Postenhandel nord

Opvallend dat bijvoorbeeld Evo’s Limited Edition 2 hier 50 euro kost, die prijs were niet gehaald in freak acties volgens mij. Hoe kan het in Duitsland dan zoveel goedkoper in losse verkoop? Natuurlijk hoeft de winkelier hier minder kosten te maken, maar voor Evo lijken mij de kosten gelijk. Dan vind ik 80% verschil met Nederland (in de vrije verkoop 90 euro) wel erg groot.

Of zijn dit prijzen ná 1 januari 2019? Ik kan me haast niet voorstellen dat men deze prijzen hanteert zo vlak voor oud en nieuw.

Opvallend dat bijvoorbeeld Evo’s Limited Edition 2 hier 50 euro kost, die prijs were niet gehaald in freak acties volgens mij. Hoe kan het in Duitsland dan zoveel goedkoper in losse verkoop? Natuurlijk hoeft de winkelier hier minder kosten te maken, maar voor Evo lijken mij de kosten gelijk. Dan vind ik 80% verschil met Nederland (in de vrije verkoop 90 euro) wel erg groot.

Of zijn dit prijzen ná 1 januari 2019? Ik kan me haast niet voorstellen dat men deze prijzen hanteert zo vlak voor oud en nieuw.

Dit zijn de prijzen van december 2018, website is nog niet geüpdatet naar 2019. De winkel heeft een fors oppervlak in een winkelcentrum, liepen misschien 20 man personeel rond. Dus er worden flinke kosten gemaakt. Je kan mij niet wijs maken dat een gecertificeerde /gekeurde bunker met sprinklerinstallatie dit prijsverschil verklaard. Op de freakprijzen wordt nog steeds goed verdient, en ik gun het winkeliers heus.

Hier is alles veel strenger als daar dus veel minder kosten voor de winkeliers in Duitsland en volgens mij is ook de btw maar 6 ipv de 21% hier.

Dit zijn de prijzen van december 2018, website is nog niet geüpdatet naar 2019. De winkel heeft een fors oppervlak in een winkelcentrum, liepen misschien 20 man personeel rond. Dus er worden flinke kosten gemaakt. Je kan mij niet wijs maken dat een gecertificeerde /gekeurde bunker met sprinklerinstallatie dit prijsverschil verklaard. Op de freakprijzen wordt nog steeds goed verdient, en ik gun het winkeliers heus.

Naast dat de kosten van bunker enz veel lager zijn (vergis je niet wat dat kost) zijn bijna alle belastingen lager in duitsland + personeelskosten zijn lager. Het leven is er in alles goedkoper, tanken, boodschappen, drank, horeca enz. Een ondernemer hoeft dus ook minder winst te maken om goed te leven. Daar tegenover staat dat duitsers minder verdienen. Voor ons is het dus vooral mooi meegenomen

We gaan hier 28 of 29 December heen, ben wel nieuwsgierig. Kan er wel een verslag van maken met wat film beelden.

Het gaat ook om de ervaring, t'is toch anders dan je bestelbon inleveren, spullen inladen en weer weggaan zoals in Nederland. Als je even tankt (super/euro98 1,24) en wat drank inslaat wordt het al gauw aantrekkelijk om een dagje Duitsland te doen.

Inderdaad tis de beleving/ervaring in dit geval. Wat heerlijk om zo te mogen winkelen . Denk als niemand zou kijken ik er een duik op neem:yes:
Mooi DUITS-funke spul, drank erbij halen, evt. Sigaretten en tanken dan heb je een hele leuke dag :thumbsup:

Viel me op dat er veel produkten plotseling op uitverkocht stonden oa van Gaoo.
Na wat verder zoeken blijkt dat ze niet zozeer allemaal uitverkocht zijn als wel uit de handel genomen.
Er is momenteel niets meer te bestellen van Gaoo, Evolution, Katan, Klasek en Pyrofactory.

Las later op het Duitse vuurwerkforum dat dit waarschijnlijk te maken heeft met Lagergruppenzuordnung welke uitgegeven wordt door de Bam. Op dat forum nog veel speculatie en onduidelijkheid. Hopelijk komende week meer opheldering.
Dit geldt overigens niet alleen voor Postenhandel maar blijkbaar zijn alle artikelen zonder LGZ overal voorlopig uit de handel genomen. (in Duitsland). Bijvoorbeeld bij Roder is ook niks meer van Evolution en Gaoo te bestellen.

Heb zelf ook wat Hammer Single Shots en Klasek produkten besteld maar denk niet dat deze uitgeleverd gaan worden.
Postenhandel reageert altijd snel en met veel openheid op feuerwerk-forum en verklaarde met een mail naar klanten te komen zodra er definitieve duidelijkheid komt.

Back
Bovenaan