Man uit Dongen probeert acht kilo nitraten en illegale pijlen het land in te krijgen

RedBaron

Pyroworld
DONGEN - Een 26-jarige man uit Dongen is maandagavond betrapt toen hij zo'n acht kilo aan nitraten het land in wilde krijgen.

Nederlandse agenten surveilleerden in Baarle Hertog in België. Zij zagen de man lopen met een doos vol vuurwerk en pijlen en besloten daarom de man te volgen. De man stapte in zijn auto en reed naar Nederland, waarop zijn auto gecontroleerd werd.

De man bleek acht kilo aan nitraten en enkele illegale vuurwerkpijlen in zijn auto te hebben liggen. Nitraten zijn altijd illegaal, het gaat om erg zwaar vuurwerk. Het vuurwerk en de auto zijn in beslag genomen. De man is opgepakt en kan een bekeuring verwachten.

*bron*

Zo doen tegenwoordig niet meer aan preventie. Nee, gewoon wachten dat hij naar Nederland rijdt en dan aanhouden en mogelijk zijn leven verkloten. Hadden hem kunnen aanspreken voordat hij naar Nederland reed, dat lijkt mij toch in dit geval menselijker. Wat doen ze anders op Belgisch grondgebied, daar waar men gewoon vuurwerk mag kopen? Bah!! :mad:

Zo doen tegenwoordig niet meer aan preventie. Nee, gewoon wachten dat hij naar Nederland rijdt en dan aanhouden en mogelijk zijn leven verkloten. Hadden hem kunnen aanspreken voordat hij naar Nederland reed, dat lijkt mij toch in dit geval menselijker. Wat doen ze anders op Belgisch grondgebied, daar waar men gewoon vuurwerk mag kopen? Bah!! :mad:

Probleem is , het is een straat een paar meter lopen en je bent in nederland . Officeel mogen die agenten zich niet aan de andere kant van de straat ophouden omdat dit belgish grond gebied is . Maar hier hebben ze gewoon lak aan gehad gezien het verhaal

zo he de vondst van het jaar...
als je het zo leest hebben ze staatsvijand nr 1 te pakken....triest

Nitraten zijn illegaal in Nederland. Koop je ze in Belgie en rij je naar NL dan ben je strafbaar in Nederland. Wordt je gepakt, dan is het je eigen schuld. Ik snap niet waar iedereen zich druk over maakt.....
Ze moeten ergens beginnen wanneer ze het illegale vuurwerk tegen willen houden.
Regels zijn regels. (Al ben ik van mening dat Nederland en Belgie op een lijn zouden moeten zitten qua wetten over vuurwerk. Belgie verkoopt al een tijd geen extreem zwaar vuurwerk meer. Misschien wordt het tijd voor een soort van compromis?

Laatst bewerkt:
Nitraten zijn illegaal. Koop je ze in Belgie dan ben je strafbaar. Wordt je gepakt, dan is het je eigen schuld. Ik snap niet waar iedereen zich druk over maakt.....
Ze moeten ergens beginnen wanneer ze het illegale vuurwerk tegen willen houden.
Regels zijn regels. (Al ben ik van mening dat Nederland en Belgie op een lijn zouden moeten zitten qua wetten over vuurwerk. Belgie verkoopt al een tijd geen extreem zwaar vuurwerk meer. Misschien wordt het tijd voor een soort van compromis?

Nitraten illegaal? Ja, in Nederland, niet in België waar ze ook gewoon verkocht mogen worden. Wat je in je eerste regel zegt is dus gewoon flauwekul en slaat nergens op.

Nitraten illegaal? Ja, in Nederland, niet in België waar ze ook gewoon verkocht mogen worden. Wat je in je eerste regel zegt is dus gewoon flauwekul en slaat nergens op.

Je snapt toch wel wat ik er mee bedoel? Je koopt ze en rijdt terug naar Nederland... in NL zijn ze illegaal. ik zal mn tekst aanpassen voor je

Ja wat voor 99% alleen maar bedoeld is voor de Nederlander.. want een belg mag ze niet eens kopen! in feite zouden nitraten dus ook niet verkocht mogen worden is mijn mening. Al was het maar om de schijn van illegaliteit te vermijden. En omdat de Belgische vuurwerkwinkels verdomd goed weten dat dit soort zaken in Baarle nog steeds gebeurd.

ze willen de mensen laten schrikken, van de week weer zoon artikel en volgende week ook. Alleen om er voor te zorgen dat niemand meer gaat halen en bang is om gepakt te worden

ze willen de mensen laten schrikken, van de week weer zoon artikel en volgende week ook. Alleen om er voor te zorgen dat niemand meer gaat halen en bang is om gepakt te worden

Haha ja poging tot, gehele decembermaand staan de winkeltjes in België gewoon vol, dan al niet te spreken over de laatste drie dagen:p

Back
Bovenaan