Nou, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Ik hoor heel veel dat men bang is dat het niet zal stoppen tot er een totaalverbod doorheen gedrukt is. En ja, een zekere groep van harde kern milieu puristen en andersoortig volk zal de kruistocht nooit afblazen tot de laatste knal geklonken heeft.
Dat snappen we allemaal.
Maar stel nu dat er door de huidige ontwikkelingen volgend jaar, of het jaar daarop, nog maar dusdanig weinig illegaal spul in omloop is dat zaken als overlast, schade en ongevallen relatief verwaarloosbaar zullen zijn. Dan zie ik het ook nog wel gebeuren dat de beroepsklagers niet meer serieus genomen worden door de (grote) meerderheid met het gezonde relativeringsvermogen en verstand, waardoor de antibeweging haar momentum kwijt kan raken. Het kan nu alle kanten op, denk ik.
Verder wil ik off-topic aan allen alvast mijn dank uitspreken voor alle zinnige en onzinnige bijdragen aan alle discussies alhier.
Later, als ik met mijn kleinkinderen terugblik op deze onzekere tijden in vuurwerkland, zal ik ze zeggen;
'het waren turbulente en onzekere tijden, maar wat ben ik blij dat ik erbij was.'