Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

• Nee, te klein risico op letsel

Stemmen: 15 11,0%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

Stemmen: 4 2,9%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

Stemmen: 32 23,5%
  • Ja, bij alle stookmomenten

Stemmen: 68 50,0%
  • Nee, staat suf

Stemmen: 17 12,5%

• Totaal stemmers
    136
  • Peiling gesloten .
Ik draag sinds 2 jaar met oudjaarsdag een vuurwerkbril, vorig jaar heb ik ook voor al mijn gasten (+-25pers) brillen gekocht (deze werden ook netjes gedragen wat ik niet verwacht had). als het fout gaat en ze hebben hun bril niet op heb ik er in ieder geval alles aan gedaan.

Altijd, en iedereen die komt kijken raad ik het ook sterk aan

Ik draag sinds 2 jaar met oudjaarsdag een vuurwerkbril, vorig jaar heb ik ook voor al mijn gasten (+-25pers) brillen gekocht (deze werden ook netjes gedragen wat ik niet verwacht had). als het fout gaat en ze hebben hun bril niet op heb ik er in ieder geval alles aan gedaan.

precies t zelfde hier, was echt verbaasd, maar blij dat iedereen ze opdeed!

Vraagstelling kan beter zijn: Wie draagt er GEEN vuurwerkbril, ik altijd, ogen zijn me teveel waard en een ongeluk zit in een klein hoekje.

Ook hier is er een bril voor iedereen beschikbaar, De kinderen moeten hem op en de volwassenen bepalen zelf of ze er 1 pakken of niet.

Hier ook genoeg voorraad voor alle omstanders. Moet er niet aan denken dat iemand door mijn vuurwerk een oog verliest. Dus iedereen die komt kijken bied ik een vuurwerkbril aan. Niet iedereen wil die hebben. "Oké, dan niet, maar als er wat gebeurt moet je niet bij mij komen huilen en is het je eigen idiote schuld."
Het is nog nooit gebeurt dat iemand daarna niet alsnog een bril op zette. Bovendien, als iedereen er al eentje op heeft wordt je juist vreemd aangekeken als je dat niet hebt.

Check ! Hier ook hele avond/nacht gedragen. Met dit weer ook geen problemen met beslaan o.i.d gehad.

hier sowieso continu op het hoofd gehad en grotendeels ook gewoon op. Soms niet als het even door de kleine mot regen of het wat minder zat niet. Maar je hebt eenmaal op heel veel cakes altijd eentje die laag klapt of kan omvallen. Dus gewoon op zo ding. En ze ook gegeven aan de kleine kinderen die bij de buren waren. En ze daarvoor goed uitgelegd waar ze moeten staan en hoever er vanaf etc.

Uiteraard ook de hele dag opgehad samen met de kids en vrienden die hier waren. Ook nog een paar aan buren uitgedeeld voor hun kids, vonden ze geweldig en werd enorm gewaardeerd.

Zeker, als vuurwerkfreak moeten wij immers het goede voorbeeld geven. Daarnaast voelt het ook wel
Logisch, komt zo ontzettend veel zooi uit de lucht vallen.

Uiteraard bril op, als je één keer een kleistopje tegen je hoofd hebt gehad weet je genoeg: je oog is direct blind met zo'n voltreffer. vindt mn eigen bril zelfs te weinig bescherming, heb dus zo'n overzet bril. Als de avond vordert vergeet ik 'm zelfs binnen af te zetten. Ik hou niet van die goedkope brilletjes, die zitten niet lekker en hebben vaak een optische vervorming van heb ik jou daar. Koop één keer een goede en wees zuinig op het 'doorkijk gedeelte'; maak geen krassen.

72570300.jpg

Deze is het, zijn veel meer modellen: https://www.veiligheidsbrillen-basiq.nl/uvex-super-otg-9169-overzetbril-p-2657.html

Altijd op en lastig brandbare kleding en muts.
Inmiddels heb ik zoveel van die brillen verzameld dat vrienden en familie die buiten staan er ook een hebben,

Ooit een keer een betonstop tegen m'n hoofd aan gekregen, zo'n anderhalf centimeter boven mijn ogen. Een week lang met een ei op m'n voorhoofd rondgelopen, sindsdien draag ik altijd een vuurwerkbril, puur omdat ik me beseft heb hoeveel geluk ik toen gehad heb...

Nee. Vind een vuurwerkbril echt overrated. Alsof er ooit iets gebeurd. En het zijn maar dure dingen.

Triest.....

Kijk dat je geen bril opdoet moet je zelf weten maar het gevaar een beetje lopen bagatelliseren en zo'n hersenloze reactie neerzetten heeft niemand iets aan.

Dus mag hopen dat je een grapje maakt.

Back
Bovenaan