Tot voor kort had ik 3 britse kortharen rond lopen, helaas recent 1 overleden.
Maar die reageren amper op vuurwerk, het zijn binnen katten en komen niet buiten.
Rond uurtje of 23.00 uur gaan ze op een lege slaapkamer met lampen en muziekje aan, vooral omdat ik vaak in en uit loop om vuurwerk te pakken.
Maar als ze rond 01.30 uit de kamer komen reageren ze niet anders dan normaal.
Zo doen wij dat vaag ook, alleen sluiten wij ze in de regel op in de woonkamer. Of dat heel handig is met alle hapjes is een tweede, maar meestal gaat het goed. Af en toe spelen ze met een oliebol (rumbolletje) in plaats van een gewoon speelballetje.
In de woonkamer is eten en aandacht als ze dat willen.
Vuurwerk staat in de achuur, dus als wij buiten zijn hoeven we niet perse steeds naar binnen. De gang zit als buffer tussen de voordeur en woonkamer, voor het geval er toch 1 ergens slimmer is dan de rest.
Over het algemeen is de oudste (12?) bang voor alles, al het harde geluid, ook onweer. Dus die verstopt zich vaak al dagen van te voren op zolder. Zit dus ook niet in de woonkamer opgesloten, maar die durft toch niet naar beneden gekomen.
De middste (5/6?) is een Main Coon en stront en stronteigenwijs. Die wil gewoon naar buiten en is binnen dus een beetke moeilijk aan het doen.
De jongste (bijna 1,5, britse korthaar) lijkt er tot nu toe weinig van te hebben. Is ook voornamelijk een binnenpoes en dat merk je. En lichtjes zijn leuk ommee te spelen, dus ik ben benieuwd hoe dat op oudejaarsavond weer gaat haha