25KG regeling

Ja en nee. Want als de auto bij het huishoudem hoort (of de dingen die er in liggen), hoe zit het dan met huurauto's of als ik de auto van mijn schoonmoeder leen om vuurwerk in te halrn/vervoeren/stallen? Dan moeten ze dus ook daar langs om te kijken of er niets ligt. Zeker met huurauto's e.d. niet te doen, en bovenal niet logisch.

Ik denk dat je redelijk veilig zit met de stelling dat de auto niet bij de opslag van een huishouden hoort, maar hoort onder vervoeren (net ingeladen en ga zo rijden)

Ik vond het volgende: (om de verwarring compleet te maken)

***Regeling nadere eisen aan vuurwerk 2004

[Regeling vervallen per 17-07-2010.]
Geldend van 01-06-2008 t/m 16-07-2010
58

Regeling nadere eisen aan vuurwerk 2004

Regeling van de Staatssecretaris van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer, van 20 februari 2004, nr. EV 2004017428, Directoraat-Generaal Milieubeheer, Directie Externe Veiligheid, houdende Regeling nadere eisen aan vuurwerk 2004

De Staatssecretaris van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer,

Gelet op artikel 24, derde lid, van de Wet milieugevaarlijke stoffen, artikel 1.1.1, eerste lid, artikel 2.1.1 en artikel 3.1.2 van het Vuurwerkbesluit; ***

En dan gaat het mij om het volgende:

*** Artikel 6

5 Het brutogewicht van een consumentenvuurwerkartikel bedraagt niet meer dan 10 kg.*****

Is hieruit de maximale hoeveelheid ontstaan van 25 kg bruto per huishouden?

En ik heb ook iets gelezen waaruit ik ook wat af kan leiden, of dit klopt is een tweede.

Er is bedrijfsmatig een verplichting om vanaf een x aantal kilo's melding te maken naar het bevoegd gezag en na een overschrijding van een x aantal kilos's de verplichting om een vergunning aan te vragen.

De oude regeling spreekt vanaf 10 kilo dat de meldingsplicht in werking treed ten dat er bij grotere gewichten een vergunning aan moet worden gevraagd.

Zou het zo kunnen zijn dat de meldingsplicht nu vanaf 25 kilo ligt en dat men daarin automatisch de consument meeneemt in deze regeling.
Onder de denkwijze van: bedrijfsmatig is tot 25 kilo niet meldingsplichtig, deze regeling trekken we door naar de consument.
Anders zou de consument ook meldingssplichtig/vergunningsplichtig worden bij overschrijding van deze hoeveelheid?
Vandaar dat automatisch bij overschrijding van deze gewichtsbepaling er een boetebeleid aan te pas komt. (een handelaar zou als strafbaar worden gezien voor het niet melden en/of aanvragen van een vergunning , dit gaat niet op voor de consument dus word het bruto gewicht als strafbaar gesteld)

Laatst bewerkt:
Afgelopen maandag heb ik een nieuwe collega gekregen, een voormalig hoofdagente.
Hebben het gehad over mijn hobby en de 25 kilo regeling kwam ook even ter sprake. Agenten krijgen in december altijd een briefing en een lijstje met zaken waar ze op moeten letten: dit gaat vooral om illegaal vuurwerk en de handel hierin.
Het boeit ze verder weinig of je 30 of 40 kilo thuis hebt liggen, het is na een paar dagen toch weer op.
Ze hebben het veel drukker met ernstiger zaken.

Vanuit m’n werk wist ik het eigenlijk al, vanuit haar nog eens bevestigd gekregen: er zijn rondom de feestagen zoveel meldingen van huiselijk geweld. Ze hebben echt niet veel zin om zich dan ook nog eens met legaa vuurwerk bezig te moeten houden.

Ik denk dat de gewone stoker niet zo'n probleem zal hebben met de 25kg regel.de mensen die bekend staan als iemand die een soort van amateur shows schieten iets meer zorgen hebben.

Ik denk dat er heel veel mensen op het forum hier onder die laatste categorie vallen chappie. Ik vermoed dat er hier weinig onder de 25kg blijven.

Ik denk dat er heel veel mensen op het forum hier onder die laatste categorie vallen chappie. Ik vermoed dat er hier weinig onder de 25kg blijven.

Klopt! Zeker als je compounds koopt is 100kg ++ gewoon meer dan normaal. Zeker als er 65kg blokken verkocht mogen worden.

Vergeet niet, wat de agent ook voor brief krijgt of je tien auto's hebt. De grootste pakkans is als de anonieme tiplijn a.k.a je zure buurvrouw belt. Zorg er gewoon voor dat je alles in bananendozen of verhuisdozen doet. Neem die ff mee met ophalen ofzo. Ik zelf heb thuis max 25 kg maar voor diegene die meer naar binnen sluizen is het wel handig om zo min mogelijk op te vallen.

Daar zit inderdaad het gevaar, dat mensen de politie gaan bellen. Zelf nemen ze geen enkel initiatief om deze regeling te controleren.

Ik bedoelde meer dat er mensen zijn inde buurt die bekend staan als zijnde iemand die wel even uitpakt.waar de buurt zeg maar voor uit loopt omdat ze weten dat de betreffende man een showtje schiet.dat soort personen trekt de aandacht van politie.bij ons in de buurt zit iedereen er wel boven maar is iedereen wel met zichzelf bezig redelijk annoniem dus.

Ik bedoelde meer dat er mensen zijn inde buurt die bekend staan als zijnde iemand die wel even uitpakt.waar de buurt zeg maar voor uit loopt omdat ze weten dat de betreffende man een showtje schiet.dat soort personen trekt de aandacht van politie.bij ons in de buurt zit iedereen er wel boven maar is iedereen wel met zichzelf bezig redelijk annoniem dus.

Elke 2 jaar verhuizen :p

Vergeet niet, wat de agent ook voor brief krijgt of je tien auto's hebt. De grootste pakkans is als de anonieme tiplijn a.k.a je zure buurvrouw belt. Zorg er gewoon voor dat je alles in bananendozen of verhuisdozen doet. Neem die ff mee met ophalen ofzo. Ik zelf heb thuis max 25 kg maar voor diegene die meer naar binnen sluizen is het wel handig om zo min mogelijk op te vallen.

in het donker naar binnen ipv midden op de dag....

maar dan moet dus 1 van je buren bellen, die vervolgens wel staat te kijken op oudjaarsavond naar je show..
dan ben je me een nsber :)

in het donker naar binnen ipv midden op de dag....

maar dan moet dus 1 van je buren bellen, die vervolgens wel staat te kijken op oudjaarsavond naar je show..
dan ben je me een nsber :)

Alsof het niet verdacht is om in de nacht met grote dozen te sjouwen :p

Back
Bovenaan