VWC Kroeg & Slowchat #51

Ik realiseer me dat ik weer naast de böllers zal grijpen,bah mijn knal budget komt pas de 21ste vrij.wilde dit jaar de funke böllers en de fireevent 1960 inslaan maar helaas bah.nou dan maar extra:biertje:

Nu op Radio 2 onderzoeken ze de luistervraag "waarom zijn het zo vaak fietsenmakers die vuurwerk verkopen?" Straks een antwoord, bellen ze wrs met een vw verkoper ofzo dus gauw ff inschakelen!

Geinig. Belden met een redacteur van fietsentijdschrift. Zal wel terug te luisteren zijn, ff zoeken later vandaag.

Wie is de burgermeester van Wezel?!

Ik heb even gezocht en kwam verschillende dingen tegen.

Wezel is een kerkdorp dat gelegen is op het grondgebied van de Kempense gemeenten Mol en Balen. Men spreekt over Mol-Wezel en Balen-Wezel. Het dorp is vooral bekend van de Nyrstar-fabriek en van het recreatiegebied Keiheuvel waar een natuurgebied van 60 ha, recreatie voor de kinderen en ook een vliegveld aanwezig is. Dit laatste is geschikt voor kleinere vliegtuigen. Men kan er een luchtdoop maken met een zweefvliegtuig. De Keiheuvel is eens per jaar ook het toneel van een motorcross-wedstrijd. Het Molse deel van Wezel telde op 31 december 2010 2700 inwoners, het Balense deel 2113 inwoners op 31 december 2007.

Het is opzich dus een interesant vraagstuk dat je stelt hier op de zondag middag, toevallig ook Moederdag, in belgië genaamt mamakesdag.

Wist je dat héél belgië vandaag Moederdag viert, behalve de provincie Antwerpen. Daar vieren ze het namelijk 15 Augustus. Al met al een vreemd verhaal dus.

Maar op de vraag wie de burgemeester van Wezel is kan ik je geen antwoord op geven..

vanavond maar eens mijn tripel karmeliet kaas aansnijden onder het genot van een tripel karmeliet

Een ijskoude Hertog Jan, klein bakje borrelnootjes, chill Spotify mixje en ondertussen een beetje random door het forum bladeren. Rustig zaterdagavondje zo. :biertje:

Back
Bovenaan