28-procent-van-getest-vuurwerk-is-onveilig-meer-dan-vorig-jaar

Ik heb nergens gezegd dat er maar 10 zijn getest.

Maargoed ongeveer 84 producten zijn dus afgekeurd. Ik vind dat meevallen.

Och je kan ook alleen maar reageren ipv even goed te lezen, en dan snel nog je post veranderen en zeggen dat je nergens hebt gezegd dat het er 10 zijn. Wat 'n zielig ventje. Bah

Hij zei 3 op de 10, dus wel degelijk correct.

Maar waarom iedereen zo afzeiken. We komen hier toch voor onze lol?

En toch vind ik dit een genuanceerd bericht. Vorig jaar ontbrak de laatste alinea van de tekst in post 1 volledig.

man man man...
in elke topic de zelfde personen die elkaar persoonlijk aanvallen, lekker sfeertje jongens!

@laurence: Ik weet niet waarop AD en NOS zich hebben gebaseerd. Wellicht op een ANP-bericht. Het staat redacties vrij om ANP-berichten te bewerken naar eigen inzicht.

Opvallend in ieder geval dat het AD, bij ons toch bekend als anti-vuurwerk, de nuancering heeft laten staan. Zou de uitslag van de AD-enquete (meerderheid pro-vuurwerk) wellicht van invloed zijn op het redactiebeleid van het AD?

kansloos dit. Ga gewoon lekker genieten van filmpjes ofzo van mooie goedgekeurd vuurwerk ipv elkaar hier afmaken. Denk om je hart, geniet van het leven en drink een drankje.
Om toch nog een beetje iets toe te voegen:
3 op de 10 kan ook betekenen 30 op de 100, 300 op de 1000, 3000 op de 10000. Omdat het blijkbaar voor misverstanden zorgt.

Jaarlijks wordt een dergelijk bericht naar buiten gebracht, niets nieuws.

Wat mij verbaasde, maar niemand over hoor, is dat men in het getoonde filmpje, een aantal cakes aan elkaar heeft getaped en vervolgens met Wasag heeft door verbonden?!

Hoe kan je vuurwerk testen op hoe je het veilig dient te gebruiken, als je de test uitvoert op een manier die tegen de gebruiksaanwijzing in gaat?!

Jaarlijks wordt een dergelijk bericht naar buiten gebracht, niets nieuws.

Wat mij verbaasde, maar niemand over hoor, is dat men in het getoonde filmpje, een aantal cakes aan elkaar heeft getaped en vervolgens met Wasag heeft door verbonden?!

Hoe kan je vuurwerk testen op hoe je het veilig dient te gebruiken, als je de test uitvoert op een manier die tegen de gebruiksaanwijzing in gaat?!

Heb je een link van het filmpje? Heb die namelijk zelf nog niet gezien maar zag inderdaad wel op de foto's van ILT een aantal cakes met goudkleurig folie bij elkaar gebonden

Heb je een link van het filmpje? Heb die namelijk zelf nog niet gezien maar zag inderdaad wel op de foto's van ILT een aantal cakes met goudkleurig folie bij elkaar gebonden

Is vanavond op TV geweest.
(Welke zender/programma weet ik niet, maar idd het waren meerdere sets van die cakes).

Inspectie: veel dozen vuurwerk niet veilig.

Ruim een kwart van het geïmporteerde vuurwerk dat is getest door de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) voldoet niet aan de veiligheidseisen. De inspectie zegt dat mensen vooral moeten opletten bij het afsteken van cakeboxen, dozen vuurwerk.

De ILT controleert ieder jaar een deel van het vuurwerk dat vanuit het buitenland wordt ingevoerd. Dat moet voldoen aan Nederlandse en Europese eisen. Dit jaar zijn na tips uit binnen- en buitenland zo'n 300 partijen getest. Het gaat om vuurwerk waarvan al werd vermoed dat er iets mee aan de hand is.

Als het vuurwerk wordt afgekeurd, moeten de importeurs de producten meestal vernietigen. In sommige gevallen kan het vuurwerk worden aangepast en alsnog worden verkocht.

'Cakeboxen'
Uit de controles blijkt dat vooral meerdere elementen vuurwerk in een doos een groot risico vormen. De dozen kunnen omvallen en zo leiden tot gevaar. Ook brandende delen die naar beneden vallen, zijn volgens de inspectie gevaarlijk.

De ILT zegt dat het met de controles ruim 80.000 kilo aan onveilig vuurwerk uit de winkels weert.

https://nos.nl/artikel/2264545-inspectie-veel-dozen-vuurwerk-niet-veilig.html

Inspectie: veel dozen vuurwerk niet veilig.

Ruim een kwart van het geïmporteerde vuurwerk dat is getest door de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) voldoet niet aan de veiligheidseisen. De inspectie zegt dat mensen vooral moeten opletten bij het afsteken van cakeboxen, dozen vuurwerk.

De ILT controleert ieder jaar een deel van het vuurwerk dat vanuit het buitenland wordt ingevoerd. Dat moet voldoen aan Nederlandse en Europese eisen. Dit jaar zijn na tips uit binnen- en buitenland zo'n 300 partijen getest. Het gaat om vuurwerk waarvan al werd vermoed dat er iets mee aan de hand is.

Als het vuurwerk wordt afgekeurd, moeten de importeurs de producten meestal vernietigen. In sommige gevallen kan het vuurwerk worden aangepast en alsnog worden verkocht.

'Cakeboxen'
Uit de controles blijkt dat vooral meerdere elementen vuurwerk in een doos een groot risico vormen. De dozen kunnen omvallen en zo leiden tot gevaar. Ook brandende delen die naar beneden vallen, zijn volgens de inspectie gevaarlijk.

De ILT zegt dat het met de controles ruim 80.000 kilo aan onveilig vuurwerk uit de winkels weert.

https://nos.nl/artikel/2264545-inspectie-veel-dozen-vuurwerk-niet-veilig.html

Serieus tips uit binnen en buitenland, dus een importeur kan een andere importeur naaien bijvoorbeeld.

Serieus tips uit binnen en buitenland, dus een importeur kan een andere importeur naaien bijvoorbeeld.

Ondanks dat ik geen vraagteken zie aan het eind van je zin, toch maar een antwoord.

Misgunnerij/concurrentiebeding/afgunst, komt in elke branche voor, waarom zou je denken in de vuurwerkbranche van niet?

Ondanks dat ik geen vraagteken zie aan het eind van je zin, toch maar een antwoord.

Misgunnerij/concurrentiebeding/afgunst, komt in elke branche voor, waarom zou je denken in de vuurwerkbranche van niet?

Bedankt voor de correctie haha. Leek me gewoon sterk dat importeurs dit zouden doen onder elkaar.

Ik had gister gelijk een mail gestuurd toen de titel vandit artikel nog luide: "kwart van al het geïmporteerde vuurwerk onveilig"

En nu hebben ze het veranderd naar "inspectie: veel dozen vuurwerk niet veilig"

Het is dus veranderd, had nog beter gekund maar het is beter dan de leugen die er eerst stond

ach! ze hebben zoals gewoonlijk cakes weer schuin (op een hellingkje gezet) zodat hij gegarandeerd omdonderd, die achterlijke NL regel dat de lont te lang brand, 1 sterretje van een effect die te laag komt op weet ik veel hoeveel meter van de grond (ook een NL regel) een cake NADAT hij af is gelopen na smeult, die achterlijke NIET EU regel qua decibellen natuurlijk weer, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
dus los van deze kneuzerige onzin zal er misschien 3 a 5% afgekeurd zijn (cake waarvan de bombette blijft steken en dus uit elkaar knalt, een cake die maar voor de helft afgaat, een fontein die omwaait (moeten ze maar de EU regels CAT2 handhaven met 250gr kruit in de fontein ipv de schijt RACT 100gr regel voor fonteinen, DAN WAAIT HIJ OOK NIET OM)

Back
Bovenaan