Gezelligheids vuur tijdens oud en nieuw?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad, die lak/verf wat erop zit is zo verdwenen als de ton goed warm is.

Dit jaar bij mijn schoonouders vieren, tuin van 7000 vierkante meter. Groot kampvuur en genoeg stookplek.

Meerdere jaren tonnen gehad, maar ook gwn vuur op de straat. Boxen vliegen soms rete snel al in brand na gebruik!

Ik lees dat heel veel mensen cake's erin gooien als stookvoer na het afsteken ervan.
Controleert men altijd of alle bombettes af zijn gegaan dan? Lijkt me spannend als er een bombette in een vuurton afgaat

Ik lees dat heel veel mensen cake's erin gooien als stookvoer na het afsteken ervan.
Controleert men altijd of alle bombettes af zijn gegaan dan? Lijkt me spannend als er een bombette in een vuurton afgaat

Ik heb wel een paar keer cakes verbrand, heb het zeker gecontroleerd. Tot nu toe 1x iets tegengekomen wat niet af was gegaan. Dan ben je maar wat blij dat je het gecontroleerd hebt.

Ik gooi cake's of boxen nooit op het vuur, er zijn altijd wel wat bombettes die niet zijn afgegaan en die wil ik niet horizontaal door de straat hebben. Is me 1 keer overkomen dat we alle cake's bij elkaar hadden staan en die na een half uur vanuit het niet in lichterlaaie stond, kwamen best wat bombettes uit nog, dat wil ik voorkomen.

Hier ook al jaren een vuurton. Ik heb ook meestal wel 2 normale vuurkorven aan staan. Vind het echt sfeer verhogend een paar van die vuurtjes. Het nodigt ook mensen uit om gezzelig buiten te blijven.

Een mooie fik hoort bij oud en nieuw net zoals vuurwerk. Altijd 1 of 2 vuurtonnetjes voor de deur en tegen 12en gaan der op de parkeerplaats een stuk of 8 a 10 pallets de fik in.

Zeker sfeerverhogend. Zeker als je een hele avond buiten bent. Stoken, kijken naar anderen en er komen er altijd wel een paar buurten. Wij hebben dus altijd een vuurton staan, genieten!

Kennissen van mij hebben vaak één of meerdere vuurtonnen staan tijdens de jaarwisseling. Daar ga ik dan ook vaak naartoe om gezellig wat te stoken.

Hier een foto van de jaarwisseling 2015/2016, met 3 tonnen op een rij.
In de rechter ton zaten een paar zakjes Mystic Fire. :)
IcsxB4H.jpg

Eddy.

lijkt me wel erg mooi, om dat je je met dat koude weer toch even kan opwarmen bij zoon vuur ton. heb nu ook wel zin om bij een vuur ton te staan, het is echt koud!

Hier ook waarschijnlijk de vuurton en vuurkorf aan voor de gezelligheid. Later ook voor alle geschoten cakes. Scheelt weer opruimen de volgende dag:thumbsup:

Dit jaar gaan er bij mij 2 vuurkorven komen, nu maar hopen dat ze niet verkeerd neergezet worden zodat we alle rook in onze bakkes krijgen :D:D

Standaard altijd een vuurkorf voor het huis op de stoep, zodat iedereen ook lekker buiten blijft staan. :biertje:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan