Evolution Fireworks & GBV-WECO Vuurwerk B.V.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gefeliciteerd met deze stap voor beide partijen. Dit klinkt toch wel gewoon als een verkapte overname, het komt in beheer van GBV. Net als dat Vuurwerkmania los staat van Rubro, maar alles is wel in beheer van Rubro.

Ik hoop dat hiermee de koopkracht en de verkrijgbaarheid toeneemt, want extra verkoop zal ten goede kunnen komen aan de prijs van de producten.
Ik ben vooral benieuwd of de fabrieken en kwaliteit gelijk zullen blijven zoals aangegeven. En natuurlijk naar de nieuwe effecten, wellicht is GBV daar dan ook bij geholpen qua nieuwe producten en uitbreiding.

De blue strobe/glitter komt overigens al onder die naam op mijn wensenlijstje te staan, die wil ik dit jaar niet missen!

Betekent dit ook geen verplichte “bodemprijzen”meer? Dat de grote winkeliers in januari hun restpartijen EVO tegen de prijs aan kunnen bieden wat hun willen?

Betekent dit ook geen verplichte “bodemprijzen”meer? Dat de grote winkeliers in januari hun restpartijen EVO tegen de prijs aan kunnen bieden wat hun willen?

Of een einde aan de dump. GBV-Weco staat ook zelden in de uitverkoop. Los van dat je misschien veel meer verkooppunten houdt en dus minder "overhoud" (tenzij je de productie achtelijk veel groter kan maken)

Allereerst gefeliciteerd voor beide partijen bij deze overname. GBV/Weco is een zeer grote partij in de vuurwerkwereld en zal ongetwijfeld alle facetten van de markt goed kennen, dus wat dat betreft is het een zeer logische stap. Aan de andere kant is de stap ook vrij logisch, daar Evolution de laatste jaren bekend is geworden door kwalitatief goed vuurwerk.

Echter zal het in de toekomst uitwijzen of deze stap is wat ik, als freak, ervan hoop. Zal het de prijs/kwaliteit ten goede komen? Zal de verkrijgbaarheid verbeterd worden? Ik ben benieuwd naar de toekomst en wens beide partijen succes.

Laatst bewerkt:
Of een einde aan de dump. GBV-Weco staat ook zelden in de uitverkoop. Los van dat je misschien veel meer verkooppunten houdt en dus minder "overhoud" (tenzij je de productie achtelijk veel groter kan maken)

Precies dit dus, het zou dus ook zomaar het einde aan 'dump' prijzen kunnen betekenen. Dit zal afwachten zijn, gewoon alles op je af laten komen en we zien het vanzelf :)

Lijkt mij dat GBV niks over Evo's prijsbeleid te zeggen gaat hebben. Het is geen overname ofzo hè. Niemand die iets merkte van dat eerst Wolff de logistiek voor Evo deed. En dat lijkt het enige wat GBV voor Evo gaat doen: zorgen dat alles netjes op tijd in het land, in de bunkers en vanaf daar bij de dealers is. En daar zal net zo contractuele beloning van Evo naar GBV gaan als vroeger naar Wolff. Kwaliteit, dealers en prijsbeleid lijkt gewoon bij Evo te blijven. Niet zulke portemonneepaniek meteen, gij 'Olandertjes.

Lijkt mij dat GBV niks over Evo's prijsbeleid te zeggen gaat hebben. Het is geen overname ofzo hè. Niemand die iets merkte van dat eerst Wolff de logistiek voor Evo deed. En dat lijkt het enige wat GBV voor Evo gaat doen: zorgen dat alles netjes op tijd in het land, in de bunkers en vanaf daar bij de dealers is. En daar zal net zo contractuele beloning van Evo naar GBV gaan als vroeger naar Wolff. Kwaliteit, dealers en prijsbeleid lijkt gewoon bij Evo te blijven. Niet zulke portemonneepaniek meteen, gij 'Olandertjes.

Het geheel wat GBV gaat doen is toch wat uitgebreider als wat Wolff deed.
Zo zullen oa de dealers voort bezocht worden door mensen van GBV dit zegt Marchel zelf op 2.08 in de film van Pyrotorro.

Ik snap niet dat sommigen het over een overname hebben.
Maar ja, een purple pony is toch iets anders dan een purple peony.

Gefeliciteerd Marchel en Gilbert en jullie kunnen je meer concentreren op het echte vuurwerk werk.
En laat ze daar in Veenendaal maar eens zien wat mooi particulier vuurwerk is voor een goede prijs.
Daar zijn ze zo ondersteboven van, dat jullie GBV kunnen inlijven.... :wink: :blink:

In alle omschrijvingen onder die video's staat ook de site: "evolutionvuurwerk.nl" Dat zal wel de nieuwe Evo site worden via GBV, denk ik dan.

Ik hoop alleen niet dat er straks enkel GBV/Weco prijzen gehanteerd gaat worden. Wanneer zij de verkoop gaan overnemen dan zie ik het gebeuren dat je straks nergens meer bij één van hun verkooppunten echte freakprijzen meer kunt scoren. De meeste GBV/Weco verkooppunten verkopen dan ook enkel en alleen GBV/Weco en van die verkooppunten zie je eigenlijk ook niks van mooie prijzen (zelfs niet op dit forum).

In alle omschrijvingen onder die video's staat ook de site: "evolutionvuurwerk.nl" Dat zal wel de nieuwe Evo site worden via GBV, denk ik dan.

Dit is toch een super logische domeinnaam? Ongeacht de samenwerking met GBV-Weco?
Marchel heeft zelf dit domein geregistreerd zo te zien.

Ik hoop alleen niet dat er straks enkel GBV/Weco prijzen gehanteerd gaat worden. Wanneer zij de verkoop gaan overnemen dan zie ik het gebeuren dat je straks nergens meer bij één van hun verkooppunten echte freakprijzen meer kunt scoren.
Deze 'angst' deel ik ook een klein beetje. Al hoop ik dat een aantal bekende Evo dealers / partners toch hun(niet publieke) aanbiedingen zullen houden.

Dit is toch een super logische domeinnaam? Ongeacht de samenwerking met GBV-Weco?
Marchel heeft zelf dit domein geregistreerd zo te zien.

Nou ik dacht dus meer vanwege dat Evo toch altijd een andere domeinnaam had, voor zo ver ik weet. Dus vandaar dat ik dacht dat er een site kwam via GBV. Zoals je ziet dat ze daar verschillende sites hebben voor diverse lijnen, Proline of Weco bijvoorbeeld.

Maar we gaan het zien. :wink:

Ik denk dat er in eerste instantie niet al teveel paniek moet worden gemaakt.
Er zal wat betreft lage online prijzen mogelijk het e.e.a. kunnen gaan veranderen om de rust te behouden in de markt.
Wat betreft te hanteren freak prijzen zal de voorkeur zijn dit minder openbaar te hebben.
Dit is ook altijd van ons uit het advies geweest.
Dus gelieve geen paniek over prijzen want de liefhebbers hebben nooit adviesprijzen betaald en is dus altijd minder dan wat men normaliter zou moeten betalen.

gr
Marchel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan