De Chainthunder...

Status
Niet open voor verdere reacties.
De kwaliteit is inderdaad wel een stuk minder, daarom zou ik vooralsnog voor Bonbridge gaan. Ik heb ze er destijds toen ze op de markt kwamen (2 jaar terug ofzo) er al op gewezen dat ze er goed aan doen om aan de achterkant een lusje te laten zetten, waardoor je ze makkelijk op kan hangen.

Niet gebeurd zeker (ik heb het nu over die van Original) ?

Ophangen duurt de mat langer en iets minder geweld.
Neerleggen duurt korter maar dan heb je meer geweld.

Een verkoper zei mij dat als je hem ophangt meer geweld zou hebben dan dat je hem plat op de grond legt.
Hij zei dit omdat de grond de druk/geluid dempt van zo een Chainthunder.

Op zich komt het daar wel op neer. Iedereen met enigzins wiskundige/natuurkundige achtergrond weet hoe geluid zich verplaatst en dat geluid gewoon energie is.

Deze energie verspreid zich in alle richtingen tegelijk, in een bolvorm dus. Als de knaller op de grond ligt wordt (weerkaatsing daargelaten) onderveer de helft van die energie meteen omgezet in warmte in de grond. Als de knaller in de lucht afgaat is dit een stuk minder.

Ik geef zelf de voorkeur aan ophangen, maar dat verschilt uiteraard per persoon.

ehh sorry dat ik even binnenval :P
ehh mattenfreak moderator kunt u me vertellen hoe die nitraten soort kartonkleur met groene crepe papier en ook die andere met roze heten?
de roze heeft 1,7 gram knalkruid en de groene 2,0..:D

mvg,sigorta026

ehh sorry dat ik even binnenval :P
ehh mattenfreak moderator kunt u me vertellen hoe die nitraten soort kartonkleur met groene crepe papier en ook die andere met roze heten?
de roze heeft 1,7 gram knalkruid en de groene 2,0..:D

mvg,sigorta026
He sigorta026, dit is het topic over de nitraatmat oftewel chainthunder. Voor vragen over losse nitraten verwijs ik je naar dit topic. In de begin post staat zover ik even snel al kon zien de antwoord op je vraag:wink:

Heb deze vanavond in actie gezien en ik moet zeggen dat de Kwaliteit Uiterst Teleurstellend was. Geen tempo, matten die uitknalden. Nee, de CT500 van Bonbridge zuigt.

Goh, verschillende ervaringen. De CT60 liet veel achter, wat ik moest opruimen ivm veiligheid. De CT500 van Bonbridge, opgehangen aan boom, was ronduit geweldig om 00.00u. Er werden veel rollen afgestoken maar deze kwam er met gemak bovenuit, knalde constant en goed door met vrijwel geen weigeraars. Een topmat, wat een geweld. Heerlijk om eens gehad te hebben!

Heb deze vanavond in actie gezien en ik moet zeggen dat de Kwaliteit Uiterst Teleurstellend was. Geen tempo, matten die uitknalden. Nee, de CT500 van Bonbridge zuigt.

Jammer, hoorde vorig jaar al klachten over deze mat, ik had toen nog de oude serie van 2006 en die knalde perfect.
Zekers veel sissers en weg vliegende hulzen of niet?

Ik had die van Zena in een rood groene doos. Hij knalde 1 keer uit en het begin ging erg sloom waardoor hij zichzelf kapot knalde. Ik vond de ct60 vele male beter. Voor mij volgend jaar ook geen ct500 meer.
:bye:

Jammer, hoorde vorig jaar al klachten over deze mat, ik had toen nog de oude serie van 2006 en die knalde perfect.
Zekers veel sissers en weg vliegende hulzen of niet?

niet zo goed opgelet eerlijk gezegd, maar dat iemand een CT500 3x aan moet steken zegt denk ik wel genoeg. de 2006 versie was snel als ik het mij goed herinner ja, maar dit leek er dus totaal niet op. krijg ook van iemand te horen dat de versie van Original weer super snel is en dat de 240 schots versies rond de 3 seconden weg was, dat is dan weer het tegenover gestelde.

Ik had 2 500 schots Chainthunders bij Zena vandaan (Huang Long oid) maar ik vond ze erg tegenvallen, klappen waren maar een klein beetje harder dan een normale 100.000 klapper....
Volgend jaar wil ik een beter merk die wel hard knalt (welke) of gewoon 2 100.000 klappers :)

Hier kwam hij (Bonbridge CT) het eerste stuk wat langzaam op gang.
Eenmaal op gang was het echter een oorverdovend toppertje.

ik had er één uitgerold maar dat moet je dus ook niet meer doen want het tempo is gewoon ***. Hij klapte trouwens wel lekker maar er zat totaal geen geweld meer in. Had hem trouwens ook opgehangen aan een lantaarnpaal.

Ik had 4 CT 500's en 1 CT 240 in 1 mat gedaan. Ze waren van Zena, maar ik vond em uiterst goed gaan met een finale van 2x 500 en 1x 240! Een Topper.

Ik had er dit jaar maar 2 van Zena 2x 60sh.
Dit vond ik genoeg, aangezien ik meer sier wou halen, en een grote mat.

Maar ook ik vond ze erg goed gaan, nergens last van, behalve dat eentje helemaal uit elkaar viel.

Ik had de chainthunder 500 van onder naar boven aangestoken ging niet toen maar op de grond ging ook niet en toen heb ik hem maar aan het einde van een 100.000 klapper gelegt ging wel

Ik had de nitraatmat van zena dit jaar, groene knallers volgends mij. Zeer tevreden over, gingen allemaal (5st 500 versie) erg snel en vielen niet stil!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan