Vuurwerk uit de oude doos

Je hebt verschillende, 1 soort is met buskruit de ander met zilver kruit :)

Zilverkruit heb ik deze knallers nog nooit gezien. de samenstelling van het kruit verschilt veel onderling,maar niet alleen het kruit verschilt. de rotjes zelf ook zoals Gert, happines, al eerder schreef. het lont is ook verschillend, sommige knallers hebben grijd lont en de ander heeft weer visco. al met al zijn er door de verschillen veel uitvoeringen.

Leuk dat ook al die foldertjes voorbij komen! Is het wellicht een idee om daarvoor 'Folders uit de oude doos' te openen? Blijft het wat overzichtelijker misschien.

Heb weer even wat foto's gemaakt net. Kwam er achter dat ik iets had wat ouder was dan ik had verwacht. Als ik het goed heb begrepen wat betreft de jaartalvermelding van B.K.V. zouden deze uit 2004 komen:

IMG_2974.jpgIMG_2975.jpgIMG_2976.jpgIMG_2981.jpg

Heb weer even wat foto's gemaakt net. Kwam er achter dat ik iets had wat ouder was dan ik had verwacht. Als ik het goed heb begrepen wat betreft de jaartalvermelding van B.K.V. zouden deze uit 2004 komen:

Die zijn wel gaaf, vooral die linker 'tolletjes' behoorlijk vaak gestookt vroeger. Heb nog 3 andere varianten van deze doosjes, met een andere inhoud. Zal daar ook eens een foto van maken.

Die zijn wel gaaf, vooral die linker 'tolletjes' behoorlijk vaak gestookt vroeger. Heb nog 3 andere varianten van deze doosjes, met een andere inhoud. Zal daar ook eens een foto van maken.

Die linker 'tolletjes' zijn echt troep :bonk: Wel leuk dat ze nog grijslont hebben en een aantal jaartjes oud zijn, maar om te stoken is het niets. Bij het overgrote deel steekt het grijslont de rest van het tolletje niet aan. En als ze wel gaan vliegt het laatste stukje nog wel een onverwachte kanten op. Meestal gaat de inhoud van 5 doosjes tegelijk bovenop een sterretje en dan is het wel leuk stookvoer :p

Die rechter tolletjes ben ik veel groter fan van, die zijn echt super, draaien lang en goed rond en zien er prachtig uit met veel vonken/sterren die eromheen weg springen.

Weet in ieder geval dat er ook nog de Crackling Cracker is. Ben benieuwd wat de andere varianten ook al weer waren.

En nog een tweetal collectie foto's met daarop de Crown Supreme 5 (ik mis er blijkbaar al eentje :)) En een aantal van de Vuurwerkreus collectie.

IMG_0148.jpgIMG_0140.jpg

Weet in ieder geval dat er ook nog de Crackling Cracker is. Ben benieuwd wat de andere varianten ook al weer waren.

De Crackling Cracker inderdaad, en de Flying Bees (bijtjes) en Honey Bees (kleine grondbloemetjes).

Daarnaast had je ook nog de Ghost Light flitsertjes. Alle verschillende doosjes samen zaten in het Orange Box pakketje van BKV.

Idd, hier staan oa nostalgische folders opgeslagen! Nu we het toch over deze mooie site hebben, Ik zocht specifiek dit krantje van Lesli uit 1992 voor in mijn verzameling! Deze folder heeft een zeer hoge nostalgische waarde voor mij! Uit deze folder heb ik toen 100 gulden aan vuurwerk mogen bestellen en ik weet nog precies wat ik bestelde nu ik de plaatjes weer zie! De plaatselijke benzinepomp was toen Leslidealer en ik heb deze folder letterlijk binnenstebuiten gekeerd!

https://issuu.com/vuurwerkfolders/docs/1992-1993_nl_huisman_lesli

Dus, heb je deze folder nog en wil je die weg doen, ik heb er best wat centjes voor over!!!

Idd, hier staan oa nostalgische folders opgeslagen! Nu we het toch over deze mooie site hebben, Ik zocht specifiek dit krantje van Lesli uit 1992 voor in mijn verzameling! Deze folder heeft een zeer hoge nostalgische waarde voor mij! Uit deze folder heb ik toen 100 gulden aan vuurwerk mogen bestellen en ik weet nog precies wat ik bestelde nu ik de plaatjes weer zie! De plaatselijke benzinepomp was toen Leslidealer en ik heb deze folder letterlijk binnenstebuiten gekeerd!

https://issuu.com/vuurwerkfolders/docs/1992-1993_nl_huisman_lesli

Dus, heb je deze folder nog en wil je die weg doen, ik heb er best wat centjes voor over!!!

Mooi is dat, voor mij is dat de 1998 Diamond folder. Toen mocht ik voor het eerst vuurwerk kopen van mijn ouders van mijn zelf gespaarde zakgeld 30 of 40 gulden. Elke dag uren in die folder zitten staren, 100 verschillende lijstjes maken inclusief artikelen uitknippen uit de folder en dan allemaal naast elkaar leggen. Na 2 weken eindelijk een keuze gemaakt, komen m'n ouders je krijgt er van ons nog 25 gulden bij. Blij dat ik was maar hop begon het hele circus weer opnieuw

Back
Bovenaan