EOD maakt honderden kilo's vuurwerk in woning onschadelijk

Ik vind niet dat er veel verschil is tussen 8 huishoudens die 25kg per huishoudens zelf aanschaffen of dat ik alles aanschaf en verdeel onder 8 huishoudens. enige verschil is dat ik alles betaal :p

Dat kan wel zo zijn maar er zijn compound boxen die 65 kilo wegen, hoe zou je dat dan doen?

Tis gewoon zo krom als de pest hier in Nederland, doorlonten mag niet maar compounds vliegen als broodjes over de toonbank.
Echt balen voor deze gozer, een heel jaar hobby en veel geld naar de klote.

Het kan zo inderdaad. Strikt genomen heb je alsnog 200 kg voorhanden als je om 12 uur met je zooi buiten staat. :bonk:

Nou, in principe is het zo dat ze je persoonlijk niks kunnen maken wanneer je met een paar man en een stapel vuurwerk buiten staat (op straat, niet op je erf). Want hoe gaan ze hard maken wiens eigendom het is? Het ligt immers niet in je huis.

Dat kan wel zo zijn maar er zijn compound boxen die 65 kilo wegen, hoe zou je dat dan doen?

Stel ze controleren dan, en ze zien je met 1 of 2 grote 25+ kg boxen, dan kijken ze naar de hoeveelheid en och denken ze dan, “ het zijn er maar twee”. Geen probleem heb je dan, denk ik.

Zijn verdeeld of meerdere delen van max 25 kg

Dan zou iedere winkelier effectief mee naar buiten moeten gaan om te controleren of er 3 mensen met 3 voertuigen zijn. Anders is zowel de winkelier als koper in overtreding i.v.m. overschrijding maximale gewicht. Even de compound ontleden. Oh wacht, dat mag ook niet.

Dan zou iedere winkelier effectief mee naar buiten moeten gaan om te controleren of er 3 mensen met 3 voertuigen zijn. Anders is zowel de winkelier als koper in overtreding i.v.m. overschrijding maximale gewicht. Even de compound ontleden. Oh wacht, dat mag ook niet.

Zo zou het eigenlijk volgens de wet die er is wel moeten ja! :bonk:

is een groote bang makerij en groepje van geken is zelfde aleen de media maakt groot haha en zal wel melding geweest zijn van jarloerse buurman die zelf niet kan betalen en misgund en gezeght heb is ilegaal daarom was ed er bij hoor snappen zelf ook nog wel beetje verschil van boxen dus een overdrefen stukje wat elk jaar terug keerd wees niet zo bang en geniet gewoon van dagen

Zijn verdeeld of meerdere delen van max 25 kg

Een compound is toch 1 x aansteken, dus dat betekend dat deze professioneel is doorgelont en gekeurd.
Hoe ga je deze dan in delen vervoeren?

Ontlonten mag ook niet, want dan ben je aan het modificeren, wat dus verboden is...

Daarbij zit het meeste gewicht in het papier, klei en ijzeren kooien van de compounds en/of cakeboxen.
Waarom niet een max. kruidregel van 25 kilo.

Ik vind het nog niks, maar dat is beter dan max. 25 kilo van het totale gewicht.
Dat gaat nergens over...

VB" Je mag maximaal een halve liter alcohol drinken totale gewicht, ongeacht of het in een plastic beker zit of in een dubbelwandige gietijzeren vaas" :bonk:

Wel erg sneu dat deze persoon alles kwijt is. Vooral omdat het hier gaat om legaal vuurwerk, maar wie gaat er nou 150 kilo in 1 auto stoppen. Ik zie hier foto's met auto's voorbij komen hier op VWC die stampvol zitten waar de dozen boven de ramen uitsteken. Dit is natuurlijk vragen om problemen. Er zijn mensen die alle winkels bezoeken zonder te lossen. Er hoef onderweg maar 1 persoon te zijn die jou kenteken noteren of die een foto maakt met zijn mobiel van de auto en dit aan de politie doorgeeft en je heb een probleem.

Een compound is toch 1 x aansteken, dus dat betekend dat deze professioneel is doorgelont en gekeurd.
Hoe ga je deze dan in delen vervoeren?

Ontlonten mag ook niet, want dan ben je aan het modificeren, wat dus verboden is...

Daarbij zit het meeste gewicht in het papier, klei en ijzeren kooien van de compounds en/of cakeboxen.
Waarom niet een max. kruidregel van 25 kilo.

Ik vind het nog niks, maar dat is beter dan max. 25 kilo van het totale gewicht.
Dat gaat nergens over...

VB" Je mag maximaal een halve liter alcohol drinken totale gewicht, ongeacht of het in een plastic beker zit of in een dubbelwandige gietijzeren vaas" :bonk:

Er zijn geen compound boxen van 65kg. Er zijn wel boxen van 25+kg die bestaan uit meerdere compounds.

Zo om dan maar weer eens te vloeken in de kerk. 500kg is inderdaad erg veel.

En ik blijf erbij dat de 25kg regel achterhaald is. Zeker met de huidige trend van combi-boxen.
Echter is dat nu eenmaal de huidige wetgeving, dus daar dienen we ons aan te houden. Of niet, met alle risico's van dien.
Zou graag zien dat onze importeurs zich hiervoor in zouden zetten voor de komende jaren.

is een groote bang makerij en groepje van geken is zelfde aleen de media maakt groot haha en zal wel melding geweest zijn van jarloerse buurman die zelf niet kan betalen en misgund en gezeght heb is ilegaal daarom was ed er bij hoor snappen zelf ook nog wel beetje verschil van boxen dus een overdrefen stukje wat elk jaar terug keerd wees niet zo bang en geniet gewoon van dagen

Jij hebt vast het nieuwsbericht niet gelezen... Aanleiding was een verkeerscontrole waar LRGAAL vuurwerk is aa getroffen in grote hoeveelheid.

Even los van wel of niet veel vuurwerk en wel of niet "goed" dat er ook gehandhaaft wordt op de 25 kg regelgeving.

De verkeerscontrole op vrijdagavond (28 dec 2018) zou zeer goed een alcoholcontrole geweest kunnen zijn. Als je daar als agent de dozen 1.4G in overvloed in een auto ziet staan, kijk je toch even verder. Hoe veel is het? Wat is het? Zo moeten ze hun werk uitvoeren, zeker als er een strikte chef boven zit.
Dan kom je tot de conclusie dat het ongeveer 150kg betreft. Een overschrijding van 6 keer de maximale toegestane hoeveelheid. Ik vind het niet gek dat de agent daarna een verder onderzoek is gestart.

Met een "paar" kilo te veel kom je nog wel weg, maar een overschrijding factor 6 is het einde verhaal

De hoeveelheid zou helemaal niet ter discussie moeten staan hier. Of je nu 200 of 500kg hebt staan, je bent illegaal bezig.
Dat is hetzelfde als iemand veroordelen die 50km te hard heeft gereden terwijl je zelf iedere maand een prent krijgt omdat je stelselmatig 10km te hard rijd.

Het lijkt er ook op dat mensen vergeten dat deze man tegen de lamp is gelopen omdat hij teveel in de auto had liggen. Je kan dan wel zeggen dat je al je vuurwerk netjes verdeeld maar het zal toch ook opgehaald moeten worden. Of rijden jullie netjes 10x op en neer?

Het clubje wat altijd roept dat illegaal vuurwerk de traditie verziekt moet nu eens de comments op Facebook gaan lezen... De anticlub maakt al geen onderscheid meer tussen illegaal en legaal vuurwerk, in hun ogen is het simpelweg één pot nat.

Meneer Koet uit z'n frustratie nog even richting vwc? Wij smullen hier blijkbaar van.. apart..

OT: Natuurlijk ongelooflijk zonde dat dit gebeurd met iemand die legaal vuurwerk heeft..

Meneer Koet heeft hier gewoon gelijk denk ik. Zodra het grootste gedeelte illegaal vuurwerk de kop in is gedrukt gaan ze zich met dit soort zaken bezig houden.

Meneer Koet heeft hier gewoon gelijk denk ik. Zodra het grootste gedeelte illegaal vuurwerk de kop in is gedrukt gaan ze zich met dit soort zaken bezig houden.

Maar betekent dat dan dat wij hier niet mogen uitspreken tegen gebruik van illegale vuurwerk zoals shells etc? Ik mijn ogen niet.

Ik hoor nu een beetje het argument "niet zo zeuren om illegaal vuurwerk want dankzij dat blijven wij hier buiten schot" :bonk:.....

Het verbaasd mijn dat mensen de ware vijand niet willen zien hier.het is gewoon zo dat vuurwerk de vijand is in de ogen van de anti club.je kan tegen beter weten in met je vinger naar illegaal wijzen maar daar ga je je hobby niet mee redden.de vuurwerk hobby wordt echt steeds verder afgeknepen en ingeperkt en de verschillende legale problemen worden de ondergang.

Back
Bovenaan