[Stelling] Nog vuurwerk kopen in de januari acties ?

Dat is juist dé tijd om goedkoop bewezen kwaliteit aan te schaffen met zekerheid van voorraad! En met name de cakes en boxen/compounds zullen volgende jaarwisseling nog niet verboden zijn om restpartijen van uit te reiken :)

Oh gemeentelijk verbod...kan hier best met die bagger GL...als het verkocht wordt, wordt het gestookt en anders fiets ik wel wat verder...

Ik zie het hier nog niet gebeuren, een verbod.

Wel ga ik anders bestellen volgend jaar, omdat we 2019-2020 anders gaan vieren. Dus vooral pijlen en echt showstelers kopen, in plaats van "vooravondproducten".

Dit jaar was de eerste bestelling midden januari, zal volgend jaar precies hetzelfde zijn. Mij lijkt niet dat een burgemeester een hele stad kan verbieden, laat staan te handhaven. En alle vuurwerkwinkels met voorraad dan, gaat de gemeente die voorraad opkopen voor een eventuele show. Ik wil het allemaal wel zien of er echt een verbod gaat komen

Ik ben dan benieuwd waar jullie deze bestellingen plaatsen? Heb dit nog nooitgedaan maar je zal het maar ruim op tijd doen.. :)

Ik heb een tweetal producten in mijn hoofd zitten die ik voor de jaarwisseling 2019-2020 weer in mijn collectie wil hebben. Mochten deze in de verkoop komen dan ga ik ze zo snel mogelijk bestellen om er zeker van te zijn dat deze er staan voor mij op 28 december. Dat zijn de Eccentric Shots en Showtails. Van beiden heb ik nog over van afgelopen jaarwisseling maar deze producten waren van ongekende kwaliteit.

Ik heb een drietal producten in mijn hoofd zitten die ik voor de jaarwisseling 2019-2020 weer in mijn collectie wil hebben. Mochten deze in de verkoop komen dan ga ik ze zo snel mogelijk bestellen om er zeker van te zijn dat deze er staan voor mij op 28 december. Dat zijn de Eccentric Shots, Showtails en de EVO Bomber.

Van die eerste twee heb ik gelukkig nog wat over en de bomber wil ik dit jaar ook zekers proberen.

Als er ooit een algeheel verbod komt, dan verwacht ik dat dit minimaal 1 jaar op voorhand wordt aangekondigd om de branche tegemoed te komen. Zij zijn immers al weer vrij vroeg in het jaar bezig voor het nieuwe seizoen én zitten met voorraad in de bunkers.

Waar ik wel een beetje huiverig voor ben, hoe staan de vuurwerkwinkels er financiëel voor. Bij een eventueel faillisement ben je je geld kwijt, want betalen moet vrijwel altijd direct. Zelf bestel ik niet groots meer in het begin van het jaar, daarmee kan je je neus behoorlijk stoten is bij mij al eens gebleken. Ik kies een enkele topper uit en zorg dat ik alvast een goed afhaalblok kan kiezen. Om 3 uur ‘s nachts mijn vuurwerk ophalen zie ik niet meer zo zitten. Wel lekker rustig.

Ik heb de laatste jaren het idee dat freakacties later in het jaar (soms nog heel laat) betere deals hebben dan in januari. Daarbij gaat een algeheel verbod echt niet plotseling uit de lucht vallen. Dat zou dus voor mij geen reden zijn.

Helemaal mee eens. En aangezien je geen garantie hebt dat je al je producten krijgt en van 2018 of eerder zie ik het niet meer zo. We gaan t zien wat de acties dit jaar brengen......

Helaas niet echt Januari sales in de buurt,
Maar het zou mij er niet van weerhouden producten aan te schaffen.

Door de discussie laat ik me niet tegenhouden. Die is er al jaren en ik denk nog steeds niet dat het zo'n vaart zal lopen. Voor een landelijk verbod is er geen draagvlak en de economische schade (voor de verkopers) is te groot om dat er in 1 jaar doorheen te jassen. In je eigen gemeente voel je het wel een beetje aan denk ik. In de grote steden speelt het allemaal wat meer misschien. Ik woon wel in de randstad, maar in een dorp. Hier geen vuurwerkvrije zones, geen gezeur, geen angst voor een lokaal verbod.

Misschien dat ik toch niet in januari al ga bestellen, maar dan vooral omdat afgelopen jaar de aanbiedingen in september en oktober (en zelfs nog november, black friday) ook nog heel interessant waren! :)

Vanochtend terwijl ik aan het werk ben gewoon mijn eerste bestelling gedaan;)

Wil nu maandelijks het een en ander bestellen! Gewoon iedere maand een ander project!

Helaas voor mij niet, we hebben gisteren de zomervakantie geboekt en moest al gelijk betalen. Als er echt betere acties komen, dan die ik tot nu toe heb gehad. dan zal ik het zeker bestelling plaatsen.

De eerste 500 euro zijn alweer gespendeerd. Ik laat me niet gek maken! Desalniettemin bestel ik dit jaar minder dan afgelopen jaar, maar dat heeft niks met het “dreigende” einde vuurwerkfestival te maken.

Ik ben altijd bang dat ik als ik nu voor een paar honderd euro bestel en de winkel gedurende het jaar failliet gaat, ik naar mijn dikbetaalde vuurwerk en centen kan fluiten...:bye:

Denk dat het met het vuurwerk verbod wel los loopt voorlopig. Ik hou natuurlijk wel het nieuws in de gaten om op de hoogte te blijven van eventuele vuurwerkvrije zones of gemeenten met een algeheel verbod in de regio. Zit er ook serieus over na te denken om vlak over de grens bij Arnhem een vakantie huisje te boeken om daar te kunnen stoken.

De hele discussie over een vuurwerk verbod houd mij in ieder geval niet tegen om in Januari te beginnen met bestellen. Voordeel van in januari al beginnen met bestellen is dat je de kosten wat meer kan uitsmeren. Tot nu toe 2 bestellingen geplaatst, eind van de maand volgt nummer 3

Tja wat zal ik zeggen .
Wat betreft die hele politieke verhaal rond vuurwerk is het even aanzien hoe dat zich gaat uitpakken
Ik laat me daar niet door beïnvloeden wat dat betreft .
Wat ik eerder belangrijk vind is dat het geld niet alleen maar op hoeft te gaan aan vuurwerk .
Er zijn zat andere dingen doe ook de aandacht moeten hebben hoor .

Back
Bovenaan