[Fotoverslag] Container legen bij Rubro 4-7-2019

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Tijdens ons laatste bezoek hebben we het erover gehad dat het ons eens mooi leek om bij het lossen van een container te zijn om dat met de forumleden te kunnen delen. Vorige week ging ik daarom alweer vroeg op weg naar Rubro, ditmaal dus niet voor een bezoek op kantoor, maar een bezoek aan de opslag hal in Ochtrup, Duitsland.

Het was lastig te plannen, want het is onzeker wanneer de containers exact binnen komen. Woensdag 3 juli kreeg ik een app van Ruud dat er donderdag 4 juli een container binnen zou komen om 07:00. Ik was toevallig vrij en heb direct een bevestiging terug gestuurd dat ik langs zou komen. Wekker om 05:45 gezet, zodat ik op tijd was voor het lossen die dag.

Op weg naar de opslag
Ik was al eens eerder bij de opslag geweest, maar dat was jaren geleden toen deze nog in aanbouw was. Ik wist dus niet meer precies waar het was, maar dat 'probleem' was snel verholpen:

thumbnail_img_2720.jpg


thumbnail_img_2723.jpg


Zodoende was het snel gevonden en was ik iets na 06:30 bij het pand waar er direct 5 man hard begonnen te werken. Dit was duidelijk niet voor het eerst dat deze heren samen een container aan het lossen waren, want ze waren goed op elkaar ingespeeld, iedereen wist wat hij moest doen.

thumbnail_img_2724.jpg


thumbnail_img_2726.jpg


thumbnail_img_2725.jpg


Dat het belangrijk is dat de heren goed met elkaar samen kunnen werken, werd direct goed duidelijk, de container zat namelijk goed vol. Er zouden die dag 1.058 kartonnen geleverd worden. Het artikel wat mij het meest aansprak was de Transbomber, hiervan zaten er 200 dozen in de container wat dus neerkomt op 400 Transbombers.

transbomber.jpg


transbomber_5.jpg



thumbnail_img_2744.jpg


transbomber_6.jpg


transbomber_2.jpg


transbomber_4.jpg



Vocht in de container
Al snel werd duidelijk dat ook deze container last had van vocht. Op de bovenste dozen zijn grote kartonnen platen gelegd die het vocht tegen moesten houden en er werden tevens grote vochtvreters geplaatst in China, maar dit voorkwam niet helemaal dat er toch ook vochtige dozen tussen zaten.

De kartonnen die vochtig zijn worden er tussen uitgehaald en in aparte droog ruimtes gelegd. Na enige tijd controleren ze die en wordt er bekeken of ze in de verkoop gaan of dat ze daar niet voor bestemd zijn

thumbnail_img_2772.jpg


thumbnail_img_2784.jpg


thumbnail_img_2783.jpg


thumbnail_img_2778.jpg


thumbnail_img_2770.jpg


thumbnail_img_2728.jpg


thumbnail_img_2777.jpg


thumbnail_img_2775.jpg



Een enorme hal voor vuurwerk
Het verbaasde mij hoe snel dit allemaal ging. Binnen 2 uur was de gehele container geleegd, stond het vuurwerk geseald op pallets en waren diezelfde pallets netjes verwerkt in de enorme stellingen. Het is een enorme opslagplaats en alles is er netjes en gestructureerd.

thumbnail_img_2761.jpg


thumbnail_img_2767.jpg


thumbnail_img_2731_1.jpg


thumbnail_img_2764_679769.jpg


thumbnail_img_2803_1.jpg


thumbnail_img_2800.jpg


Om alles netjes te kunnen verwerken en weg te kunnen zetten, zijn er heel wat pallets nodig. Ik heb ze niet geteld, maar het zijn er heel wat.

thumbnail_img_2750.jpg


Als al het vuurwerk is uitgeladen moet er ook nog worden schoongemaakt. Je bent als importeur verplicht om de container netjes achter te laten, doe je dit niet, dan is de kans groot dat je een fikse boete krijgt.

thumbnail_img_2810.jpg


Kantoor van Rubro
Zoals jullie begrijpen, worden hier door het hele jaar en met name in december heel wat uren gewerkt. Voor het personeel is ook aan alles gedacht; een mooie grote ruimte waar pauzes worden gehouden, meer dan genoeg toiletten en er is zelfs een douche aanwezig. Ook stonden er bedden, zodat men niet naar huis hoeft en dus de maximale rust kan pakken tijdens de piekdagen.
Met man en macht wordt hier gewerkt zodat iedere winkelier zijn voorraad krijgt die wij vervolgens daar kunnen afhalen. Maar voordat het zover is, heeft het vuurwerk al een hele reis gemaakt en diverse handen gezien, hopelijk is dat door dit verslag weer een stukje duidelijker.

thumbnail_img_2808.jpg


thumbnail_img_2806.jpg



Ik wil Rubro Vuurwerk weer hartelijk bedanken voor de gastvrijheid, de tijd en de ruimte die er geboden is om zo voor de leden en bezoekers van het forum weer een leuk kijkje in de keuken te geven van een importeur.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor dit unieke inkijkje, erg leuk om eens te zien hoe dit allemaal gaat! Zonde van het vocht probleem trouwens, die bovenste dozen zagen er goed doorweekt uit.. zouden ze nog te redden zijn? :sad:
 
Leuk om te weten hoe het transport precies gaat. Verklaard ook het één en ander over vocht problemen bij producten die pas eind van het jaar geleverd worden.

Bedankt voor het verslag!
 
Gaaf verslag weer! Aardige hoeveelheid past er in zo’n container. Is er ook bekend hoeveel van dit soort containers Rubro importeert per jaar?
 
Heb zelf ook met containers gewerkt,bekend probleem inderdaad dat vocht,lastig te verhelpen ook.
Leuke unieke inkijk in deze wereld,mooi om te zien,hoe het allemaal in zijn werk gaat!
 
Heel gaaf dit verslag in combinatie met de foto's! Leuk om een stukje van de logistiek erachter mee te krijgen. Valt mij op de foto's op dat er twee verschillende versies van de 4 Seasons staan, eentje met 'De Event Box 4 Seasons' en de andere 'Event Box 4 Seasons', dus zonder het woordje De ervoor.
 
Leuk verslag, bedankt!!
Is het geen mogelijkheid om in China zeil ter grootte van de container over de bovenkant/zeikant te trekken? Zorgt er voor dat het vocht wat er binnenkomt langs de dozen loopt? Dubbele bodem in de container waar het water dan in kan vallen zou helemaal mooi zijn��
 
Zeker een super leuk verslag iets met een doek of zo af dekken grootste klapppen kan op vangen met dat vocht blijft een groot probleem
 
Gaaf verslag weer! Aardige hoeveelheid past er in zo’n container. Is er ook bekend hoeveel van dit soort containers Rubro importeert per jaar?

Dat zijn er heel wat, geen idee eigenlijk hoeveel. Ik zou ze niet willen lossen iig :wink:
 
Leuk om ook deze kant eens terug te zien in een verslag, dankjewel!

Is het geen mogelijkheid om in China zeil ter grootte van de container over de bovenkant/zeikant te trekken? Zorgt er voor dat het vocht wat er binnenkomt langs de dozen loopt? Dubbele bodem in de container waar het water dan in kan vallen zou helemaal mooi zijn��

Dit gaat helaas niet op.
Het is ook niet altijd vocht van buitenaf wat in de container komt, maar vooral condensvorming. Die container staat tussen 15.000 andere containers, dat regent niet zo eenvoudig in.

Er zijn geïsoleerde containers, maar daar wordt het vuurwerk wat te prijzig van :tongue2:
En alle extra handelingen IN de container kosten geld, materialen en ruimte... simpel rekensommetje wat ze gemaakt hebben.
 
Leuk om ook deze kant eens terug te zien in een verslag, dankjewel!



Dit gaat helaas niet op.
Het is ook niet altijd vocht van buitenaf wat in de container komt, maar vooral condensvorming. Die container staat tussen 15.000 andere containers, dat regent niet zo eenvoudig in.

Er zijn geïsoleerde containers, maar daar wordt het vuurwerk wat te prijzig van :tongue2:
En alle extra handelingen IN de container kosten geld, materialen en ruimte... simpel rekensommetje wat ze gemaakt hebben.

Het schijnt wel zo te zijn dat ze de containers met vuurwerk zo ver mogelijk voor- en bovenin zetten omdat in geval van brand dat zo min mogelijk problemen veroorzaakt.
 
Gaaf om zo'n inkijkje te hebben, Dankjewel!

Ongelooflijk om te zien hoe ontzettend veel vuurwerk en onbedoeld vocht uit zo'n container komt joh
 
Back
Bovenaan