Alle lanceerstandaards vuurpijlen afgekeurd, verkoop aan consumenten in gevaar

Ik gebruik al sinds 2014 deze standaard:
Ik liep al een tijdje met het idee in mijn hoofd om een pijlenrek te maken.
Iedere jaarwisseling als ik pijlen wilde afsteken, dan moest ik van tevoren een buis in de grond zetten. Als het had gevroren dan was dat nogal lastig, en als de grond nat was, dan stond de buis niet zo heel stevig.

Het rek wat ik gemaakt heb is in te klappen, zodat ik hem in een klein hoekje kan opbergen.
Wanneer ik hem wil gebruiken is het gewoon een kwestie van de poten uitklappen en op de grond zetten.
Hij staat zeer stabiel en is erg stevig. Het geheel is iets meer dan 1m lang.
Is geheel opgebouwd uit ijzerwaren.
Totale materiaalkosten zijn zo ongeveer €37,-

Zie hier de foto's:
G5liyGR.jpg

GuXGMOU.jpg

wCUQNXb.jpg

k2VzBOS.jpg

1xA0dAZ.jpg

Eddy.

Staat zeer stabiel. Zelfs als je hem probeert om te duwen blijft hij nog staan. :D

Eddy.

Niemand gaat toch met elastiekjes klooien midden in de nacht? En laat staan dat veel cakes nog steeds daarin kunnen omvallen ?! Ik wil niet negatief doen maar die 2 in 1 standaard is echt triest gevonden.
Ook die pvc buis hoort op 2 plekken verstevigd te zijn, als iemand m niet goed doorduwt dan gaat het nog fout. Snap niet dat zo iets op de markt aangeboden word door Rubro?

De stiekjes is niet handig inderdaad. Maar dan moet ik ook wel weer zeggen dat ik het top vind dat ze geen plastic maar hout hebben gebruikt! Aangezien mensen deze dingen toch kwijtraken, niet nog meer plastic. En nog even over die stiekjes, iets van extra plankjes bijleveren om vast te zetten ofzo?

Die elastiekjes ben ik ook niet echt van gecharmeerd. Als er 1 x een lontje langs brand is je elastiekje door...

Best een slimme, goedkope oplssing van Rubro :thumbup: alleen is idd de elastiek zo doorgebrand door een lontje...enige nadeel. Ach, daarna kan ie minus de pvc buis op het vuur en krijgen we voor €2 volgend jaar gewoon wweer een nieuwe bij de pijlen :D

Hoe wettelijk vastgelegd is het gebruik van een goedgekeurde pijlenstandaard? Of is het, zoals mij nu lijkt, alleen voor de verkoop verplicht, niet voor gebruik? Want als ze het voor gebruik ook verplichten, ben je met de mooiste stevigste zelfgebouwde standaard nog strafbaar bezig :frusty: laten we hopen dat dat niet zo ver gaat :bonk:

Hoe wettelijk vastgelegd is het gebruik van een goedgekeurde pijlenstandaard? Of is het, zoals mij nu lijkt, alleen voor de verkoop verplicht, niet voor gebruik? Want als ze het voor gebruik ook verplichten, ben je met de mooiste stevigste zelfgebouwde standaard nog strafbaar bezig :frusty: laten we hopen dat dat niet zo ver gaat :bonk:

Ik zie ze niet om 0:00 controles uitvoeren of je een goedgekeurde standaard gebruikt :D

Als ik het goed begrijp zijn alle vuurwerkverkooppunten verplicht om een pijlenstandaard bij vuurpijlen te verkopen.

Het wordt zelf vanzelf toegevoegd aan je winkelwagen bij iedere bestelling.

Nu heb ik in oktober bij 3 adressen vuurwerk besteld met oa pijlen maar geen standaard. (Was toen nog niet)
Ik heb op een later moment bij een 4de adres oa ook pijlen besteld en daar kwam automatisch een standaard bij.

Heb ik straks omdat het verplicht is 4 standaarden?? Ik mag hopen van niet aangezien ik het prima afkan die ene standaard en het een beetje zonde vind om er nog 3 aan te schaffen.

Als ik het goed begrijp zijn alle vuurwerkverkooppunten verplicht om een pijlenstandaard bij vuurpijlen te verkopen.

Het wordt zelf vanzelf toegevoegd aan je winkelwagen bij iedere bestelling.

Nu heb ik in oktober bij 3 adressen vuurwerk besteld met oa pijlen maar geen standaard. (Was toen nog niet)
Ik heb op een later moment bij een 4de adres oa ook pijlen besteld en daar kwam automatisch een standaard bij.

Heb ik straks omdat het verplicht is 4 standaarden?? Ik mag hopen van niet aangezien ik het prima afkan die ene standaard en het een beetje zonde vind om er nog 3 aan te schaffen.

Het gaat er niet om hoeveel jij er al hebt. Het gaat erom dat de winkelier bij elke bestelling met vuurpijlen er 1 mee moet leveren. Alleen als je meerdere bestellingen doet bij 1 winkel, kunnen ze je te gemoed komen door er 1 te leveren.

Het gaat er niet om hoeveel jij er al hebt. Het gaat erom dat de winkelier bij elke bestelling met vuurpijlen er 1 mee moet leveren. Alleen als je meerdere bestellingen doet bij 1 winkel, kunnen ze je te gemoed komen door er 1 te leveren.

Nope dat klopt niet. Toen eind van de zomer dit "bedacht" is was dat wel de eerste insteek. Gelukkig is dat later bijgesteld: als je aan kan tonen dat je er al 1 hebt hoef je er niet nog 1 te kopen. Aantonen kan alleen als je 'm mee neemt en laat zien. Dit is letterlijk zo aan ons gecommuniceerd als winkel zijnde.

Nope dat klopt niet. Toen eind van de zomer dit "bedacht" is was dat wel de eerste insteek. Gelukkig is dat later bijgesteld: als je aan kan tonen dat je er al 1 hebt hoef je er niet nog 1 te kopen. Aantonen kan alleen als je 'm mee neemt en laat zien. Dit is letterlijk zo aan ons gecommuniceerd als winkel zijnde.

Dus je kan er simpel onder uitkomen door even de standaard van Pietje of Jantje te lenen?

Dus je kan er simpel onder uitkomen door even de standaard van Pietje of Jantje te lenen?

Theoretisch ja, maar dan moet je niet mét Pietje of Jantje samen gaan afhalen of samen met het net afgehaalde of gekochte vuurwerk over straat lopen met maar 1 pijlenstandaard. Want als er dan buiten de vuurwerkwinkel een BOA staat te controleren ben je nog steeds de Sjaak...

De verkoper begon er bij mij gelukkig niet over. Wat een gammel ding leek de standaard die zij verkopen, vergeleken met de standaard die ik zelf in elkaar geklust heb... als ze er overal zo uit zien, is het geen wonder dat er veel zijn afgekeurd!

Kreeg bij Haokan Oisterwijk netjes een driepoot mee met metalen buisjes om de plastic pootjes te vervangen. Er zat zelfs los een nieuwe handleiding bij.

Back
Bovenaan