Vuurwerkoverlast in de regio wordt steeds meer.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
December is begonnen, en het vuurwerk wordt van zonder gehaald (of illegaal uit de buurlanden). Op verschillende plekken in de regio wordt steeds meer last ervaren van vuurwerk.

In onder andere Brummen en Zutphen zijn klachten binnengekomen over vuurwerkmisbruik. Want uiteraard mag het nog niet afgestoken worden. “De afgelopen dagen is het knallen begonnen. Super irritant. De hond is helemaal van slag” stuurt een vrouw uit Zutphen via Facebook naar deze nieuwswebsite. Ook kwam er een mailtje binnen van Henk uit Eerbeek. “December is begonnen hoor! De overlast is ook begonnen.”

De politie controleert deze tijd van het jaar extra op vuurwerk. Helemaal bij illegaal vuurwerk zal streng opgetreden worden. Voorgaande jaren werd er al eerder in het jaar vuurwerk afgestoken.

https://www.lokaalgelderland.nl/artikel/7721/vuurwerkoverlast-in-de-regio-wordt-steeds-meer

Zo hé maar liefst 3 klachten, vorig jaar was het er eentje? Gebeurt vast weinig wat nieuwswaardig is in die saaie regio, ze moeten iets in de krant zetten hè. Dus roepen ze mensen op te gaan klagen bij de krant. Journalisme vanuit de luie stoel, lekker hoor. :D

Kun je een dergelijk artikel wel serieus nemen? De eerst zin is dusdanig slecht dat het bijna lachwekkend is..

"December is begonnen, en het vuurwerk wordt van zonder gehaald (of illegaal uit de buurlanden)."

De jagers zijn ook overal weer bezig benieuwd hoe vaak dit als vuurwerkoverlast wordt gezien of gemeld.

Misschien wil iemand even een berichtje van de Vuurwerk Federatie en haar meldpunt naar dit mediumpje sturen?

Ik durf bijna met zekerheid te zeggen, dat het ook hier weer klachten over cat1 betreft.
De "normale burger" weet niet beter.
Jammer dat de mainstream media qua nieuws items hier te weinig aandacht aan geeft.
Ik heb vorig jaar editie NL (rtl) hierover gemaild, en tot mijn verbazing hebben ze toch naar mij -en wellicht anderen- geluisterd en een item hierover uitgezonden. Dus hopelijk de komende dagen opnieuw aandacht in de media mbt cat1 info.

exact, gewone burgers kent geen verschil in vuurwerk..... vuurwerki s vuurwerk.
Ze horen kentters en fluiten dus bellen....., wellicht stukje voorlichting naar de burgers een idee scheelt een boel onnodige meldingen

Back
Bovenaan