(Kleine) Singleshots per 2018 eruit.

Ik heb de laatste tijd geruchten gehoord dat het vorig jaar dan gaat gebeuren, iemand die daar een bevestiging van kan geven?

Had eigenlijk gehoopt dat dit plan in de ijskast zou verdwijnen. Maar als het alleen de BPN importeurs betreft ga ik goede zaken doen met Cafferata.

Vorige jaar zal het niet meer gebeuren! :wink:

Bij mij is niks bekend dat volgend jaar de single shots er uit gaan!

De kleine single shots waren DE vervanging voor het illegale knalvuurwerk, deze verbieden/verbannen, hoe je t ook noemt, is de domste zet die je maar kan bedenken. De illegale handel zal hierdoor toenemen omdat er geen legale alternatief bestaat. Nu zal ik er zelf weinig van merken want koop al jaren geen single shots meer, maar voor de jeugd is dit echt een domper.

Maar t word nu dus weer uitgesteld?

Kan me niet voorstellen dat dit gaat gebeuren, zijn ook weer redelijk wat importeurs met nieuwe single shots en die gaan dat eventuele risico niet op zoeken.

Kan me niet voorstellen dat dit gaat gebeuren, zijn ook weer redelijk wat importeurs met nieuwe single shots en die gaan dat eventuele risico niet op zoeken.

Volgens zijn de nieuwe artikelen wel merendeels grotere single shots, naar desondanks, kan me inderdaad niet voorstellen dat ze het gaan riskeren.

Zoals omepje al meldt, importeurs kopen GROOT in en willen echt niet(zoals de babypijltjes etc etc) met dozen aan aan producten blijven zitten die onverkoopbaar zijn. Wel zie ik een soort van verschuiving naar grotere single shots, vind ik persoonlijk alleen maar TOP! Zeker gezien dat vuurpijlen ook onder "de loep" zijn.

Vuurwerk zal in mijn ogen voorlopig echt niet verboden worden, de schatkist(belasting) is een goudmijntje voor ook de Groen Links gekkies. Verwacht wel meer -vuurwerk verboden locaties- zoals 't centrum van steden en bijvoorbeeld kinderboerderijen etc. Kunnen we wel mee leven toch! :yes:

Uit betrouwbaren bron.
De importeurs kunnen tot feb 2019 kleine single shots nog importeren.
Dan december 2020 is het een uitloop product .

Loco

zoveelste gastje die in 10 posten weer niks zinnigs heeft gepost buiten dit. Als dit zo was had vast een importeur zijn mond wel voorbij gepraat zodat er bijvoorbeel een run zou onstaan en ze nog een keer flink kunnen inslaan en verkopen.

Al het kleine vuurwerk zal uiteindelijk wel verboden worden. Hebben we allen de pakketten en grote compound nog.

Het probleem is het jonge grut, dat moet leren hoe wél met vuurwerk om te gaan, en dat in de puberteit altijd doet door het eerst te doen zoals het níet moet. Dat ga je niet verhinderen, dat is opgroeien. afgelopen dagen hele tassen met dozen shocks over de balie zien gaan. Haal dat weg, waarmee moeten ze dan spelen en leren met vuur om te gaan...? Juist, met het huidige social media krijgen ze altijd hun hand op illegaal spul en die dealers malen er niet om of het te zwaar is voor die jochies..en de instanties krijgen nooit grip op die handel.

Versoepelen, niet verbieden. Mensen blijven mensen, jeugd blijft jeugd. Als er in het volk behoefte is aan iets, moet je het versoepelen, niet verbieden. Dan heb je heel wat geld en mankracht over om te focussen op het verkeerde gedrag en misbruik.

Het probleem is het jonge grut, dat moet leren hoe wél met vuurwerk om te gaan, en dat in de puberteit altijd doet door het eerst te doen zoals het níet moet. Dat ga je niet verhinderen, dat is opgroeien. afgelopen dagen hele tassen met dozen shocks over de balie zien gaan. Haal dat weg, waarmee moeten ze dan spelen en leren met vuur om te gaan...? Juist, met het huidige social media krijgen ze altijd hun hand op illegaal spul en die dealers malen er niet om of het te zwaar is voor die jochies..en de instanties krijgen nooit grip op die handel.

Versoepelen, niet verbieden. Mensen blijven mensen, jeugd blijft jeugd. Als er in het volk behoefte is aan iets, moet je het versoepelen, niet verbieden. Dan heb je heel wat geld en mankracht over om te focussen op het verkeerde gedrag en misbruik.

Zo is dat. Jeugd vindt wel wat anders om mee te klooien. Baby pijltjes weg, Romeinse kaarsen weg.... Single shot misbruik. Single shots weg... En dan?

Je moet die dingen gewoon duurder maken. Is de drang om er onbeperkt mee te kloten ook veel kleiner. Dan wordt het een dure grap. De minimale prijs was ook het probleem bij de pijltjes en kaarsen. Dat nodigt uit tot misbruik. Het zal er wel op uit draaien dat de kleinere single shots verdwijnen en de grotere, zoals bijvoorbeeld de Defender van Wolff, blijft bestaan.

In de Volkskrant van 31 december reageert Leo Groeneveld namens de bracnche op de verplichte vuurpijlenstandaards. Aan het einde van het stuk zegt hij:”ik hoop staatssecretaris Van Veldhoven ervan te overtuigen om vanaf volgend jaar (2019 dus) de single shots te verbieden. Hiet valt veel profijt te halen, veel meer dan bij de lanceerstandaards”.
Dus we weten nu wat er waarschijnlijk gaat gebeuren. Ik blijf het een onbegrijpelijke strategie vinden van de Leo Groeneveld.

Back
Bovenaan