Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit jaar was het bij mij te druk.
Dat wil zeggen teveel mensen op straat en dus teveel "rondvliegend" vuurwerk.
Erg mooi natuurlijk maar totaal niet veilig waardoor je steeds op je hoede moest zijn.

Komend jaar wrs op andere locatie O&N vieren

Wachten tot 00.30 uur met afsteken van de boxen is goed bevallen. Volgend jaar weer, maar dan wel ook nog wat losse cakes erbij voor de afwisseling.

die kleine klote cakes lekker in de winkel laten staan ook al zijn ze nog zo goed voor die 3/4 euro :D Komen alleen nog maar dikke cakes en blokken in de kleintjes gun in een ander.

We hadden dit jaar met onze vriendengroep meer vuurwerk dan ooit. Erg van genoten !
Gedurende de avond wat klein spul en een mini projectje gedaan.

Wat goed is bevallen
- veel verschillende producten waardoor je goed verschillen kon zien
- ook veel grote cakes om het van klein naar groot op te bouwen
- eerst kijken en genieten na 12 uur, pas later zelf beginnen waardoor je langer geniet
- op goede afstand stoken
- omstebeurt stoken om ook van een grotere afstand te kunnen genieten
- vrijwel niet filmen om alles goed mee te krijgen

Wat we waarschijnlijk anders willen doen
- wat minder van de duitse aldi/lidl, alleen de goede cakes
- daardoor dus meer vuurwerk halen/bestellen in de nederlandse winkels
- goede salute, fluit en waaier cakes (hadden we dit jaar minimaal)
- goede cakebox(en) en/of compound
- leuk doorlont project bedenken, en combinaties van cakes om tegelijk af te steken
- meer filmen (liefst door iemand anders) om toch terug te kunnen kijken :)

Minder losse cakes en meer tijd nemen voor het voorbereiden... Helaas zijn een aantal projecten niet goed gegaan omdat ik alles te snel wou.

Komend jaar wil ik op 31-12-2019/1-1-2020 in Londen staan om daar het vuurwerk vast te leggen.
Lukt dat niet wil ik alleen maar betere foto's kunnen maken en veel meer vuurwerk hebben.
Verder verliep alles goed namelijk, weinig te klagen!

Komend jaar wil ik op 31-12-2019/1-1-2020 in Londen staan om daar het vuurwerk vast te leggen.
Lukt dat niet wil ik alleen maar betere foto's kunnen maken en veel meer vuurwerk hebben.
Verder verliep alles goed namelijk, weinig te klagen!

Zijn wij ook eens geweest met O&N.
Wij stonden precies tegenover de London Eye langs de Theems.
Dit was echt een prachtige show!

Alleen na afloop is het bijna niet mogelijk om in een metrostation te komen, zo druk is het..
We hebben toen 5 kilometer moeten lopen voordat we bij een metrostation kwamen waar we wel mee konden.

Maar desalniettemin, heel erg mooi om mee te maken..

Misschien het lont verlengen zodat ik meer tijd heb om iets meer afstand te nemen.
Beter voor mijn nek.

Je kan ook een cursus achteruitrennen volgen.
Zo kun je toch je cake bekijken tijdens het rennen en ook beter voor je nek....

ik ga denk ik dit jaar maar eens voor wat meer 'losse' cakes. gewoon een x aantal big 19 assortimenten en wat 20/25 shots assortimenten kopen. deze zijn mij dit jaar zeer goed bevallen.
verder 3 grotere boxen voor 12 uur.

Dit jaar voor het eerst naar duitsland geweest om vuurwerk te halen. erg gezellige trip met vrienden maar echt een meerwaarde qua vuurwerk is het niet vind ik zelf.

Tijdgebrek waardoor niet alles af is gekomen zoals ik wou.

Afstand was echt super bij mij (pak en beed 35 meter en erg blij mee (electronisch)).

Show met blokken om 00:10 perfect maar toch volgende keer wachten tot 00:20/00:30 (hoewel het erg tof was om te zien dat de hele buurt om mij heen stopte met afsteken van vuurwerk toen ik begon)

Meer cakes in de vooravond, had er maar 7 (400/500 gram) en dat was echt te weinig.

Niet voor sluitingstijd toch nog shoppen, weer 140 aan te duur prul spul weg.

camera's op statief klaarzetten, de mensen die zouden filmen hebben echt niets gefilmd (Zwart beeld doordat ze niet meer aan het richten waren) of zijn het gewoon domweg vergeten.

Hele jaar door een beetje op het forum rondhangen om meer informatie en advies te kunnen lezen.

Alles is eigenlijk goed gegaan:
- Goede variatie
- Mooie cakeboxen
- Klein en groot spul
- 00:00 afgewacht en iets later begeonnen

Wel puntje:
- Geen geld wegdragen voor vuurpijlen. Lightyear was prima maar al de ball/shellrockets gingen veel te hoog, zonde.

Ik ben dit jaar eindelijk door de gigantische voorraad aan klein categorie 1 en 2 spul heen. Volgend jaar alleen nog maar siercakes voor de vooravond en een aantal boxen voor 00:00.
Verder ben ik dit jaar een fan geworden van de grote singleshots, dus daar zullen er volgend jaar ook meer van gekocht worden. Stooklocatie was perfect en heb geen klachten gehad dus daar hoeft niets aan veranderd te worden.

Gisteren dacht ik nog "volgend jaar koop ik ietsje minder" maar ik heb me alweer bedacht:), het was precies goed zo, alles weggestookt en een tevreden gevoel aan over gehouden.

Wellicht neem ik wat minder gokjes met nieuwe cakes, hoewel wat verrassingen leuk blijven.
En ik koop wat meer Shell Pack bolpijlen (VWM), die zijn mij goed bevallen.

Komend jaar wil ik graag zelf budget hebben! :) Ondanks dat ik een fantastisch oud en nieuw heb gehad is het toch ook wel heerlijk om vroeg in het jaar al iets te bestellen, zodat je er al een hele periode naar kan uitkijken. Nu was het voor mij een verrassing wat ik de 29e ging krijgen en dat stookt toch anders of zo :)

O ja, mijn stooklocatie was perfect voor mij, maar moet wel een achterschot maken want heb waarschijnlijk een raam van een school kapot laten gaan door een cake die geklapt is. Stond een 10 meter van een school af maar weet niet 100% zeker of het mijn schuld is geweest. :shocked: Ik zit nu ook in twijfel of ik daar nog heen moet gaan.

O ja, mijn stooklocatie was perfect voor mij, maar moet wel een achterschot maken want heb waarschijnlijk een raam van een school kapot laten gaan door een cake die geklapt is. Stond een 10 meter van een school af maar weet niet 100% zeker of het mijn schuld is geweest. :shocked: Ik zit nu ook in twijfel of ik daar nog heen moet gaan.

Is je show gefilmd?
Ik ben wel benieuwd eigenlijk..:biertje:

Qua inkoop eigenlijk niets te klagen. 25 kg regeling is wel klote, dus moest 3 locaties bezoeken om me vuurwerk op te schieten. Dat was teveel gereis. Dan maar wat minder.

Ik ga volgend jaar lekker op een rustige locatie schieten. Zoveel randdebielen in de straat gezien die gevaarlijk doen. Werd haast uitgelachen omdat ik een vuurwerkstandaard gebruik en vuurwerkbrillen uitdeelde. beter safe than sorry toch? Sfeer was gewoon niet zo gemoedelijk om 12 uur en dat vond ik echt jammer.

En wil lekker de ruimte hebben, helft van de filmpjes zijn eigenlijk mislukt omdat ik te dichtbij film.

Dit jaar eigenlijk niet zo kunnen genieten, dus kijk alweer uit naar volgend jaar.

Laatst bewerkt:
Mits de stooklocatie het volgend jaar toe laat wil ik graag een wat groter showtje neer zetten. Dit jaar voor het eerst een showtje gefakkeld en dat is heel goed bevallen. Stond een mannetje of 80 te kijken en alleen maar leuke reacties gehad. Het vooravond spul is ook prima bevallen, genoeg om af en toe even wat af te kunnen steken en ook nog wat aandacht aan de visite te kunnen geven! Was hier überhaupt een gezellig sfeertje, op een paar koekebakkers na die zonder te kijken nitraten van het balkon stonden te gooien terwijl wij beneden aan het BBQ'en waren.. trek mensen die zo omgaan met vuurwerk zo slecht! :mad: Geef mij dan maar degene in de straat die op een open plek 'veilig' 4 inch shells stond te schieten.

Aankomende jaarwisseling wil ik meer vóór 00.00 afsteken, zodat het om je heen lekker rustig is. Ik merkte dat het meeste publiek er na drie kwartier toch wel een beetje klaar mee was, en dan vind ik het zelf toch ook minder leuk om te stoken.

Ook schiet ik na het stoken van losse cakes/dozen altijd een soort palletfinale op het veldje aan het eind van de straat. Hiervoor ga ik eens goed nadenken hoe dit makkelijker kan. Zowel het vervoeren naar het veldje toe als het beter voorbereiden zodat ik op het veld minder tijd kwijt ben aan het aansluiten van ontstekers etc.

Voor de rest heb ik me voorgenomen om door het jaar heen actiever te blijven op het forum en de freaksites goed in de gaten te houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan