Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Nog even toevoegend: je bent niet verplicht de politie in je kofferbak te laten kijken.
Als jij graag een dag vrij wilt hebben vooral doen. Mag je lekker wachten in een hokje van 2 bij 2 tot het bevelschrift binnen is.
Dat hokje valt wel mee ben vorig jaar aangehouden met 5 dozen ongeveer 120 kg en had geen verbaal mocht gewoon doorrijden ik heb de voorkeur rond middernacht thuis aan te komen en jha gewoon hopen dat de boze buurvrouw je niet ziet of als je aangehouden word dat oom agent ook een Freak is
Juist, een lompe regel is de juiste benaming. Je mag bijvoorbeeld als particulier gewoon 240 liter benzine vervoeren in je auto (buiten de benzinetank van je auto om). En je mag thuis 125 liter waterinhoud aan gas opslaan in tanks.
En tot slot je mag zoveel cat 1 vuurwerk voor handen hebben als je zelf wilt... dus in theorie kan ik gewoon 100kg aan kruit in mijn huis hebben liggen?
Maar nee 25kg vuurwerk, waarvan 80% aan gewicht van karton en klei is, dat is uit den boze.![]()
Je wel gaat om 25 kg consumenten vuurwerk en cat 1 is ook consumenten vuurwerk.
en als je ze niet laat kijken ben je meteen verdacht en hebben ze genoeg grond zo'n bevel te krijgen, ben je alsnog de sjaak
Hoe zit het trouwens met compounds en grote flowerbeds? Een grote jongen weegt al gauw zo’n 50 kilo. Dit is legaal vuurwerk en wordt beschouwd als veilig en betrouwbaar, tevens in elke zaak te verkrijgen over het algemeen. Maar je zal het toch thuis moeten krijgen... Gaat het om puur kruit gewicht of gewicht van het hele artikel? Vind het nogal een grijs gebied deze hele wetgeving en lees meerdere verhalen over gedoog beleid bij aanhouding, of er moet wat illegaals tussen zitten. Wie heeft hier kaas van gegeten?
Tijd dat de 25kg bruto naar 25kg nette gaat (dus alleen de NEM wordt geteld.
Het is toch belachelijk dat je een boete kan krijgen omdat er meer dan 25kg klei, karton en papier in je huis ligt....
In principe is iedereen die meer dan 1 flinke compound in huis heeft in overtreding. Die houten platen waar een compound tegenwoordig op gelijmd worden dragen ook flink bij aan de kg's.
Ik denk dat dit (juridisch?) nog wel eens lastig kan zijn, omdat ze dan waarschijnlijk de cakes uit elkaar moeten halen om de exacte NEM te kunnen bepalen. We hebben afgelopen dagen gezien dat de hoeveelheid NEM op het label niet altijd overeenkomt met de daadwerkelijke hoeveelheid NEM.
Staat gewoon op verpakking. DIe moet kloppend zijn en zal dan gelden.
Snap ik en ben ik met je eens. Ik vraag me alleen af of de verdediging niet direct vragen stelt bij de juistheid van de NEM op de verpakking.