[2019] Dealers in NL gezocht voor Funke en Luypaers

Weet niet of hier veel winkeliers om staan te springen. Onze vrienden komen langs, paar potjes meenemen om te testen. Kans op afkeur is natuurlijk aanwezig........ tot de grond. En dan moet je als winkel je verkochte funke artikelen ruilen tegen andere producten of het geld terug geven. Tuurlijk lijkt het me mooi voor de Nederlandse markt. En zo heeft zena België toch nog een vinger in de pap. Want wie gaat er dan nog naar België.

wie gaat er dan nog naar belgie??? al die schapen die beweren dat in belgie alles stukke goedkoper is en alles veel mooier en beter knalt ook al is het het zelfde product... Het gros van de belgie gangers snapt er geen klote van die weten eigenlijk niet eens waarom ze naar belgie gaan. Ja omdat de buurman ook gaat en zegt dat alles beter is in belgie

wie gaat er dan nog naar belgie??? al die schapen die beweren dat in belgie alles stukke goedkoper is en alles veel mooier en beter knalt ook al is het het zelfde product... Het gros van de belgie gangers snapt er geen klote van die weten eigenlijk niet eens waarom ze naar belgie gaan. Ja omdat de buurman ook gaat en zegt dat alles beter is in belgie

En dat zeggen ook nog meer schapen over de Duitse supermarkten, het knalt harder en het is mooier en veel goedkoper. Hoeveel mensen ik nog hoor zeggen, ach dat Nederlandse vuurwerk is veel te duur enz.

Rowy vuurwerk of Vuurwerk Almere haven :idea: Zal wel lekker dichtbij zijn iig

Almere Haven heeft zich aangemeld. Ben er zelf wel blij mee al is het natuurlijk afwachten wat het prijsniveau word. Ben eigenlijk nog meer benieuwd hoe de producten gaan presteren, zal toch e.e.a. aangepast moeten worden om aan de NL regelgeving te voldoen. Hoop dat het niet al te veel invloed gaat hebben op de burst en spreiding

Almere Haven heeft zich aangemeld. Ben er zelf wel blij mee al is het natuurlijk afwachten wat het prijsniveau word. Ben eigenlijk nog meer benieuwd hoe de producten gaan presteren, zal toch e.e.a. aangepast moeten worden om aan de NL regelgeving te voldoen. Hoop dat het niet al te veel invloed gaat hebben op de burst en spreiding

Precies dit! Ik hoop zelf ook echt dat de kwaliteit gewaarborgd kan blijven, dan heb je Funke spul! Dan maar beetje hoger schieten zodat de sterren niet de grond bereiken. Ik denk dat dit het grootste probleem zal zijn in Nederland. Prijstechnisch zal het afwachten zijn...
Er is genoeg mogelijk op de Nederlandse markt, kijk maar naar Evolution en Pangu.

Qua dealers hoop ik dat ze mooi verspreid liggen, voor zowel mijzelf als de andere liefhebbers en de liefhebbers die niet de mogelijkheid hebben op een rit van 100km+

Het lijkt mij een goede ontwikkeling op de Nederlandse markt en één die de concurrent in Nederland onbedoeld zeker naar een hoger niveau zal brengen! Ik smul er nu al van om te denken aan een `Fermata 100-A 100sh 30mm cakebox` om een voorbeeld te noemen, maar blijf wel... realistisch qua prijs. Zal er zeker geen 140/150 voor neerleggen om maar wat te noemen.

Benieuwd wat dit zal brengen voor ons qua andere Nederlandse importeurs, de lat zal alleen hoger gelegd worden (moeten worden...)! Anders is de keuze makkelijk gemaakt... Funke... mits de prijs oké is van Funke.

Ik rij zelf liever naar Belgie voor Funke. Zoals boven genoemd, kans op afkeur en gezeik in Nederland is groot.

Ondanks dat ik benieuwd ben naar deze ontwikkeling, had ik liever gezien dat Zena eerst hun eigen winkels vol gooit met Funke voordat ze gaan fungeren als tussenpersoon. In Duitsland leek het Funke spul binnen te komen gedurende het seizoen, maar bij Zena kwamen diezelfde producten niet.

Luypaers had veel brandende delen die naar beneden komen... kans op afkeur is wel heel groot.

Ik rij zelf liever naar Belgie voor Funke. Zoals boven genoemd, kans op afkeur en gezeik in Nederland is groot.

Tenzij België minstens 270km weg is,zie ze hier graag ergens in het noorden van nederland verschijnen,alleen is het inderdaad de vraag,wat de prijs gaat doen,net zoals afkeur en dergelijke..

Ben bang dat Funke in ons buurlanden alles af gaat stemmen op de "Nederlandse markt" waardoor alle effecten flink minder zullen zijn (of hoger).

Lijkt me sterk dat Funke speciaal voor Nederland een speciale batch maakt (minder) en dat de enige echte wel in Duitsland en België verkocht worden.

Ben bang dat Funke in ons buurlanden alles af gaat stemmen op de "Nederlandse markt" waardoor alle effecten flink minder zullen zijn (of hoger).

Lijkt me sterk dat Funke speciaal voor Nederland een speciale batch maakt (minder) en dat de enige echte wel in Duitsland en België verkocht worden.

of gewoon de dingen die op het randje zitten hier niet aanbieden, die 20 rgams pijlen kunnen hier prima in nl en ook dikke cakes die geen effecten tot de grond hebben.

Luypaers heeft een slappere burst dan een goed Evo blok.... dan snap je wel waarom ze naar Nederland komen.

Dat zal wel meevallen. Ik gok dat men simpelweg kijkt naar haalbare producten en een plan B heeft voor eventuele afkeur: Duitse en Belgische markt. Een label in zowel Duits als Nederlands is een kleine moeite.

Men zal selecteren wat wel en niet haalbaar is voor NL markt. Dus funkenweiden zoals in DE...neuh...Blättertanz, nee al waren de andere pijlen volgens mij goed NL-fähig. Original zal wel goed uitkijken hier niet teveel risico te nemen met Funke. Dus op sommig vlak (hangend goud, harde burst) zal men hier teleurgesteld (moeten) worden. En ik vrees de prijzen, en vraag me af of herr Funke freakshops/acties ziet zitten...

Sterker nog, Lesli zit ertussen. Zena heeft hier niks mee van doen.
Dit is natuurlijk goed nieuws voor mensen uit het westen maar voor de mensen aan de grens totaal niet interessant. Zolang Zena zelf blijft stunten met de prijzen zullen zij altijd stukken voordeliger zijn.
Het zal ook lastig zijn om mee te gaan met zaken als Runge en Vuurwerkduitsland aangezien zij rechtstreeks bij Funke afnemen. Ik vermoed namelijk dat Zena vooral als tussenpersoon gaat fungeren.

Verder vind ik het een erg goede ontwikkeling. Voornamelijk om de Nederlandse importeurs weer op scherp te zetten. Er is namelijk geen enkele importeur die kan tippen aan de kwaliteit van Funke. Het bewijst ook wel dat we niet allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ik vraag me overigens wel af of de man(nen) achter Funke niet simpelweg met minder marge genoegen nemen.

Back
Bovenaan