herinner me deze speciale gebeurtenis, alsof het vorige week was :-)

Ik zie mij zelf nog zo in die winkel staan, maar geen idee waar het was en wat de naam was. Bestaat al heel lang niet meer. Het was echt een heel klein winkeltje gewoon bij iemand op de boederij.

Voor mij begon het jaren geleden bij plaatselijke fietsenboer Piet de Vries tweewielers in Nieuw-Lekkerland. Ik mocht voor €15 vuurwerk uitzoeken. Na het zeer uitgebreid doorbladeren van de folders (volgens mijn moeder kende ik ze uit mijn hoofd) werd het een Familiepakket van Schuurmans, met daarin een vijftal simpele pijlen en wat klein spul zoals grondbloemen, Happiness en rotjes. Het pakket kostte doorgaans €12,50, dus voor de resterende 2,5 euro nam ik 50 grondbloemen en babypijltjes met fluit.

De rotjes waren het leukst! Mijn vader vond die altijd maar gevaarlijk dus ik mocht absoluut geen slof rotjes kopen. Ik herinner me nog goed dat ik die stiekem onderweg bij het inleveren van de bestellijst toch had aangekruist. Mijn ouders kwamen er achter en de slof ging alsnog niet door... Balen! :bonk:

Mijn eerste zelfgekochte (en betaalde) vuurwerk kocht ik bij Vuurwerk Goes in Werkendam. Mijn eerste Thunderkings! Wat een klappen...

Leuke herinneringen zo! :yes:

Het Familiepakket in kwestie:
Familiepakket.jpg

Laatst bewerkt:
Vroeger ging ik met mijn vader altijd naar een sigarenwinkel in Drachten. Die verkocht vuurwerk vanuit een garagebox onderin een flat aan de lange west. Daar kochten wij dan een familie pakket met pijlen, Romeinse kaarsen en fonteinen. Kon uren naar die oldschool labels turen als het vuurwerk bij ons thuis lag.

Mijn eerste eigen bestelling deed ik toen ik 11 jaar oud was bij de plaatselijk Milo, dat was destijds een snoep/tabakswinkel in het centrum van Drachten. Hiervoor had ik 3 maanden mijn zakgeld opzij gezet! Deze bestelling bestond uit een meterpakket, astronauten, fluitpijltjes en grondbloemen. Maakte dan altijd onder mijn bureau een hele etalage van het aangeschafte vuurwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan