Allereerst!,..
Alle tien de winnaars van de Volt cake ,..Hartelijk gefeliciteerd met jullie prijs!
Helemaal top en zou graag ff de 'kaarten' willen zien die gewonnen hebben.
Verder kan ik mij voor een groot gedeelte vinden in bovenstaand commentaar.
En ik heb nog wel meer dingen gelezen die op z'n minst als opmerkelijk gezien kunnen worden,
Zoals het zien van namen die opmerkelijk vaak winnen?
Tja, ik zie ook alleen maar wat ik lees hier hoor mensen.
Ik ben, (ook) nog een rookie hier sinds eind 2017 maar zou dat dan automatisch kunnen betekenen dat ik, (nog) niet tot de 'harde kern' behoor en dan geen een prijs zou kunnen winnen,..dat mag ik toch niet hopen!
Ik weet technisch ook eigenlijk niks van vuurwerk er zijn hier op het forum echt knappe koppen te vinden die heel veel weten op dat gebied en ik daarom ook niet aan dergelijke winacties meedoe, daar zijn idd andere veel beter in.
Echter als het om creativiteit m.b.t beeld gaat dan heb je aan mij een goeie!
Dan wil ik zeker meedoen, en heb dat ook gedaan.
De vraag/opdracht m.b.t witactie 10 van de mannen van VWC was: Maak een superdikke, prachtige, over the top, fantastische, originele, wat dan ook,
kerstkaart.
Ten eerste, ik lees toch écht een
kerstkaart en geen filmpjes, al kun je natuurlijk filmpjes van kerstkaarten maken , maar lijkt mij toch niet de bedoeling. Buiten dat, ik las dat een x aantal 'crew-members' zich 'schuldig' maakte aan goedkoop Copy/Paste gedrag op dit gebied,..ook niet echt leuk. Heb ff gekeken op het Net en er zijn duizenden templates van Adobe apps te vinden waarin je alleen maar ff de tekst layer naar eigen behoefte moet in te kloppen en klaar is Kees,..lekker makkelijk!
Ook het mogen meedoen van winnaars van eerdere win-acties vindt ik nou niet heel eerlijk en ook niet 10 of meer 'ontwerpen' maken. Doe gewoon je stinkende best en ga voor één super, kneiter van een kaart!
Vind ik het ruk dat ik geen prijs heb gewonnen?
Ja, natuurlijk, maar 'that's all in the game'
En over smaak en keuze kan je twisten maar dat is aan de jury, niet aan ons.
Al ben ik wel benieuwd of er ook crea-juryleden hebben 'mee gekeken',...
Ik heb deze opdracht heel letterlijk genomen en een werkelijk vet over de Top kaart gemaakt!
FF uitleggen,...Heb mijzelf en mijn vriendin zo gefotografeerd dat onze gezichten naadloos in een oude Jaren zestig advertentie van een White Horse Whisky paste en toen ben ik even vet los gegaan met het maken van 'over the top' layers in PS!,... het originele PSD bestand bevatte over de 60 layers!,..en iets dergelijks als dit ontwerp doe je niet ff in twee uurtjes kan ik je vertellen!
Voor geïnteresseerden,...De basis layer van de kaart was foto van een steeg in Japan.
En als deze kaart niet over de top was dan weet ik het ook niet meer!!
Vandaar dat ik erg benieuwd ben welke ontwerpen er hebben gewonnen, wie weet kan ik er iets van leren!,...
Ohja,..wil nog wel ff kwijt dat ik een kale kop heb en niet de 'enge gladde' coupe die op de kaart te zien is!!,..;-,........dat was volgens mij layer 6,...
Jeetje... eigenlijk had ik mezelf na al mijn tirades, en uiteraard ook door alle andere toffe inzendingen, al buiten de boot gerekend. In ieder geval onwijs bedankt VWT, voor deze dikke bazenbak, en natuurlijk voor het mogelijk maken!
Ik heb expres niet meegedaan met de winacties waar geen ontwerpen / grafisch werk aan te pas kwam. Die prijzen zijn in mijn ogen voor de mensen die daar weer beter in zijn. Ik heb het overigens wel geprobeerd, bijvoorbeeld bij de prijsvraag waarbij je een bepaald bedrag aan vuurwerk in je winkelmand moet krijgen, maar daar heb ik gek genoeg niet de bekwaamheid en het geduld voor. Op deze manier kunnen we het in mijn ogen wat eerlijker houden.
Wat betreft het feit dat mensen alleen een account aanmaken om een prijs te komen 'halen', en verder niks bijdragen aan het forum zelf, vind ik ook wel een beetje jammer. Misschien dat het volgend jaar iets exclusiever voor de leden kan zijn? (bijvoorbeeld dat je alleen mee kan doen als je account zoveel jaar bestaat, of iets met een minimum aantal berichten ofzo) Hiermee sluit je natuurlijk wel weer mensen uit (en talent), en dat is ook niet helemaal de bedoeling. Daarnaast ben ik ook erg benieuwd welke inzending van welke winnaar nou doorslaggevend was, zie hier boven toch verliezers waarvan ik had verwacht dat ze hoe dan ook prijs zouden pakken...