Fallas 2019 [Wie gaan er]

Enkele hotspots zijn:
Turia park. Hier zal je ongetwijfeld komen. Hier ligt ook de stad van de wetenschap. Ciutat de les arts sciensies. Erg imposant.

Rusaffa.
Veel mooie poppen en uiteraard de 3 grootste vw winkels, lichtstraat en veel horeca.

Placa ayuntamiento.
Uiteraard kom je hier ook denk ik zo. Mascleta plein en mooie gebouwen.

Placa de la virgin / -reina.
Eveneens mooie pleinen. Ook staat hier het maria beeld die wordt aangekleed met de vele duizenden (miljoenen?) Bloemen. Hier eindigd de laatste dagen ook de 'offrenda' (optocht/bloemenoffer). Dit is trouwens ook het oude centrum. Ook heb je hier de terres de serranos. Dit is de poort van valencia geloof ik.

La playa
Spreekt voor zich. Mooi uitgerekt strand, alleen zul je er tijdens fallas denk ik geen gebruik van maken, maar zeker leuk om even gezien te hebben.

Tja er zijn vast nog veel meer spots, maar die schieten me zo even niet te binnen.

Nb. Huur een fiets oid. Zullen je voeten erg fijn vinden, want alleen met dit lijstje al zul je wel even zoet zijn.

Enkele hotspots zijn:
Turia park. Hier zal je ongetwijfeld komen. Hier ligt ook de stad van de wetenschap. Ciutat de les arts sciensies. Erg imposant.

Rusaffa.
Veel mooie poppen en uiteraard de 3 grootste vw winkels, lichtstraat en veel horeca.

Placa ayuntamiento.
Uiteraard kom je hier ook denk ik zo. Mascleta plein en mooie gebouwen.

Placa de la virgin / -reina.
Eveneens mooie pleinen. Ook staat hier het maria beeld die wordt aangekleed met de vele duizenden (miljoenen?) Bloemen. Hier eindigd de laatste dagen ook de 'offrenda' (optocht/bloemenoffer). Dit is trouwens ook het oude centrum. Ook heb je hier de terres de serranos. Dit is de poort van valencia geloof ik.

La playa
Spreekt voor zich. Mooi uitgerekt strand, alleen zul je er tijdens fallas denk ik geen gebruik van maken, maar zeker leuk om even gezien te hebben.

Tja er zijn vast nog veel meer spots, maar die schieten me zo even niet te binnen.

Nb. Huur een fiets oid. Zullen je voeten erg fijn vinden, want alleen met dit lijstje al zul je wel even zoet zijn.

Neem eens een kijkje op www.fallasfestival.nl daar staat eigenlijk alle info op die je nodig hebt :)

Vergeet plaza ayuntamiento ook niet :wink: erg leuk daar rond 14.00 uur :D

Moet je wel uiterlijk tussen 12 en 13u zijn... kom je rond 14u dan ben je veeel te laat en sta je achteraan of erger in een zijstraat. Dan kan je het nwt zo goed op video kijken... zie je het nog beter ook :p

Klopt helemaal, wij zijn er altijd wel eerder dan 12 uur. Krukjes mee en lekker zitten ouwehoeren wachtend op de mascleta, heerlijk.

Klopt helemaal, wij zijn er altijd wel eerder dan 12 uur. Krukjes mee en lekker zitten ouwehoeren wachtend op de mascleta, heerlijk.

Pfff heb ik geen geduld voor, dit is ook echt waar ik tegen op kijk.
Is het om plusminus 13:15/13:30 uur dan al zo druk dat je je echt niet door de mensen menigte heen kan naar de hekken toe?

Als je echt aan het hek wilt staan moet je echt vroeg zijn. Neem je genoegen met iets verder weg kun je wel wat later komen. Het is overigens echt geen straf hoor, hapje en drankje mee en ren zonnetje op je kop ...

Pfff heb ik geen geduld voor, dit is ook echt waar ik tegen op kijk.
Is het om plusminus 13:15/13:30 uur dan al zo druk dat je je echt niet door de mensen menigte heen kan naar de hekken toe?

Uit mijn eigen ervaring, of je komt 1 uur van te voren of je kan beter niet gaan :).

Thanks voor de tips! Ik zag op foto's al de drukte bij het plein en dat is echt niet normaal. Minimaal een uur van te voren erheen gaan is dus een pré. Kan je daar ergens krukjes of wat dan ook ( goedkoop ) fiksen?

Ik wil minimaal een keer de mascleta op het plein hebben meegemaakt, maar vanwege de drukte ga ik toch liever de overige keren naar straatmascletas. Is hier ook al een tijdschema van bekend en precieze locaties?

Duidelijke taal, je ervaart het heel anders als je vooraan staat dan dat je tig mensen voor je heb staan.
Ik weet wat te doen, je moet er wat voor over hebben:D

Ligt er ook natuurlijk aan op welke datum....voor de 16e is het sowieso wel minder druk iig....maar rustig nooit. :D

Thanks voor de tips! Ik zag op foto's al de drukte bij het plein en dat is echt niet normaal. Minimaal een uur van te voren erheen gaan is dus een pré. Kan je daar ergens krukjes of wat dan ook ( goedkoop ) fiksen?

Ik wil minimaal een keer de mascleta op het plein hebben meegemaakt, maar vanwege de drukte ga ik toch liever de overige keren naar straatmascletas. Is hier ook al een tijdschema van bekend en precieze locaties?

Hou er wel rekening mee dat er op het begin nog niet heel gek veel straat mascleta's zijn. Pas de laatste 2 dagen is het pas echt de moeite om het plein over te slaan vind ik.

Voor de mensen die liever de drukte willen gaan ontwijken op de 19e. Er komt een hele grote mascleta in het noorden van Valencia (levante stadion) op de 19e. Hier werken een flink aantal casals aan mee en zal een spektakel gaan worden.

Hou de pagina van Fallas Fans en Fallas Festival in de gaten de komende tijd :)

Back
Bovenaan